Iklan

Aku jarang di blog. Boleh terus ke GA untuk update tentang buku yang dibaca.

Ada beberapa buku nak dijual. Boleh ke sini. Terima kasih :)

Selasa, 14 April 2015

Kau Untukku

4:17 PTG 0 Comments
Kau Untukku
Aisya Sofea

ISBN: 9789831240618
Penerbit: Grup Buku Karangkraf Sdn Bhd - Alaf 21
Tarikh Terbit: Cetakan Pertama 2001
Halaman: 521
Harga: RM19.90

~ Rasaku… ~

Aku tertengok dramanya di Astro, dan-dan aku mencari bukunya. Waktu tu dah macam orang mengidam nak juga baca bukunya by hook or by crook. Dalam keadaan 'lemau-lemau-biskut', terjumpa pula hahaha

Full review: 14/04/2015

Evergreen. Rasa bagai mengimbau kenangan lama pula..ahaksss...

Nama watak pun sangat sesuai dengan phase cerita pada waktu itu. Aku suka. Cerita yang sangat sederhana. Tiada konflik keras, atau kisah sang orang kaya yang melampau-lampau perinciannya. Jadi, mungkin itulah penyebab kisah cinta Nurul-Fuad ini kekal evergreen hingga hari ini. Apatah lagi penulisnya sudah punya aura tersendiri. Pastinya, kisah-kisah yang dilakarnya lebih menusuk hati.

Kalau dulu-dulu, kisah bos dan pekerja bercinta macam happening sangat. Mungkin kerana pilihan bacaan novel tak seperti sekarang kan. Waktu tu novel Melayu sangat terhad penerbitannya, tak seperti kini. Macam-macam kisah, daripada pelbagai penerbit pula.

Kisah Nurul-Fuad ni sangat mudah. Bos yang terjatuh hati saat pandang pertama pada bakal anak buahnya tersendiri. Tapi hasrat hati dipendam bila mengetahui Nurul sudah berpunya. Bukan mudah untuk Fuad berlagak keras dan sombong dengan Nurul, sedangkan hati dah berbunga-bunga cinta.

Namun takdir mengubah segalanya. Tunang Nurul terkorban dalam kemalangan jalan raya. Si enche bos mula mengorak langkah, tapi hakikatnya tak mudah mahu mencairkan hati sang gadis pujaan. Pelbagai cara diatur, akhirnya cinta jatuh juga dalam hati Nurul. Yalah, bukan main bersungguh lagi si Fuad ni.

Tapi dalam diam, ada juga si pengganggu. Apa yang akan terjadi pada pasangan sejoli ini? Mampukah mereka kekal bersama? Jeng..jeng..jeng... sila-sila baca buku ini untuk tahu kisah penamatnya. Jangan risau, happy ending pastinya.

Happy reading (^-<)

Sutera Bidadari

4:07 PTG 0 Comments
Sutera Bidadari
Ramlee Awang Murshid

ISBN: 9789831246795
Penerbit: Grup Buku Karangkraf Sdn Bhd - Alaf 21
Tarikh Terbit: 2011
Halaman: 547
Harga: RM22

~ Rasaku… ~

Done!
Kalau abam Sunan cepat benauuu habisnya. Takde pula 'lemau' datang menyinggah..hikhikhik

Full review: 14/04/2015

Sukar rupanya menjadi sang Laksaman Sunan ni. Ada saja ‘peperangan’ yang harus ditempuh. Penuh dengan dugaan dan cabaran.

Kesinambungan kali ini, Saifudin yang parah dirawat oleh Hang Tuah nun di Tasik Hulu Melaka. Enam purnama berlalu, kesihatan Saifudin makin membaik dan akhirnya, Saifudin memulakan pengembaraannya kembali.

Kali ini, tujuannya memburu Taghut. Misi membawa ke Negeri Atas Angin, bertemankan Maryam, Luna, Panglima Awang Bagan, Sadik dan Abdol Rahman. Di pertengahan jalan dibantu oleh beberapa pahlawan bangsa Polip; terutamanya Indera. Bukan mudah mahu ‘berperang’, tapi tanggungjawab yang digalas harus dilaksanakan.

