Iklan

Aku jarang di blog. Boleh terus ke GA untuk update tentang buku yang dibaca.

Ada beberapa buku nak dijual. Boleh ke sini. Terima kasih :)

Jumaat, 27 Jun 2014

Tirai Dosa Kelmarin

9:09 PG 2 Comments


Tirai Dosa Kelmarin
Arsha Wee

ISBN: 9789670657035
Penerbit: Love Novel Publication
Tarikh Terbit: Disember 2013
Halaman: 874
Harga: RM33

~ Rasaku… ~

Nama Zarif Aimin tu cam best je hoho.

Full review: 26/06/2014

Reda, pasrah & memaafkan... agaknya yang mana lebih sukar untuk dibuat?
Senyum.
Tanya hati anda!

Ok, bagaimana ya nak mula? Rebah-bangun-tidur-tergolek semua ada dalam misi nak tamatkan perjuangan hahaha. Ya, ketebalan memainkan peranan yang penting sebab aku ada masalah dalam nak memegang buku. Maklumlah, aku ni membaca ala-ala Cleopatra gitu *wink*

Nur Imanina [Iman].
Iman Faliq [Faliq].
Zarif Aimin [Zarif].

Ada cerita yang berkait antara ketiga-tiganya. Iman yang berusaha keras untuk bangkit setelah melalui episod hitam yang melukakan. Faliq yang dihimpit dosa kelmarin. Dan, Zarif bagaikan jambatan yang mempertemukan mereka berdua kembali.

Aku suka pergolakan jiwa Iman yang dibuka sikit demi sedikit. Bukan mudah untuk melalui takdir yang tercipta untuknya, tapi dia ampuh berdiri dengan rasa dendam dan benci yang sarat dalam hati. Apatah lagi bila berdepan dengan Faliq; lelaki yang menganiayainya satu masa dulu. Terbang semua perasaan indah yang pernah singgah. Saat ini dia hanya mahu lari jauh-jauh dari Faliq.

Faliq sendiri tak menyangka. Mama Iman si Zarif itulah insan yang dicari-cari selama ini. Bagaimana mahu menebus semua dosanya? Sedangkan Iman tak mahu langsung memberinya peluang. Dan, Faliq, atas rasa apa yang tinggal untuk Iman? Kasih atau kasihan? Dan atas dasar apa, lamarannya dibuat? Kerana cinta atau hanya ingin memperbetulkan kesalahan silam? Jeng jeng jeng... sila dapatkan naskhah anda!

Aku suka ceritanya walaupun ianya masih berpaksikan kisah kahwin-paksa-rela. Tapi ya, adegan tarik tali agak melelahkan. Penat nak tunggu Iman mengaku tentang rasa cinta yang ada buat suami. Haihhh... Menggunakan nama panggilan yang sama untuk kedua-dua watak utama nampak unik, tapi ada masa aku lost. Sering terjadi bila aku berhenti seketika, dan sambung baca. Tapi, aku je la kot yang selalu blur dan lost tu hahaha.

Alunan bahasanya juga memadai, cukup membantu para pembaca larut.  Tidak terlalu berbunga-bunga tapi masih terasa kesannya. Part berbalas pantun dua kerat tu aku suka, cute! Cuma, ceritanya agak mendatar pada mulanya. Mungkin kerana bab awal didominasi oleh karakter Zarif hingga menenggelamkan watak Faliq.

Dalam cetakan seterusnya, mungkin boleh diperbaiki perenggan antara plot. Sedang kusyuk membaca, tiba-tiba ‘dialih’ pada scene lain. Eh? Eh? Ulang baca balik, rupa-rupanya sudah masuk plot baru.

Dan, kalau pengulangan frasa/dialog yang sama berulang-kali dapat dikurangkan, naskhah ini berhak dapat lebih bintang daripadaku. Selamat terus berkarya!

