Iklan

Aku jarang di blog. Boleh terus ke GA untuk update tentang buku yang dibaca.

Ada beberapa buku nak dijual. Boleh ke sini. Terima kasih :)

Rabu, 22 Mei 2013

Bawah Pohon Sena

8:35 PG 0 Comments
Bawah Pohon Sena
Nisyah

ISBN: 9789675118821
Penerbit: Jemari Seni Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Cetakan Kedua April 2012
Halaman: 452
Harga: RM20

~ Rasaku… ~

Jujurnya aku hampir saja menutup novel ini kerana di awal ceritanya sudah menyentap kalbu. Hampir putus nyawa [amboi! ;P], bila mula baca dah dihidangkan kisah sedih; kisah penceraian si heroin. Ha... mana aku nak tahan.

Tapi...perasaan ingin tahu lebih ke depan. Buat aku terus gigih menyelak untuk mengetahui isinya. Dan atas kegigihan sendiri tu, akhirnya aku jatuh suka dengan karya ini. Sedih di awalnya tak menyebabkan penamatnya ikut suram. Macam hidup, susah-susah dulu senangnya kemudian, kan?

Lili Alias [Lili] dalam episod mengubat hati sendiri. Berpisah dengan Harith bukanlah kemahuannya. Namun apalah daya, Harith menolak menjadi suaminya. Tiga tahun yang disangka sudah mencukupi untuk meraih cinta Harith tidak berjaya. Harith makin jauh dan menyepi. Menyisihkan Lili yang dahulunya teman paling sejati. Mengapa Harith begitu? Salahkah Lili jatuh hati pada sahabat sendiri?

Dalam keterpaksaan, Lili akur. Hidup akan lebih menderita jika dia terus mengikat Harith di sisi. Sedangkan semenjak mula, dia sudah mengenali Suraya lewat daripada cerita-cerita Harith dulu. Melepaskan Harith kepada Suraya adalah yang terbaik. Walaupun hatinya berderai seribu, Lili percaya masa akan mengubat segalanya.

Lili ada cara tersendiri dalam mencari penawarnya. Menikmati alunan lagu-lagu pemuzik jalanan di lorong belakang Pasar Seni. Meredah lautan manusia yang ada pelbagai ragam dan gaya. Lantas mempotret semua itu dalam lensa kameranya. Dia hanyut lagi-lagi mendengarkan irama Ghazal Asmara alunan Gibran Ali [Gibran].

Bertemu Gibran bukan dalam rencananya. Bertemankan Gibran di warung menikmati teh tarik kaw juga tidak pernah difikirkannya. Tapi hatinya terisi dengan kehadiran Gibran. Lukanya bagai dijahit sendiri dengan cerita-cerita Gibran. Mereka berkongsi banyak perkara, bagai berdiri di ritma yang sama. Lantas ada bunga-bunga cinta yang mekar. Mengisi hati Lili tanpa disedari.

Namun saat Suraya menyatakan hasratnya, langkah Lili bagai terhenti. Atas rasa kasihan dan peri kemanusiaan dia turutkan. Bersetuju menjadi ibu angkat pada Puteri Diyana, lalu Gibran terbiar tanpa sebarang penjelasan. Dengan perginya Gibran, rasa hatinya kembali kosong.

Cubaan Harith untuk menarik kembali Lili ke pangkuannya hanya dipandang sepi. Mana tidaknya, hati sudah dibawa lari nun jauh ke Norway. Wah! Menjadi rupanya bumerang yang Gibran lemparkan, sampai terkenang-kenang.

Apa kesudahahnnya? Mampukah dinginnya Norway mencairkan hati Lili yang terluka? Atau apakah kasih Lili pada Harith bertaut kembali? Ha...sila-silakan baca novel ni. Anda akan mudah jatuh suka kerana gaya bahasanya yang terlukis indah. Ditambah pula dengan gaya Gibran yang cool. Tidak terlalu memaksa tetapi goyah juga bila tahu kewujudan pakcik Audi yang beli coklat Patchi...hikhikhik Manis sekali.