Dalam sibuk memburu Taghut, Saifudin dihimpit Sang Dewi; si makhluk siluman yang kerap memerangkap Saifudin ke alam tidak berdinding. Part ini menarik, mana taknya hati sudah menjangkakan ianya Ratna. Apa pun, perjalanan mengetahui siapa Sang Dewi memang mengujakan.

Kisah Saifudin berselang-seli dengan kisah Saifullah; sang pemegang amanah Catatan Maryam dan Keris Nanggoroe. Siapa Saifullah? Ala... tak susah nak menekanya. Siapa lagi yang bisa hidup lama selain bangsa Polip kan? Dan ada sikit kisah Haryani di hujung cerita Saifullah. Haihh... si perawan itu masih lagi dengan amarah dan sombongnya. Sekali Saifullah buka rahsia, terduduk terus! Hish, menyampah pula kita hahaha ;P

Apa pun aku suka kesudahan si Taghut atau harus aku katakan si Raja Roman. Pengakhiran yang baik untuk si lelaki yang pernah membuang Tuhan-Nya. Hidayah muncul di saat kita sendiri tak menduga. Alhamdulillah, matinya tidak sia-sia. Indah aturan hidupnya. Kita sendiri yang asalnya Islam belum tentu lagi pengakhirannya. Doa banyak-banyak, moga rahmat sentiasa melingkari hidup kita hingga hujung nyawa.

Happy reading (^-<)

Aku Pilih Dia

3:57 PTG 0 Comments
Aku Pilih Dia
Hezzy Azra

ISBN: 9789831247426
Penerbit: Grup Buku Karangkraf Sdn Bhd - Alaf 21
Tarikh Terbit: Disember 2011
Halaman: 560
Harga: RM22

~ Rasaku… ~

3.5*

Raif & Redza...
Aku dah kelip-kelip mata kat si enche. Harapnya dia faham... ahaksss :)

Full review: 10/03/2015

Buku kedua oleh Kak Hezzy Azra [HA] yang ada dalam simpanan. Ya, lepas ni akan bermula edisi mengumpul buku-bukunya buat koleksi. Tak pasti, tapi tulisan HA ada pesonanya tersendiri. Aku suka! Kalau ada sesiapa mahu let go bukunya, boleh hubungi aku ya.

Johana ‘tinggal’ dalam dunianya tersendiri, setelah kematian Khalil tiga bulan sebelum mereka diijabkabulkan. Sukar untuk Johana membuka hatinya pada lelaki-lelaki di sekelilingnya. Paling rapat pun ada si Raif Imran [Raif], teman yang ditemui secara tak sengaja ketika first assignment Johana menjadi seorang wartawan.

Daripada kawan biasa, akhirnya ke ‘teman tapi mesra’, masing-masing tak pernah meluahkan rasa hati. Mana taknya, perangai Raif yang suka ‘mengumpul’ teman wanita di sekeliling pinggangnya, membuatkan Johana merasakan yang Raif tak pernah serius. Apatah lagi, Johana merupakan insan yang sering dicari bila dia berdepan dengan masalah temna-teman wanitanya. Tapi apa yang Johana tak tahu, Raif sebenarnya sudah meletakkan Johana nun jauh di atas singgahsana hatinya.

Kemunculan abang Raif; Ian Redza [Ian] mengubah segala-galanya. Pada waktu ini baru Raif menyedari hatinya mencemburui hubungan baik Ian dengan Johana. Dia kini seperti perlu berebut-rebut dengan Ian untuk bertemu dengan Johana. Malah mendengarkan perbualan Ian dengan ibunya tentang suri yang sudah dijumpai, buat Raif makin tak senang duduk. Apakah Johana yang dimaksudkan oleh Ian itu?

Johana sendiri tak pernah menyangka, ada getar yang bertandang bila dia melihatkan wajah Ian. Apa lagi dengan perwatakan Ian yang gentleman dan matang, sungguh memikat. Tapi, sebelah hatinya serba-salah. Kedua-dua beradik itu bagaikan ‘bermusuhan’ untuk mendapatkan perhatiannya. Sudahnya, siapa pilihan Johana?