Ps: Ada cerpen istimewa edisi SWC katanya! *wink*

Happy reading (^-<)

Saka

8:03 PG 2 Comments


Saka
Abdul Rahim Awang

ISBN: 9789838930604
Penerbit: Creative Enterprise Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Cetakan Ketiga 2001
Halaman: 389
Harga: RM19.90

~ Rasaku… ~

3.5*

ARA memang tak pernah menghampakan aku. Cuma kali ini, kisah PKM dan MPAJA buat kepalaku berselirat. Biasalah, si lemau Sejarah *haihhh*

Full review: 26/06/2014

Ini memang bukan novel berpaksikan cinta, tapi kalau sesekali mahu lari daripada lambakan novel cinta, bolehlah cuba.

Seperti kata teman-teman GR, aku sendiri tertipu dengan tajuknya. Ingatkan ada kaitan, rupanya jauh tersasar. Tapi aku tersedar sendiri. Selama ini aku disogokkan dengan saka adalah istilah yang digunakan untuk makhluk halus (jin dan syaitan) yang diwarisi dari keturunan. Sedangkan, Kamus Dewan mentakrifkan saka sebagai leluhur (keturunan) daripada sebelah emak; manakala saka baka pula ialah leluhur daripada kedua-dua belah pihak iaitu ibu dan bapa. Ha, jadinya aku simpulkan tajuknya sudah menerangkan isi ceritanya. Cukup simbolik. Cayalah!

Halaman pertama sudah buat rasa ingin tahuku naik. Siapa??? Kemudian, barulah penulis menjelmakan watak Dino yang kehilangan datuknya; Pak Samad. Datuk Dino yang ditempatkan di rumah penjagaan orang tua dikatakan telah melarikan diri. Mengikut logik akal, tak mungkin datuknya yang sudah berusia hampir 89 tahun itu bisa berbuat sedemikian. Apatah lagi dengan keupayaan kesihatan datuknya, yang disahkan sudah nyanyuk.

Tapi, itulah yang terjadi. Dino buntu mahu mencari ke mana pergi satu-satunya keluarga yang dia ada. Info terbaru daripada pihak polis yang mengatakan datuknya kemalangan di Pulau Pinang lebih mengejutkannya. Apa urusan datuk sampai ke sana?

Penemuan diari datuk sepertinya mahu memberitahu Dino sesuatu. Kematian datuk secara tiba-tiba di hospital menguatkan lagi tekaannya. Walaupun sedar kebarangkalian Pak Samad untuk hidup adalah tipis, Dino merasakan ada sesuatu yang tak beres tentang keluarganya. Dan, semua ini ada kaitan dengan Dato’ Nasir, doktor berpengaruh di Pulau Pinang. Dino tahu dia perlu melakukan sesuatu. Tapi, benarkah Ng Kheng Chew dan Dato’ Nasir orang yang sama seperti mana sangkaan datuknya?

Memasukkan elemen Sejarah harus dipuji. Disampaikan dengan secara tidak langsung, iaitu dalam diari untuk Dino. Seperti Dino, aku juga sama gigih mencari maklumat tentang MPAJA dan PKM hahaha.

Konfliknya sudah penuh berselirat - komunis, pengkhianatan, pencarian dan pembunuhan. Tapi ending? Kecewa juga bila titik akhirnya begitu saja. Kalau ianya diperkemaskan lagi, aku akan lebih suka.

Happy reading (^-<)

Khamis, 19 Jun 2014

Secantik Anugerah

8:30 PG 0 Comments


Secantik Anugerah
Sarnia Yahya

ISBN: 9789834347376
Penerbit: NB Kara
Tarikh Terbit: 2008
Halaman: 502
Harga: RM19.90

~ Rasaku… ~

Done! Kononnya nak baca sikit-sikit, sekali habis. Rasanya lepas ni kalau tunggu si enche, leh standby novel. Novel tebal pun takpe agaknya hahaha.

Yup, ni bukan review *wink*

Full review: 18/06/2014

Berbual dengan sahabat, katanya buku ini adalah tulisan pertama penulis. Waaa... mujur dapat beli walaupun buku di tangan bukan cover sebenar, hinggakan si enche menegur akan kehijauan sampul bukunya hahaha.