Happy reading (^-<)

Di Atas Sajadah Cinta

8:32 PG 0 Comments
Di Atas Sajadah Cinta
Habiburrahman El Shirazy

ISBN: 9789832672494
Penerbit: Ar-Risalah [Diterbit semula dalam BM]
Tarikh Terbit: 2008
Halaman: 306
Harga: RM15.90

~ Rasaku… ~

Lama benar ambil masa nak habiskan buku comel ini. Bukan sebab tak best...eh! Bukan. Cuma aku mengalami mood swing beberapa minggu lalu. Sekaligus mengganggu graf pembacaanku ngee~~

Baik, ini koleksi cerpen gaya Islamik yang pada awalnya aku fikirkan adalah kompilasi karya penulis itu sendiri tetapi tidak. Ada jugalah 2-3 karya asal Kang Abik tapi yang banyaknya kisah teladan yang mungkin jarang kita baca. Kisah yang berlaku ketika zaman Nabi dan para sahabat, ketika pemerintahan khalifah, semuanya memang sesuai amat untuk santapan nurani kalian ;D

Banyak yang aku suka sebenarnya. Salah satunya kisah dua beradik; seorang abang yang warak dan adik yang menghabiskan usianya dengan perjudian, pelacuran dan maksiat. Tapi di satu malam, hati kedua-duanya berubah. Si adik terdetik untuk kembali pada jalan Allah manakala abangnya tergoda untuk berbuat maksiat. Hanya sekali, dan kemudiannya dia akan terus bertaubat. Namun Allah merencanakan sesuatu yang lain. Malam itu gempa bumi berlaku. Si abang yang warak mati dalam maksiat tetapi si adik mati ketika beriktikaf di masjid. Lihat, Allah berhak memilih sesiapa jua yang dikehendaki-Nya untuk bertaubat.

Kisah lain? Sila baca sendiri. Ada 38 buah cerita kesemuanya. Ringkas dan padat. Cuma walau dah diterbit semula dalam bahasa kita, ada juga beberapa patah perkataan asal yang dikekalkan. Jadi mungkin pada yang tak biasa akan rasa sedikit keliru. Takpe, online DBP kan ada ;))

Pintu rahmat dan taubat-Nya senantiasa terbuka. Kita yang perlu mengorak langkah menuju-Nya. Allahu Allah *mata bergenang*

Happy reading (^-<)

Khamis, 16 Mei 2013

Hlovatinta

8:12 PG 12 Comments
Hlovatinta
Hlovate

ISBN: 9789670508320
Penerbit: Jemari Seni Sdn Bhd
Tarikh Terbit: April 2013
Halaman: -
Harga: RM10


~ Rasaku… ~

Buku ni akan nampak lebih indah jika turut disisipkan ‘contengan’ Hlovate yang ada di dinding mukabukunya.

Walaupun Contengan Jalanan yang mendominasi tintanya kali ini, aku suka. Mungkin sebab aku suka si Fend dan K2..arghh rindu pada Chad. Tapi tak mengapa, sisipan kata-kata motivasi dalam tiap novel sebelum ini sudah memadai.

Sudah cukup untuk kita berhenti melangkah dan berfikir sejenak. Tarik nafas. Apa yang aku dah lakukan selama ini? Apa sudah cukup baguskah sebagai hamba?

Senyum. Kita akan sentiasa ada ruang dan peluang untuk memperbaiki diri. Ya, selagi nyawa yang dipinjam tidak diragut pergi. Selagi kita bernafas di muka bumi... bersyukurlah dengan apa saja yang Tuhan pinjamkan pada kita.

Alhamdulillah. Cermin-cermin diri sendiri. Semua manusia pernah buat silap. Semua. Pernah.

Happy reading (^-<)

Who Wouldn’t Love a Cowboy

8:02 PG 0 Comments
Who Wouldn’t Love a Cowboy
C.J. Charmichael

ISBN: 0425226743
Penerbit: Berkley Sensation
Tarikh Terbit: March 2009
Halaman: 291
Harga: -


 
~ Rasaku… ~

Pretty good book. Short, sweet and CLEAN. Wow! Clean as I’ve only found - ‘kiss’..surprised! Well as far I’ve concerned, Malay’s novel nowadays slightly have no difference with this - a kiss to seal a promised love..haihh

Ok, who wouldn’t love a cowboy especially a hot, rugged and mysterious  as Jason Dowcet [Jason]? Pheww... but Callie Anderson [Callie] eager not to fall with any cowboy coz she already felt the heartbreak and pain that came from loving a cowboy.