Naskhah yang comel dan manis. Boleh buat aku tenggelam dengan rasa tersengih-sengih kambing hahaha. Tapi yang comel tu aku letakkan di bahagian munculnya Ian. Chemistry antara Ian dan Johana menjadi. Comel je, rasa cam nak gigit-gigit. Eh! Eh! :P

Ps: Kredit pada teman bonetrians yang rajin belikan aku sebuah... macehhh

Happy reading (^-<)

Wasilah Cinta Weera

3:55 PTG 0 Comments
Wasilah Cinta Weera
Rose Harissa

ISBN: 9789670718248
Penerbit: Idea Kreatif Publication
Tarikh Terbit: Februari 2015 [Special Edition]
Halaman: 607
Harga: RM26

~ Rasaku… ~

Rasa keterujaan membaca abam Weera & Ray tak sama. Perasaannya amat lain, berbeza bila mana aku membaca versi asal. Malah, versi asal yang diulang-ulang baca masih memberi 'rasa' yang sama, begitu terujanya membaca sehingga tercerai pula di beberapa halaman.

Apa yang membezakannya?
Tak pasti.

Tapi, naskhah ini masih berada di kelasnya tersendiri dalam hatiku. Cuma ya, kali ini aku tegar membiarkannya kosong tanpa bintang begemerlapan.

Dan untuk resensi penuh, rasanya tak perlu diulang. Tidak banyak bezanya dengan yang asal, cuma bahasanya saja yang lebih santai. Apa yang pasti golongan muda-mudi pasti akan lebih senang dengan yang ini. Yalah yang asal menggunakan BMT. Mungkin agak 'keras' sedikit, tapi aku tetap suka yang itu :)

Happy reading (^-<)

Knight in Shining Suit

3:52 PTG 0 Comments
Knight in Shining Suit
Jerilee Kaye

ISBN: 9781311054517
Penerbit: Smashwords
Tarikh Terbit: Januari 2014
Halaman: 396
Harga: -

~ Rasaku… ~

3.5*

But, I'm giving full marks for the sexy cover. Phewitt...

Full review: 10/03/2015

What will you do when your fiancé cheating on you with your cousin-best-friend-maid-of-honor? And, worse, your cousin is pregnant! Perghhh... it’s too much.

This is what Astrid do -- planned the perfect revenge. She’ll show them that she moved on with a better man -- handsome, smart, rich and crazy about her.

She met Ryder; a smoking hot bartender [?]. Astrid thought he was perfect for the job, and Ryder proved it right. He pulled off the role quite well. Soon, her family thinks that Astrid was really with a smoking hot guy who wears Armani suits on a daily basis, drives a luxurious McLaren, and was totally in love with her. But, what Astrid never thought that Ryder is not just a plain Ryder. Who he was, actually?

I liked this story, but not giving full marks just because of that amnesia-thingy. Sooo melodrama. But it’s ok, i’m still happy with the HEA. Yay!

Happy reading (^-<)

Yours at Midnight

3:51 PTG 0 Comments
Yours at Midnight
Robin Bielman

ISBN: 9781622668625
Penerbit: Entangled Publishing
Tarikh Terbit: Disember 2012
Halaman: 161
Harga: -

~ Rasaku… ~

Blur.
I don't know, something is not right for me when I came across with the heroin's name -- Lyric Whetstone... hmm... Lyric? hmm... blur! Hahaha

Full review: 10/03/2015

My second book by Robin. It’s well written, no doubt.

Lyric, Quinn, and his brother Oliver grew up together. Quinn was always mean to Lyric growing up, but he really loved her, and Lyric was in love with Oliver, or so she thought. When Oliver died, everything changed. Quinn and Lyric shared and night of passion after the funeral and then he disappeared from her life.

It is now 4 years later, Quinn is back to ask for forgiveness. But Lyric has a secret... So what will happen? Jeng jeng jeng...

Happy reading (^-<)

K-4: Kapsul Ungu

3:51 PTG 0 Comments
K-4: Kapsul Ungu
Elzara Hariri

ISBN: 9789671065709
Penerbit: K Four Publishing
Tarikh Terbit: Ogos 2011
Halaman: 271
Harga: RM18

~ Rasaku… ~

Lama rasanya tak baca karya yang dimasukkan unsur saspen ni. Bila dah baca, mulalah rasa teruja.