Si isteri yang terlalu setia, meletakkan sepenuh jiwa dan raga pada suaminya hinggakan di satu saat, dia dibuang ke tepi. Alahai! Sadis benar ujian yang menimpa Aisya. Diceraikan ketika baru keguguran, dan suami; Azri bertindak mengahwini wanita lain. Walaupun secara mudahnya jodoh yang mengikat mereka sudah berakhir tapi jujurnya, aku masih tidak dapat terima Azri bertindak sedemikian tanpa berbincang dan berterus-terang dengan isteri sendiri. *sigh*

Aisya. Sukar untuknya bangkit. Walaupun dah bertahun, sisa cintanya masih ada. Hinggakan dia membina tembok tinggi-tinggi dalam hati, menghalang sesiapa saja yang mahu mengintainya. Tapi, Encik Firdaus nampaknya bersungguh benar. Dia sendiri pernah mengalami kegagalan dalam perkahwinannya yang lalu, maka kehadiran Aisya bagaikan anugerah buatnya.

Sekali Aisya memasang tekad, dia tidak berundur. Lamaran Firdaus diterima walaupun pada mulanya dia sendiri tidak yakin. Tapi masa memang mengubat segalanya. Dalam tak sedar, dia jatuh cinta pada gaya Firdaus yang pandai mengambil hatinya. Pada Firdaus disandarkan kepercayaan agar tidak meninggalkannya lagi. Rasa insecure Aisya sepanjang di sisi Firdaus agak melelahkan aku. Mungkin kerana aku diajar agak menyimpan sedikit rasa kebergantungan itu. Sebab di saat kita jatuh, dengan rasa yang sedikit itulah pemangkin untuk bangkit semula.

Sedikit konflik di hujung cerita buat penambah rencah. Apatah lagi dengan terbukanya rahsia yang melibatkan keruntuhan rumah tangga Azri-Aisya, yang bersangkut-paut dengan keluarga Firdaus. Jeng jeng jeng...apakah? Sila dapatkan naskhah anda!

Kesimpulannya, garapan pertama yang tak menghampakan. Agak dramatik dan kalau ianya lebih tebal, aku akan kata ia seakan-akan telenovela. Tapi, aku tetap enjoy menikmati ‘hidangan’ ini. Disampaikan dengan cukup santai walaupun penuh dengan momen sedih. Dan, buat para peminat Kak Sarnia, harus beli untuk melengkapkan koleksi anda ya!

Happy reading (^-<)

Isnin, 16 Jun 2014

Gaduh-gaduh Sayang

1:40 PTG 0 Comments
Gaduh-gaduh Sayang
Immaz Huda

ISBN: 9789831248140
Penerbit: Alaf 21 – Grup Buku Karangkraf
Tarikh Terbit: September 2012
Halaman: 608
Harga: RM24

~ Rasaku… ~

'Membelonkan pipi'

Pheww.. belon tu kalau dicucuk kempis dibuatnya! Kalau pipi? hahaha..

Full review: 16/06/2014

Bagaimana ya menjadi anak yang tidak digemari? Si gemuk yang dipandang serba tak kena bukan saja mereka yang di sekeliling, tapi keluarga sendiri bagai merendah-rendahkan dirinya.

Lady Lee Syazana [Syazana]. Menjadi si puteri sulung tak seindah mana walaupun keluarganya kaya harta-benda, Syazana miskin kasih sayang. Kedua-dua ibu bapanya gemar membeza-bezakan dia dan adiknya. Sadis! Rupanya tak secantik namanya. Alahai! Mak ayah si Syazana ni patut aku cepuk hahaha.

Tapi Syazana tetap happy. Dia ada Aiman, jejaka yang disangka akan melengkapkan dirinya. Namun, apakan daya. Hati manusia mudah berubah. Si Aiman berubah bila dirinya kurus dan Syazana ditolak jauh-jauh dalam hidupnya. Mudahnya! Hati makin parah saat papanya mahu menjodohkan dirinya dengan Rafiqi Rayyan [Rafiqi].