But love can happen so quickly. Callie had been assigned to write an article and she needs to stay at the Big Horn guest ranch to complete her job. Here everything became uncontrolled. She was enjoying to stay on a ranch again, yet found her strength to overcome her past tragedy.

Jason can’t take his eyes from Callie from the beginning. She reminds him of his late Lana but Callie had enough with his stiffness..that was so impossible to mingle with someone like Jason.

So how to break the ice? Hmm.. a cowboy knew it. Very. Well. *wink*

Happy reading (^-<)

Jumaat, 10 Mei 2013

I Love You, Stupid!

7:57 PG 0 Comments
I Love You, Stupid!
Melur Jelita

ISBN: 9789670246321
Penerbit: Penerbitan Karya Seni Sdn Bhd
Tarikh Terbit: September 2012
Halaman: 1389
Harga: RM39


 
~ Rasaku… ~

Lelah. Ya, perkara paling utama yang ‘mengiringi’ sepanjang pembacaan aku adalah ini. Aku lelah kerana:-
1. Bukunya yang tebal dan berat. Sah pembacaan gaya Cleopatra diharamkan ketika membaca ILUS.
2. Meleret-leret. Perhubungan pasang-surut antara dua watak utamanya memang melelahkan aku. Aku perlu senantiasa memastikan tingkat kesabaran aku cukup tinggi tatkala ‘bersama’ dua watak ini. Pheww...

Bagaimana? Ada tak peminat kipas mati ILUS nak serang aku? *wink*

TAPI...[wah! Tiba-tiba guna huruf besar! ;P]

Kedua-dua perkara yang melelahkan itu diselamatkan oleh banyak perkara lain. Antaranya;

Plot yang ringkas dan lancar. Salah satu sebab utama aku melekat dengan novel ini pastinya kerana tiada konflik yang memberatkan kepala. Paling-paling tidak, konflik emosi antara Firman dan Iris saja. Ha, tu yang buat aku geram sikit. Episod tarik tali, sembunyi-sembunyi rasa...haihh rasa nak cepuk je! ;P

Pengolahan yang manis dan indah. Dibawa menelusuri kaum Melayu Champa khasnya. Kalau nak google di internet, rasanya aku tak kan baca. Serius. Sebab aku bukan pencinta Sejarah. Namun penulis berjaya buat aku tertarik. Mungkin kerana gaya bahasa yang digunakan tidak terlalu ‘keras’. Ada santai yang memikat jadi tak terasa mengulit buku Sejarah sedangkan hampir separuh isi bukunya menjurus kepada itu.

Info tentang Kemboja dan isi alamnya. Tersayat. Ya, indahnya kehidupan pada mereka yang tahu menghargai. Alhamdulillah, syukur pada nikmat yang diberi walau di mana anda berada sekali pun. Kekurangan bukan sebab utama untuk merintih pilu. Tidak. Ia adalah ujian buat para hamba-Nya untuk mencari kelebihan yang ada dalam diri. Hikmah yang tersembunyi. Tuhan amat menyayangi kita. Insaf.

“Tapi manusia tidak melihat setiap kejadian malang atau keburukan itu ada keindahannya, ada hikmahnya...” [page 211]

Islam dan fitrahnya. Kerdilnya diri kalau aku bincangkan di sini. Cukup kalau kamu tahu yang isi novelnya ada ini – addin. Buka mata hati untuk menghayati. Cari ruang dan peluang untuk memperbaiki diri. Jom! ;))

Kasih sayang dan keluarga. Disulam tanggungjawab dan persahabatan. Buat mereka yang ada keluarga, kasih sayang senjata utama. Membina kekuatan peribadi masing-masing. Pada yang tiada, sebarkan kasih sayang anda. Hidup untuk memberi bukan hanya menadah tangan pada yang sudi. Uhibbuki fillah.