Tapi, agaknya cerita ini mudah saja ditebak. Alahai, sayang sungguh! Namun, masih menyeronokkan untukku baca. Yalah, nak ‘bernafas’ setelah larut dengan segala kisah cinta romantis novel Melayu. Ada eloknya mencari cerita-cerita begini, atau pilih genre seram. Ya, tak?

Premisnya mudah. Bard dituduh membunuh teman wanitanya; Natasha di Singapura. Dengan hanya berbekalkan sebentuk kunci peninggalan Natasha, Bard ‘melarikan diri’ untuk cuba merungkai misteri di sebalik pembunuhan Natasha.

Ayah Bard meletakkannya di bawah KH Inteligence. Di sini, Bard diberi identiti baru dan mula menyertai K-4, sebuah unit penyiasatan. Bard sukakan tugasan barunya, apa lagi dengan kehadiran teman-teman K-4 yang satu kepala. Benji dan Rajan sudah dianggap saudara. Cuma hati masih lagi menyimpan hasrat, mahu mencari si pembunuh Natasha.

Tugasan Kapsul Ungu membawa Bard jauh ke Malaysia. Di sana dia bertemu Julia. Ada misteri yang perlu diselesaikan. Tapi makin dalam dia menyiasat, dia makin keliru, seperti ada sesuatu yang saling bersangkut-paut dengan tragedi yang menimpa Natasha. Keadaan makin meruncing bila Rafael, ketua KH Intelligence ada agendanya tersendiri. Belum masuk lagi dengan helah anaknya; si Randi. Masing-masing mahu menunjukkan kuasanya.

Apakah yang akan terjadi pada Bard bila dia tersepit dengan kemelut dua beranak itu? Dan, apakah Benji dan Rajan akan berpihak padanya? Jeng jeng jeng.... sila-sila dapatkan di PNM untuk bacaan lanjut :)

Happy reading (^-<)

Gerimis Rindu

3:49 PTG 0 Comments
Gerimis Rindu
Meen Zulaikha

ISBN: 9789831244616
Penerbit: Alaf 21 – Grup Buku Karangkraf
Tarikh Terbit: Ogos 2009
Halaman: 494
Harga: RM19.90

~ Rasaku… ~

Not as I expected to be. Tapi, karya penulis masih tak mengecewakan aku kerana seperti biasa ceritanya ada kelainanan tersendiri.

Full review: 13/02/2015

Akhirnya lengkap juga koleksi Meen Zulaikha dalam gobokairina. Suka..suka. Kredit pada si bonetrians yang rajin membantu rakan-rakan dalam edisi book hunting.. ahaksss...

Aku suka dengan pergolakan jiwa Ailani. Dari gadis yang liar dan manja, perlahan-lahan berubah dewasa dan matang. Kalau dulu terikut-ikut dengan darah mudanya, kini dia sudah bisa berfikiran waras seiring usianya. Nampak sungguh Ailani ‘membesar’ bersama-sama waktu walau dia ‘dibuang’ oleh keluarga sendiri.

Dalam membentuk hidupnya kembali, Ailani bertemu dengan ramai orang. Antaranya Dato’ Rahim, yang kemudiannya menggajikannya sebagai pemandu peribadi. Mudah benar kerjanya dengan Dato’ Rahim, tapi yang tak mudah adalah berdepan dengan Fatimi; anak kepada tokoh korporat itu. Entah mana silapnya, mereka sering saja berlaga angin.

Keadaan makin meruncing bila rahsia sekeping cek atas nama Ailani sampai kepada Fatimi. Hatinya makin kuat mengatakan Ailani hanya berniat untuk mengikis kekayaan ayahnya. Lalu dia merancang sesuatu. Ailani harus ditundukkan, by hook or by crook. Si pisau cukur seperti Ailani harus disingkirkan segera daripada keluarganya.

Namun, lain dirancang lain yang jadi. Keanggunan Ailani sukar ditolak. Dalam diam hati sudah bergetar. Mampukah Fatimi menidakkan bunga-bunga di hati? Dan apa pula kesudahan misinya menyingkirkan Ailani? Jeng jeng jeng...

Apa yang aku suka tentang penulis ini adalah variasi dalam ke semua karyanya, tidak stereotaip dengan hanya berbekalkan satu cerita. Dan, sebagai penulis senior, aku kira tiada apa yang harus diulas akan lenggok bahasanya. Cukup serba-serbinya. Cuma, kali ini kisah ini tak begitu lekat di hati namun tidaklah mengecewakan. Dan, buat peminat Kak Meen, jangan lupa untuk lengkapkan koleksi anda.