Puas ditolak tapi takdir masih menemukan mereka berdua. Aku suka scene yang masing-masing buat teknik penyamaran tu. Agak menghiburkan. Baik Rafiqi mahupun Syazana ada misi tersendiri. Suami-isteri atas tiket faedah bersama. Tapi sejauh mana hubungan mereka akan bertahan bila masing-masing sudah ada rasa cemburu di hati? Apatah lagi dengan kemunculan semula Aiman dan Qistina? Ha, sila-sila baca dengan kadar segera!

Kalau ikutkan aku suka dengan karakter sang watak perempuan. Keberanian meletakkan heroin berbadan gempal [walau lepas tu dia ramping cam ratu kebaya] wajar dipuji. Cuma, pada hematku, cerita ni agak meleret dengan plot yang tidak-tidak. Konflik suami-isteri yang agak melelahkan, hingga aku lebih suka selak tanpa baca. Pheww... dan satu lagi, masih terbayang-bayangkan frasa 'membelonkan pipi.'

Ps: Review pertama. Ehem! Kenapa aku rasa cam pelik je? Hilang kosa kata? hahaha

Happy reading (^-<)

CAT 4: A Journey

1:37 PTG 3 Comments
Nikmat Tuhanmu yang manakah kamu dustakan?

Alhamdulillah.
Syukur yang terkata. Segalanya berjalan dengan baik. Dugaan kecil yang menimpa, tu semua cobaaaaan.

Terima kasih buat familia yang sentiasa di sisi, sanak-saudara yang bekerja keras, para teman yang meraikan, mereka yang terlibat secara langsung/tak langsung. Anda semua memang awesome!

Terima kasih atas doa dan ucapannya. Moga kalian juga dalam keadaan baik-baik saja. Allah ada! Sentiasa ada untuk kita. Alhamdulillah.

Kredit:- Dik S yang buat post khas & Fira yang mencoretkan kenangan manis kita. *touched*

Ps: A long journey to go... grow old with me, ya?