Firman vs Iris. Memang aku lelah baca pergaduhan antara mereka. Sekejap baik, banyak yang bermasam muka. Aduh! Tapi dalam lelah itu sebenarnya aku sedar penulis menitip pesan halus tiap kali ada adegan pertelingkahan mereka berdua. Dan untuk kesemua info dan nilai positif yang aku dapat dalam novel ini, aku bagi markah penuh kepada penulisnya. Yay!

Penulis ada banyak input dan idea. Cuma ada masanya agak meleret-leret ditambah dengan pengulangan ayat yang agak kerap. Namun perincian setiap info memang harus dipuji. Mungkin itu antara faktor mengapa novelnya mencecah 1000++. Walaubagaimanapun, ‘rerama’ cantik yang terbang tinggi pasti memaku anda ke halaman yang terakhir..ngee~~~

Lain-lain? Rasanya boleh saja baca review teman-teman di GR. Mereka sudah membedah isi buku ini dengan baik sekali hingga berjaya buat aku mencari masa untuk sama-sama mendalami ‘perang’ cinta si abang pedas dan si hot diva. Terima kasih korang!

Usai membaca ILUS, aku kepingin baca novel pertama penulis. Nampak tak impak yang dibawa oleh penulis? Heh. Dan tak lupa sambungan novel ini – MYPI; yang buat ramai peminat abang pedas gigih beratur panjang di pesta buku baru-baru ini. Arghh...jelesss mak! ;P

Happy reading (^-<)

Practice Makes Perfect

7:50 PG 0 Comments
Practice Makes Perfect
Julie James

ISBN: 0425226743
Penerbit: Berkley Sensation
Tarikh Terbit: March 2009
Halaman: 291
Harga: -

~ Rasaku… ~

3.5*
Review laaaambat lagi ;P 

Full review: 02/05/2013

This book reminds me of The Suits - high class lawyer, Harvard, Associates & Partner and scandal among the lawyers...opps hahaha

Payton Kendall [Payton] and J.D Jameson [J.D] are senior litigation associates at a top law firm. Both are workaholics and very competitive. For eight years they kept a distance for one reason: to make partner at the firm. Unfortunately that year, the firm has decided that only one partnership will be offered. So here the conflict cause when they’ve been assigned to deal with one major case, neither of these two expects to start falling for each other.

I like the way the author portrays J.D’s character of being romantic in his own way. Cocky, yeah he was born with a silver spoon..so what do you expect from him? But all the way, he has fought hard to be on the top. Meanwhile, Payton is well-developed heroin. Being an independent woman, ambitious, yet lovable and not to forget ‘button-pushing,’ as J.D preferred to call her hahaha

Though it was cliche love-hate relationship, it still a good reading. Sweet without being sugary and a bit hilarious towards ending. And I really love the ending. Unexpected. *wink*

Happy reading (^-<)