Happy reading (^-<)

Hopeless Romantik

3:48 PTG 0 Comments
Hopeless Romantik
Shamien A. Basit

ISBN: 9789671226780
Penerbit: Idea Kreatif Publication
Tarikh Terbit: Mac 2014
Halaman: 620
Harga: RM25

~ Rasaku… ~

Disebabkan pinjam, aku baca laju-laju. Yalah, harapnya nanti nak pulangkan cepat, kan dah ada perjanjian nak date sesama hihihi...

Full review: 06/02/2015

Premisnya mudah. Si gadis, Khairina [Kiah] yang mengimpikan calon suami ala-ala hero novel. Bertemu empat mata dengan Khayrel [Kay] buat hatinya bergetar, namun sayang seribu kali sayang Kay rupanya tunangan orang.

Tapi siapakan tahu, jodoh mengikat mereka berdua. Tunangan si Kay melarikan diri di saat-saat akhir. Kiah dicari, diminta sebagai ganti. Haihh… dah ‘rezeki’ depan mata, manalah Kiah akan menolaknya. Pinangan mengejut ibu Kay diterima tanpa banyak soal.

Dan, bermulalah episod Kiah dalam menawan hati sang suami-paksa-rela. Bukan mudah nak menggoda si suami beku seperti Kay yang dah kecewa dengan cinta. Tapi baiknya Kay ni yang tidak mengehadkan perkahwinan mereka, maksudku dia memberi kebebasan untuk Kiah melakukan apa saja supaya rumah tangga mereka seperti pasangan yang lain.

Berjayakah Kiah dalam misi mencairkan si iceberg pujaan hati? Atau, misinya kecundang di tengah jalan bila saja ada anasir-anasir yang annoying di luar tepi?

Baru aku tau kenapa orang gilakan buku ini. Nilai komersilnya tinggi dengan adegan manis bergula [yang aku rasa dah tahap high juga]. Lelaki kacak, maskulin dan beriman yang didambakan, dengan gandingan sang heroin yang manis tapi agak ketot. Hmm, terasa ada sedikit elemen Korea yang dimasukkan. Ada tikanya macam pernah baca beberapa babak dalam novel ini, yalah kisah isteri cuba menggoda suami agak banyak juga di pasaran.

Tapi, sayangnya, bila saja pelaku-pelaku dalam cerita ini tak menggambarkan usia dan professionnya. Ada masa aku rasa Kay bukan si doktor, dia bagai jelmaan Kiah dalam versi lelaki. Sayang... tapi apa pun, naskhah ini masih menghiburkan. Buat melepaskan lelah, membacanya pasti membuatkan anda tersengih tak sudah dengan karenah Kiah-Kay.

Happy reading (^-<)