Labels

#prayforGaza (2) A. Darwisy (1) A. Samad Said (1) Abby Gaines (1) Abdul Latip Talib (1) Abdul Rahim Awang (4) Acik Lana (3) Adah Hamidah (2) Adaptasi Novel (7) Addi (1) Adib Zaini (4) Affifudin Omar (1) Afifah (1) Aidil Ryzal (1) Aifa Batrisya (1) Aima Chan (1) Aimi Ainis (1) Aina Emir (3) Ainin Naufal (1) Aireen Aryana (1) Airisz (1) Aisha Hamza (1) Aisya Sofea (3) Alaf 21 (92) Aleya Aneesa (10) Alice Clayton (1) Aliesha Kirana (1) Alifah Juhaida (1) Alina Haizar (2) Aloy Paradoks (1) Amal (1) Amanda Berry (1) Amirul Johari (1) Amiza Anaz (1) Amoi (1) Ana Sofiya (1) Andrew Matthews (2) Andrew McMeel Publishing (1) angelseptember (1) Anis Ayuni (4) Anita Aruszi (9) Anjell (1) Anna Lee (2) Anne Gracie (1) Annur Shanana (1) Anuar Shah (1) Anugerah Pilihan Pembaca Popular-Berita Harian (2) Aqram (1) Ar Risalah (4) Ariela Sahimi (6) Arman Jazee (1) Arsha Wee (1) Ash Kun (1) Asmar Shah (1) Athool (1) Atikah Yusof (1) Attokz Dikulgai (2) Aulia Iman (1) Ay Yusof (1) Ayob Kelubi (1) Ayu Emelda (2) Ayumi Syafiqah (1) Azra Aryriesa (1) Badrul Hisham Shari (1) Bahruddin Bekri (5) Ballantine Books (5) Balqissy (1) Bayyinat (2) Berkley Sensation (6) Bes Q Publication (1) Bidayatul H (1) Big Bad Wolf (1) Bikash Nur Idris (3) blogpke (1) Blook (12) Bophairy (2) Bozu (1) BraderLeplep (2) Brigham Young (1) Bukan Penggoda (1) Buku Fixi (22) Buku Prima (25) BukuBlog (11) Bulanhijau (4) C.J. Charmichael (1) Cabaran 50 Novel (61) Carmen Falcone (1) CAT (5) Cerita KLIBF (7) Ceritera Puisi-Sajak-Gurindam (2) Chef Hanieliza (1) Choppy (1) Christine Merrill (1) Cik Amal Amina (1) Cik Ian (2) Citahrudin (1) Cob Nobbler (2) Comei (2) Creative (19) Ct Zuraimi (2) Cucuratap (2) Damya Hanna (5) Dayang Noor (5) Dewan Bahasa dan Pustaka (3) Dhiya Zafira (9) Diane Gaston (1) Dihsar Ludba Haqifa (1) Diya Nordin (1) Dr Amida Abdul Hamid (1) Dr Shah Ibrahim (1) DuBook Ceritera (3) DuBook Press (3) e-book (62) e-cerpen (6) E-man Sufi (1) e-novel (22) e-Sentral (8) Ednin (1) Eka Faraha (1) Elee Mardiana (2) Elena Reeney (1) Eliyyah (1) Ellis Gee (1) Elzara Hariri (1) Emma Maizura (1) Emy Roberto (3) Entangled Publishing (6) Evelyn Rose (2) Ezza Mysara (2) Fadhli Hamdan (6) Fadzlieo (1) Faisal Tehrani (2) Faizal Sulaiman (3) Faizal Tukimin (1) Fajar Pakeer (11) Farah Husain (5) Farihah Iskandar (1) Fatimah Busu (1) Fatimah Syarha (1) Fatin Nabila (2) Fatrim Syah (1) Fauziah Ashari (2) Faziela (1) Fazley Yaakob (1) Fazlyn Ridz (1) Fdaus Ahmad (3) Feeza (1) Fieyza Fadlina (1) Fikri Kacak (2) Fikri Misti (1) Fitri Hussin (1) Fixi Retro (1) GA Quotes (6) Galeri Ilmu (6) Gallery Books (4) GedeBook (1) Gina Yap Lai Yoong (3) GR 2012 (75) GR 2013 (94) GR 2014 (95) GR 2015 (34) GR 2016 (6) GR 2017 (8) GR 2018 (16) Grup Buku Karangkraf (60) H.M. Tuah Iskandar (1) Habiburrahman El Shirazy (4) Hadiah Sastera Negeri Sabah 1994/1195 (1) Haeqal Zulqarnain (1) Hafizah Iszahanid (1) Hafizul Osman (1) Haliban (1) Hana Qistina (1) Hani Fazuha (5) Hanie (1) Hanina Abdullah (2) Hannah Dhaniyah (1) Hanni Ramsul (4) Hanny Esandra (1) Harlequin Books (4) Haryani Kamilan (1) Hasrul Rizwan (2) Haswida Abu Bakar (2) Hellioz (1) Herna Diana (1) Hezzy Azra (3) Hidayatus (2) Hilal Asyraf (5) Hilmi Lona (1) Hlovate (10) Hodder Stoughton (1) Humaira Bookstore (1) I F I Enterprise (1) Ian Juliana (1) iBook Publication (1) Ida Farisya (1) Idea Kreatif Publication (15) Ika Madera (1) Ilham Bestari Publication (1) Illa Shanahila (1) Ilya Abdullah (1) Imaen (2) Iman Nizrina (2) Iman Xara (2) Imani Hatta (1) Immaz Huda (1) Imran Azmi (1) Indah Iskandar (1) Intens Media (1) Iqbal Syarie (5) Iris Ixora (1) Irma Hasmie (1) Ismi Fa Ismail (1) ITBM (2) Jat (1) Jemari Seni (58) Jennifer Probst (5) Jerilee Kaye (1) Jo (1) Johanna Lindsey (1) John Norafizan (2) JS Adiwarna (12) Ju Asu Ra (1) Jualan Gudang (1) Julie Anne (2) Julie James (4) K Four Publishing (1) Kad Mutiara Minda (1) Kaki Novel (37) Karangkraf (4) KarnaDya (5) Karnival Buku Online (1) Karnival Karangkraf (2) KaryaSeni (19) Kaz Ishak (1) Kelas Buku (1) Kele Moon (1) Keputusan C50B (6) Khadijah Hashim (1) Khairi Mohd (1) Khairul Nizam Khairani (1) Khairulnizam Bakeri (1) Khairyn Othman (2) King International Prize 2010 (1) KLIBF 2011 (5) KLIBF 2012 (2) KLIBF 2013 (1) KLWRF (1) Kristen Proby (2) Kumprinx (1) Kusyi Hirdan (1) Lang Leav (1) Lavendra (1) Leeya Myra (1) Lejen Press (3) Levis Delisya (1) Liana Afiera Malik (1) Lila Vee (1) Lily Haslina Nasir (1) Liyana Zahim (1) Liza Mior Rashdi (1) Lokman Hakim (1) Loose Id LLC (2) Lord Zara (3) Louise Allen (1) Lovenovel (9) Luc Abdullah (1) Lya Zara (1) Lynn Allyna (1) Lynn Dayana (1) M Faridzuan Majid (1) M. Faiz Syahmi (1) M.K. Schiller (1) Ma Lee Chuswan (2) Maisey Yates (2) Mak Su (1) Maki Enjouji (10) Manaf Hamzah (2) manga (10) Manjlara (1) Maria Kajiwa (2) Marissa (2) Marita Conlon-Mckenna (1) Marwati Wahab (2) Masy (1) Mat Luthfi (1) Maya Banks (6) Maya Iris (2) Mazni Aznita (4) Mazni Darwisya (1) Mcjust.lol (1) Meen Zulaikha (4) Melati Publisher (1) Melur Jelita (2) Mendelssohn Levy Publishing (1) Mesbo (1) Miazal Zahra (1) Michelle Willingham (1) Mimie Afinie (2) Mimie Candycane (1) Mini Novella (9) Mirachantek (1) miss eurydice (1) Mona Yanty (1) MPH (1) Mr.K (1) Mrflowermanstudio (1) Muhamad Fazrin (1) Muhammad Fatrim (2) Murni Aqila (2) Must Read (1) N.M. Silber (1) Nadia Khan (3) Nadra Yasmina (1) Nami Cob Nobbler (1) Nasiroh Abdul Rahman (1) Nasron Sira Rahim (1) Nass Alina Noah (1) Nasz (3) Naurah Iman (1) Naza Adlyn (1) Nazawati (1) Nazri M. Annuar (1) Nazurah Aishah (2) NB Kara (18) NHF Media (1) NI Publication (2) Nia Azalea (1) Nina Croft (1) Nir (5) Nirrosette (2) Nisah Haron (1) Nisyah (2) Nizam Sani (1) Nok Wafdi Nik Jaafar (1) Noor Azzahra (1) Noor Suraya (13) Noorfadzillah (1) Nora Ismail (5) Noraz Ikha (2) Norhanisamila (1) Norhayati Abd Malek (1) Norhayati Berahim (23) Norisah A. Bakar (3) Nota Airina (89) Notis Pembetulan (1) Novel Fiksyen Sejarah (1) Novel Grafik (2) Novel Nur (1) Novel Terpakai (2) Nueen (1) Nur