Labels

#prayforGaza (2) A. Darwisy (1) A. Samad Said (1) Abby Gaines (1) Abdul Latip Talib (1) Abdul Rahim Awang (4) Acik Lana (3) Adah Hamidah (2) Adaptasi Novel (7) Addi (1) Adib Zaini (4) Affifudin Omar (1) Afifah (1) Aidil Ryzal (1) Aifa Batrisya (1) Aima Chan (1) Aimi Ainis (1) Aina Emir (3) Ainin Naufal (1) Aireen Aryana (1) Airisz (1) Aisha Hamza (1) Aisya Sofea (3) Alaf 21 (92) Aleya Aneesa (10) Alice Clayton (1) Aliesha Kirana (1) Alifah Juhaida (1) Alina Haizar (2) Aloy Paradoks (1) Amal (1) Amanda Berry (1) Amirul Johari (1) Amiza Anaz (1) Amoi (1) Ana Sofiya (1) Andrew Matthews (2) Andrew McMeel Publishing (1) angelseptember (1) Anis Ayuni (4) Anita Aruszi (9) Anjell (1) Anna Lee (2) Anne Gracie (1) Annur Shanana (1) Anuar Shah (1) Anugerah Pilihan Pembaca Popular-Berita Harian (2) Aqram (1) Ar Risalah (4) Ariela Sahimi (6) Arman Jazee (1) Arsha Wee (1) Ash Kun (1) Asmar Shah (1) Athool (1) Atikah Yusof (1) Attokz Dikulgai (2) Aulia Iman (1) Ay Yusof (1) Ayob Kelubi (1) Ayu Emelda (2) Ayumi Syafiqah (1) Azra Aryriesa (1) Badrul Hisham Shari (1) Bahruddin Bekri (5) Ballantine Books (5) Balqissy (1) Bayyinat (2) Berkley Sensation (6) Bes Q Publication (1) Bidayatul H (1) Big Bad Wolf (1) Bikash Nur Idris (3) blogpke (1) Blook (12) Bophairy (2) Bozu (1) BraderLeplep (2) Brigham Young (1) Bukan Penggoda (1) Buku Fixi (22) Buku Prima (25) BukuBlog (11) Bulanhijau (4) C.J. Charmichael (1) Cabaran 50 Novel (61) Carmen Falcone (1) CAT (5) Cerita KLIBF (7) Ceritera Puisi-Sajak-Gurindam (2) Chef Hanieliza (1) Choppy (1) Christine Merrill (1) Cik Amal Amina (1) Cik Ian (2) Citahrudin (1) Cob Nobbler (2) Comei (2) Creative (19) Ct Zuraimi (2) Cucuratap (2) Damya Hanna (5) Dayang Noor (5) Dewan Bahasa dan Pustaka (3) Dhiya Zafira (9) Diane Gaston (1) Dihsar Ludba Haqifa (1) Diya Nordin (1) Dr Amida Abdul Hamid (1) Dr Shah Ibrahim (1) DuBook Ceritera (3) DuBook Press (3) e-book (62) e-cerpen (6) E-man Sufi (1) e-novel (22) e-Sentral (8) Ednin (1) Eka Faraha (1) Elee Mardiana (2) Elena Reeney (1) Eliyyah (1) Ellis Gee (1) Elzara Hariri (1) Emma Maizura (1) Emy Roberto (3) Entangled Publishing (6) Evelyn Rose (2) Ezza Mysara (2) Fadhli Hamdan (6) Fadzlieo (1) Faisal Tehrani (2) Faizal Sulaiman (3) Faizal Tukimin (1) Fajar Pakeer (11) Farah Husain (5) Farihah Iskandar (1) Fatimah Busu (1) Fatimah Syarha (1) Fatin Nabila (2) Fatrim Syah (1) Fauziah Ashari (2) Faziela (1) Fazley Yaakob (1) Fazlyn Ridz (1) Fdaus Ahmad (3) Feeza (1) Fieyza Fadlina (1) Fikri Kacak (2) Fikri Misti (1) Fitri Hussin (1) Fixi Retro (1) GA Quotes (6) Galeri Ilmu (6) Gallery Books (4) GedeBook (1) Gina Yap Lai Yoong (3) GR 2012 (75) GR 2013 (94) GR 2014 (95) GR 2015 (34) GR 2016 (6) GR 2017 (8) GR 2018 (16) Grup Buku Karangkraf (60) H.M. Tuah Iskandar (1) Habiburrahman El Shirazy (4) Hadiah Sastera Negeri Sabah 1994/1195 (1) Haeqal Zulqarnain (1) Hafizah Iszahanid (1) Hafizul Osman (1) Haliban (1) Hana Qistina (1) Hani Fazuha (5) Hanie (1) Hanina Abdullah (2) Hannah Dhaniyah (1) Hanni Ramsul (4) Hanny Esandra (1) Harlequin Books (4) Haryani Kamilan (1) Hasrul Rizwan (2) Haswida Abu Bakar (2) Hellioz (1) Herna Diana (1) Hezzy Azra (3) Hidayatus (2) Hilal Asyraf (5) Hilmi Lona (1) Hlovate (10) Hodder Stoughton (1) Humaira Bookstore (1) I F I Enterprise (1) Ian Juliana (1) iBook Publication (1) Ida Farisya (1) Idea Kreatif Publication (15) Ika Madera (1) Ilham Bestari Publication (1) Illa Shanahila (1) Ilya Abdullah (1) Imaen (2) Iman Nizrina (2) Iman Xara (2) Imani Hatta (1) Immaz Huda (1) Imran Azmi (1) Indah Iskandar (1) Intens Media (1) Iqbal Syarie (5) Iris Ixora (1) Irma Hasmie (1) Ismi Fa Ismail (1) ITBM (2) Jat (1) Jemari Seni (58) Jennifer Probst (5) Jerilee Kaye (1) Jo (1) Johanna Lindsey (1) John Norafizan (2) JS Adiwarna (12) Ju Asu Ra (1) Jualan Gudang (1) Julie Anne (2) Julie James (4) K Four Publishing (1) Kad Mutiara Minda (1) Kaki Novel (37) Karangkraf (4) KarnaDya (5) Karnival Buku Online (1) Karnival Karangkraf (2) KaryaSeni (19) Kaz Ishak (1) Kelas Buku (1) Kele Moon (1) Keputusan C50B (6) Khadijah Hashim (1) Khairi Mohd (1) Khairul Nizam Khairani (1) Khairulnizam Bakeri (1) Khairyn Othman (2) King International Prize 2010 (1) KLIBF 2011 (5) KLIBF 2012 (2) KLIBF 2013 (1) KLWRF (1) Kristen Proby (2) Kumprinx (1) Kusyi Hirdan (1) Lang Leav (1) Lavendra (1) Leeya Myra (1) Lejen Press (3) Levis Delisya (1) Liana Afiera Malik (1) Lila Vee (1) Lily Haslina Nasir (1) Liyana Zahim (1) Liza Mior Rashdi (1) Lokman Hakim (1) Loose Id LLC (2) Lord Zara (3) Louise Allen (1) Lovenovel (9) Luc Abdullah (1) Lya Zara (1) Lynn Allyna (1) Lynn Dayana (1) M Faridzuan Majid (1) M. Faiz Syahmi (1) M.K. Schiller (1) Ma Lee Chuswan (2) Maisey Yates (2) Mak Su (1) Maki Enjouji (10) Manaf Hamzah (2) manga (10) Manjlara (1) Maria Kajiwa (2) Marissa (2) Marita Conlon-Mckenna (1) Marwati Wahab (2) Masy (1) Mat Luthfi (1) Maya Banks (6) Maya Iris (2) Mazni Aznita (4) Mazni Darwisya (1) Mcjust.lol (1) Meen Zulaikha (4) Melati Publisher (1) Melur Jelita (2) Mendelssohn Levy Publishing (1) Mesbo (1) Miazal Zahra (1) Michelle Willingham (1) Mimie Afinie (2) Mimie Candycane (1) Mini Novella (9) Mirachantek (1) miss eurydice (1) Mona Yanty (1) MPH (1) Mr.K (1) Mrflowermanstudio (1) Muhamad Fazrin (1) Muhammad Fatrim (2) Murni Aqila (2) Must Read (1) N.M. Silber (1) Nadia Khan (3) Nadra Yasmina (1) Nami Cob Nobbler (1) Nasiroh Abdul Rahman (1) Nasron Sira Rahim (1) Nass Alina Noah (1) Nasz (3) Naurah Iman (1) Naza Adlyn (1) Nazawati (1) Nazri M. Annuar (1) Nazurah Aishah (2) NB Kara (18) NHF Media (1) NI Publication (2) Nia Azalea (1) Nina Croft (1) Nir (5) Nirrosette (2) Nisah Haron (1) Nisyah (2) Nizam Sani (1) Nok Wafdi Nik Jaafar (1) Noor Azzahra (1) Noor Suraya (13) Noorfadzillah (1) Nora Ismail (5) Noraz Ikha (2) Norhanisamila (1) Norhayati Abd Malek (1) Norhayati Berahim (23) Norisah A. Bakar (3) Nota Airina (89) Notis Pembetulan (1) Novel Fiksyen Sejarah (1) Novel Grafik (2) Novel Nur (1) Novel Terpakai (2) Nueen (1) Nur