Labels

#prayforGaza (2) A. Darwisy (1) A. Samad Said (1) Abby Gaines (1) Abdul Latip Talib (1) Abdul Rahim Awang (4) Acik Lana (3) Adah Hamidah (2) Adaptasi Novel (7) Addi (1) Adib Zaini (4) Affifudin Omar (1) Afifah (1) Aidil Ryzal (1) Aifa Batrisya (1) Aima Chan (1) Aimi Ainis (1) Aina Emir (3) Ainin Naufal (1) Aireen Aryana (1) Airisz (1) Aisha Hamza (1) Aisya Sofea (3) Alaf 21 (92) Aleya Aneesa (10) Alice Clayton (1) Aliesha Kirana (1) Alifah Juhaida (1) Alina Haizar (2) Aloy Paradoks (1) Amal (1) Amanda Berry (1) Amirul Johari (1) Amiza Anaz (1) Amoi (1) Ana Sofiya (1) Andrew Matthews (2) Andrew McMeel Publishing (1) angelseptember (1) Anis Ayuni (4) Anita Aruszi (9) Anjell (1) Anna Lee (2) Anne Gracie (1) Annur Shanana (1) Anuar Shah (1) Anugerah Pilihan Pembaca Popular-Berita Harian (2) Aqram (1) Ar Risalah (4) Ariela Sahimi (6) Arman Jazee (1) Arsha Wee (1) Ash Kun (1) Asmar Shah (1) Athool (1) Atikah Yusof (1) Attokz Dikulgai (2) Aulia Iman (1) Ay Yusof (1) Ayob Kelubi (1) Ayu Emelda (2) Ayumi Syafiqah (1) Azra Aryriesa (1) Badrul Hisham Shari (1) Bahruddin Bekri (5) Ballantine Books (5) Balqissy (1) Bayyinat (2) Berkley Sensation (6) Bes Q Publication (1) Bidayatul H (1) Big Bad Wolf (1) Bikash Nur Idris (3) blogpke (1) Blook (12) Bophairy (2) Bozu (1) BraderLeplep (2) Brigham Young (1) Bukan Penggoda (1) Buku Fixi (22) Buku Prima (25) BukuBlog (11) Bulanhijau (4) C.J. Charmichael (1) Cabaran 50 Novel (61) Carmen Falcone (1) CAT (5) Cerita KLIBF (7) Ceritera Puisi-Sajak-Gurindam (2) Chef Hanieliza (1) Choppy (1) Christine Merrill (1) Cik Amal Amina (1) Cik Ian (2) Citahrudin (1) Cob Nobbler (2) Comei (2) Creative (19) Ct Zuraimi (2) Cucuratap (2) Damya Hanna (5) Dayang Noor (5) Dewan Bahasa dan Pustaka (3) Dhiya Zafira (9) Diane Gaston (1) Dihsar Ludba Haqifa (1) Diya Nordin (1) Dr Amida Abdul Hamid (1) Dr Shah Ibrahim (1) DuBook Ceritera (3) DuBook Press (3) e-book (62) e-cerpen (6) E-man Sufi (1) e-novel (22) e-Sentral (8) Ednin (1) Eka Faraha (1) Elee Mardiana (2) Elena Reeney (1) Eliyyah (1) Ellis Gee (1) Elzara Hariri (1) Emma Maizura (1) Emy Roberto (3) Entangled Publishing (6) Evelyn Rose (2) Ezza Mysara (2) Fadhli Hamdan (6) Fadzlieo (1) Faisal Tehrani (2) Faizal Sulaiman (3) Faizal Tukimin (1) Fajar Pakeer (11) Farah Husain (5) Farihah Iskandar (1) Fatimah Busu (1) Fatimah Syarha (1) Fatin Nabila (2) Fatrim Syah (1) Fauziah Ashari (2) Faziela (1) Fazley Yaakob (1) Fazlyn Ridz (1) Fdaus Ahmad (3) Feeza (1) Fieyza Fadlina (1) Fikri Kacak (2) Fikri Misti (1) Fitri Hussin (1) Fixi Retro (1) GA Quotes (6) Galeri Ilmu (6) Gallery Books (4) GedeBook (1) Gina Yap Lai Yoong (3) GR 2012 (75) GR 2013 (94) GR 2014 (95) GR 2015 (34) GR 2016 (6) GR 2017 (8) GR 2018 (16) Grup Buku Karangkraf (60) H.M. Tuah Iskandar (1) Habiburrahman El Shirazy (4) Hadiah Sastera Negeri Sabah 1994/1195 (1) Haeqal Zulqarnain (1) Hafizah Iszahanid (1) Hafizul Osman (1) Haliban (1) Hana Qistina (1) Hani Fazuha (5) Hanie (1) Hanina Abdullah (2) Hannah Dhaniyah (1) Hanni Ramsul (4) Hanny Esandra (1) Harlequin Books (4) Haryani Kamilan (1) Hasrul Rizwan (2) Haswida Abu Bakar (2) Hellioz (1) Herna Diana (1) Hezzy Azra (3) Hidayatus (2) Hilal Asyraf (5) Hilmi Lona (1) Hlovate (10) Hodder Stoughton (1) Humaira Bookstore (1) I F I Enterprise (1) Ian Juliana (1) iBook Publication (1) Ida Farisya (1) Idea Kreatif Publication (15) Ika Madera (1) Ilham Bestari Publication (1) Illa Shanahila (1) Ilya Abdullah (1) Imaen (2) Iman Nizrina (2) Iman Xara (2) Imani Hatta (1) Immaz Huda (1) Imran Azmi (1) Indah Iskandar (1) Intens Media (1) Iqbal Syarie (5) Iris Ixora (1) Irma Hasmie (1) Ismi Fa Ismail (1) ITBM (2) Jat (1) Jemari Seni (58) Jennifer Probst (5) Jerilee Kaye (1) Jo (1) Johanna Lindsey (1) John Norafizan (2) JS Adiwarna (12) Ju Asu Ra (1) Jualan Gudang (1) Julie Anne (2) Julie James (4) K Four Publishing (1) Kad Mutiara Minda (1) Kaki Novel (37) Karangkraf (4) KarnaDya (5) Karnival Buku Online (1) Karnival Karangkraf (2) KaryaSeni (19) Kaz Ishak (1) Kelas Buku (1) Kele Moon (1) Keputusan C50B (6) Khadijah Hashim (1) Khairi Mohd (1) Khairul Nizam Khairani (1) Khairulnizam Bakeri (1) Khairyn Othman (2) King International Prize 2010 (1) KLIBF 2011 (5) KLIBF 2012 (2) KLIBF 2013 (1) KLWRF (1) Kristen Proby (2) Kumprinx (1) Kusyi Hirdan (1) Lang Leav (1) Lavendra (1) Leeya Myra (1) Lejen Press (3) Levis Delisya (1) Liana Afiera Malik (1) Lila Vee (1) Lily Haslina Nasir (1) Liyana Zahim (1) Liza Mior Rashdi (1) Lokman Hakim (1) Loose Id LLC (2) Lord Zara (3) Louise Allen (1) Lovenovel (9) Luc Abdullah (1) Lya Zara (1) Lynn Allyna (1) Lynn Dayana (1) M Faridzuan Majid (1) M. Faiz Syahmi (1) M.K. Schiller (1) Ma Lee Chuswan (2) Maisey Yates (2) Mak Su (1) Maki Enjouji (10) Manaf Hamzah (2) manga (10) Manjlara (1) Maria Kajiwa (2) Marissa (2) Marita Conlon-Mckenna (1) Marwati Wahab (2) Masy (1) Mat Luthfi (1) Maya Banks (6) Maya Iris (2) Mazni Aznita (4) Mazni Darwisya (1) Mcjust.lol (1) Meen Zulaikha (4) Melati Publisher (1) Melur Jelita (2) Mendelssohn Levy Publishing (1) Mesbo (1) Miazal Zahra (1) Michelle Willingham (1) Mimie Afinie (2) Mimie Candycane (1) Mini Novella (9) Mirachantek (1) miss eurydice (1) Mona Yanty (1) MPH (1) Mr.K (1) Mrflowermanstudio (1) Muhamad Fazrin (1) Muhammad Fatrim (2) Murni Aqila (2) Must Read (1) N.M. Silber (1) Nadia Khan (3) Nadra Yasmina (1) Nami Cob Nobbler (1) Nasiroh Abdul Rahman (1) Nasron Sira Rahim (1) Nass Alina Noah (1) Nasz (3) Naurah Iman (1) Naza Adlyn (1) Nazawati (1) Nazri M. Annuar (1) Nazurah Aishah (2) NB Kara (18) NHF Media (1) NI Publication (2) Nia Azalea (1) Nina Croft (1) Nir (5) Nirrosette (2) Nisah Haron (1) Nisyah (2) Nizam Sani (1) Nok Wafdi Nik Jaafar (1) Noor Azzahra (1) Noor Suraya (13) Noorfadzillah (1) Nora Ismail (5) Noraz Ikha (2) Norhanisamila (1) Norhayati Abd Malek (1) Norhayati Berahim (23) Norisah A. Bakar (3) Nota Airina (89) Notis Pembetulan (1) Novel Fiksyen Sejarah (1) Novel Grafik (2) Novel Nur (1) Novel Terpakai (2) Nueen (1) Nur