Ezzah Amirah (1) Nuraqilah Syuhaida (1) Nurassyi Rashid (1) Nureen Mirza (1) Nuril Bahanudin (1) Nurul Syahida (2) O'Brien Press (1) October (3) Omnific Publishing (1) Owen Slot (1) P. Ramlee (1) Packy Sidique (1) Pameran Buku (1) Paradoks Production (1) Pekan Ilmu (1) PELIT (5) Pena Senja (1) Penerbit Republika (1) Penerbit-X (1) Penerbitan Angkatan Baru (1) Penulis.Sahaja (1) Penulisan Enterprise (1) Penulisan2u (5) Peraduan Menulis Novel Dewasa 1992 (1) Pesta Buku (22) Pesta Buku Kelantan (4) Pesta Buku Selangor (1) Pingu Toha (1) Pitak (2) Pocket Books (2) Popular (1) Poreng Kertas Publication (3) Poyo (1) Printing Problem (1) Promosi (18) PTS (31) PTS BookCafe (1) PTS Fortuna (4) PTS Islamika (1) PTS Litera (9) PTS Millennia (2) PTS One (5) PTS Pop (3) PTS Professional (1) PTS Publications (1) PTS Publishing House (1) PTS Syok-Hallyu Wave (1) Pustaka Islamiyah (2) Puteri Andalas (1) Qaseh Qaisara (1) Qaseh Qistina (1) Que Sera Sera (2) Rabihah Nur Ridhuan (1) Rahimin (1) RAID Studio (1) Raja Faisal (1) Ramlah Abdul Rasid (1) Ramlah Muhamad (1) Ramlah Rashid (3) Ramlee Awang Murshid (17) Read Malaysia (1) Reen (1) Rehan Makhtar (3) Reja (1) Resmanshah (1) Ridhwan [Ridh-One] (2) Ridhwan Saidi (1) Ridhya Iman (1) Rin Ahmad (1) Rina Farizq (1) Rizai Reeani (1) Rizque Publishing (1) Robin Bielman (2) Roman (1) Rose Harissa (17) Rozita Abd. Wahab (1) Ruby Hazri (1) Ryana Adrina (1) Rynsa (1) Saat Omar (1) Saidatul Saffa (2) Saifullizan Tahir (1) Salina Ibrahim (2) Salina Salleh (1) Salleh Kausari (1) Sania Yasmin (2) Sara Aisha (1) Sara Kyoko (1) Sarah Mayberry (1) Sarnia Yahya (8) SeaShell Publishers (2) Sha Ibrahim (1) Shafaza Zara Syed Yusof (1) Shahir (1) Shahirah Khairudin (1) Shahrul Akram (1) Sham Hashim (1) Shamien A. Basit (2) Shamsiah Mohd Nor (1) Shaz Johar (4) Shogakukan (10) Si Manis 17 (4) Silhouette Books (2) Sinaganaga (2) Sindiket Sol-Jah (1) Siti Hazneza Abdul Hamid (1) Siti Jasmina Ibrahim (1) Siti Nur Dhuha (1) Siti Rosmizah (1) Small Cow Productions (1) Smashwords (1) Soltura (1) Sophie Kinsella (1) Suzana Sulaiman (1) Syafie Mahyani (1) Syafiq Aizat (1) Syah Shah (4) Syahirah Ibrahim (1) Syaihan Syafiq (2) Syamnuriezmil (3) Syarikat Muda Osman (3) Syasyaja (1) Syud (6) Syuqri Mustaqim (1) Szalies (1) Teja Elliza (1) Teja Irzara (1) Telaga Biru (3) Tembakau (1) Teratak Kasih (1) Tere Liye (1) Terjemahan DBP (1) Terri Brisbin (1) Thanks Note (2) The Awesome Five (1) The Dial Press (1) TheBentPencil (1) Tok Rimau (2) Top 10 (6) Tulip Ungu (1) Uji Norizqi (1) Ulii Azman (1) Umi Azrini (1) Umi Kalsom (1) Umie Nadzimah (2) Usia GA (4) Ust Amran Md Yusoff (1) Ustaz Azhar Idrus (1) Vanny Chrisma W. (1) Wan Rohayu (2) Wann Azlan (1) Wise Words Publishing (2) Wordless Wednesday (14) Xarine (1) Xuanza (1) Yusnida Tajuddin (1) Yusry Yusopp (1) Zabrina A. Bakar (2) Zaharah Nawawi (1) Zahazan Mohamed (1) Zamri Mohamad (2) Zamri Zainal Abidin (1) Zan Zarida (1) Zara Aluwi (1) Zaradgreat (1) Zarith (1) Zura Asyfar (1) Zuraidah Othman (1)