Ezzah Amirah (1) Nuraqilah Syuhaida (1) Nurassyi Rashid (1) Nureen Mirza (1) Nuril Bahanudin (1) Nurul Syahida (2) O'Brien Press (1) October (3) Omnific Publishing (1) Owen Slot (1) P. Ramlee (1) Packy Sidique (1) Pameran Buku (1) Paradoks Production (1) Pekan Ilmu (1) PELIT (5) Pena Senja (1) Penerbit Republika (1) Penerbit-X (1) Penerbitan Angkatan Baru (1) Penulis.Sahaja (1) Penulisan Enterprise (1) Penulisan2u (5) Peraduan Menulis Novel Dewasa 1992 (1) Pesta Buku (22) Pesta Buku Kelantan (4) Pesta Buku Selangor (1) Pingu Toha (1) Pitak (2) Pocket Books (2) Popular (1) Poreng Kertas Publication (3) Poyo (1) Printing Problem (1) Promosi (18) PTS (31) PTS BookCafe (1) PTS Fortuna (4) PTS Islamika (1) PTS Litera (9) PTS Millennia (2) PTS One (5) PTS Pop (3) PTS Professional (1) PTS Publications (1) PTS Publishing House (1) PTS Syok-Hallyu Wave (1) Pustaka Islamiyah (2) Puteri Andalas (1) Qaseh Qaisara (1) Qaseh Qistina (1) Que Sera Sera (2) Rabihah Nur Ridhuan (1) Rahimin (1) RAID Studio (1) Raja Faisal (1) Ramlah Abdul Rasid (1) Ramlah Muhamad (1) Ramlah Rashid (3) Ramlee Awang Murshid (17) Read Malaysia (1) Reen (1) Rehan Makhtar (3) Reja (1) Resmanshah (1) Ridhwan [Ridh-One] (2) Ridhwan Saidi (1) Ridhya Iman (1) Rin Ahmad (1) Rina Farizq (1) Rizai Reeani (1) Rizque Publishing (1) Robin Bielman (2) Roman (1) Rose Harissa (17) Rozita Abd. Wahab (1) Ruby Hazri (1) Ryana Adrina (1) Rynsa (1) Saat Omar (1) Saidatul Saffa (2) Saifullizan Tahir (1) Salina Ibrahim (2) Salina Salleh (1) Salleh Kausari (1) Sania Yasmin (2) Sara Aisha (1) Sara Kyoko (1) Sarah Mayberry (1) Sarnia Yahya (8) SeaShell Publishers (2) Sha Ibrahim (1) Shafaza Zara Syed Yusof (1) Shahir (1) Shahirah Khairudin (1) Shahrul Akram (1) Sham Hashim (1) Shamien A. Basit (2) Shamsiah Mohd Nor (1) Shaz Johar (4) Shogakukan (10) Si Manis 17 (4) Silhouette Books (2) Sinaganaga (2) Sindiket Sol-Jah (1) Siti Hazneza Abdul Hamid (1) Siti Jasmina Ibrahim (1) Siti Nur Dhuha (1) Siti Rosmizah (1) Small Cow Productions (1) Smashwords (1) Soltura (1) Sophie Kinsella (1) Suzana Sulaiman (1) Syafie Mahyani (1) Syafiq Aizat (1) Syah Shah (4) Syahirah Ibrahim (1) Syaihan Syafiq (2) Syamnuriezmil (3) Syarikat Muda Osman (3) Syasyaja (1) Syud (6) Syuqri Mustaqim (1) Szalies (1) Teja Elliza (1) Teja Irzara (1) Telaga Biru (3) Tembakau (1) Teratak Kasih (1) Tere Liye (1) Terjemahan DBP (1) Terri Brisbin (1) Thanks Note (2) The Awesome Five (1) The Dial Press (1) TheBentPencil (1) Tok Rimau (2) Top 10 (6) Tulip Ungu (1) Uji Norizqi (1) Ulii Azman (1) Umi Azrini (1) Umi Kalsom (1) Umie Nadzimah (2) Usia GA (4) Ust Amran Md Yusoff (1) Ustaz Azhar Idrus (1) Vanny Chrisma W. (1) Wan Rohayu (2) Wann Azlan (1) Wise Words Publishing (2) Wordless Wednesday (14) Xarine (1) Xuanza (1) Yusnida Tajuddin (1) Yusry Yusopp (1) Zabrina A. Bakar (2) Zaharah Nawawi (1) Zahazan Mohamed (1) Zamri Mohamad (2) Zamri Zainal Abidin (1) Zan Zarida (1) Zara Aluwi (1) Zaradgreat (1) Zarith (1) Zura Asyfar (1) Zuraidah Othman (1)