Ezzah Amirah (1) Nuraqilah Syuhaida (1) Nurassyi Rashid (1) Nureen Mirza (1) Nuril Bahanudin (1) Nurul Syahida (2) O'Brien Press (1) October (3) Omnific Publishing (1) Owen Slot (1) P. Ramlee (1) Packy Sidique (1) Pameran Buku (1) Paradoks Production (1) Pekan Ilmu (1) PELIT (5) Pena Senja (1) Penerbit Republika (1) Penerbit-X (1) Penerbitan Angkatan Baru (1) Penulis.Sahaja (1) Penulisan Enterprise (1) Penulisan2u (5) Peraduan Menulis Novel Dewasa 1992 (1) Pesta Buku (22) Pesta Buku Kelantan (4) Pesta Buku Selangor (1) Pingu Toha (1) Pitak (2) Pocket Books (2) Popular (1) Poreng Kertas Publication (3) Poyo (1) Printing Problem (1) Promosi (18) PTS (31) PTS BookCafe (1) PTS Fortuna (4) PTS Islamika (1) PTS Litera (9) PTS Millennia (2) PTS One (5) PTS Pop (3) PTS Professional (1) PTS Publications (1) PTS Publishing House (1) PTS Syok-Hallyu Wave (1) Pustaka Islamiyah (2) Puteri Andalas (1) Qaseh Qaisara (1) Qaseh Qistina (1) Que Sera Sera (2) Rabihah Nur Ridhuan (1) Rahimin (1) RAID Studio (1) Raja Faisal (1) Ramlah Abdul Rasid (1) Ramlah Muhamad (1) Ramlah Rashid (3) Ramlee Awang Murshid (17) Read Malaysia (1) Reen (1) Rehan Makhtar (3) Reja (1) Resmanshah (1) Ridhwan [Ridh-One] (2) Ridhwan Saidi (1) Ridhya Iman (1) Rin Ahmad (1) Rina Farizq (1) Rizai Reeani (1) Rizque Publishing (1) Robin Bielman (2) Roman (1) Rose Harissa (17) Rozita Abd. Wahab (1) Ruby Hazri (1) Ryana Adrina (1) Rynsa (1) Saat Omar (1) Saidatul Saffa (2) Saifullizan Tahir (1) Salina Ibrahim (2) Salina Salleh (1) Salleh Kausari (1) Sania Yasmin (2) Sara Aisha (1) Sara Kyoko (1) Sarah Mayberry (1) Sarnia Yahya (8) SeaShell Publishers (2) Sha Ibrahim (1) Shafaza Zara Syed Yusof (1) Shahir (1) Shahirah Khairudin (1) Shahrul Akram (1) Sham Hashim (1) Shamien A. Basit (2) Shamsiah Mohd Nor (1) Shaz Johar (4) Shogakukan (10) Si Manis 17 (4) Silhouette Books (2) Sinaganaga (2) Sindiket Sol-Jah (1) Siti Hazneza Abdul Hamid (1) Siti Jasmina Ibrahim (1) Siti Nur Dhuha (1) Siti Rosmizah (1) Small Cow Productions (1) Smashwords (1) Soltura (1) Sophie Kinsella (1) Suzana Sulaiman (1) Syafie Mahyani (1) Syafiq Aizat (1) Syah Shah (4) Syahirah Ibrahim (1) Syaihan Syafiq (2) Syamnuriezmil (3) Syarikat Muda Osman (3) Syasyaja (1) Syud (6) Syuqri Mustaqim (1) Szalies (1) Teja Elliza (1) Teja Irzara (1) Telaga Biru (3) Tembakau (1) Teratak Kasih (1) Tere Liye (1) Terjemahan DBP (1) Terri Brisbin (1) Thanks Note (2) The Awesome Five (1) The Dial Press (1) TheBentPencil (1) Tok Rimau (2) Top 10 (6) Tulip Ungu (1) Uji Norizqi (1) Ulii Azman (1) Umi Azrini (1) Umi Kalsom (1) Umie Nadzimah (2) Usia GA (4) Ust Amran Md Yusoff (1) Ustaz Azhar Idrus (1) Vanny Chrisma W. (1) Wan Rohayu (2) Wann Azlan (1) Wise Words Publishing (2) Wordless Wednesday (14) Xarine (1) Xuanza (1) Yusnida Tajuddin (1) Yusry Yusopp (1) Zabrina A. Bakar (2) Zaharah Nawawi (1) Zahazan Mohamed (1) Zamri Mohamad (2) Zamri Zainal Abidin (1) Zan Zarida (1) Zara Aluwi (1) Zaradgreat (1) Zarith (1) Zura Asyfar (1) Zuraidah Othman (1)