Iklan

Aku jarang di blog. Boleh terus ke GA untuk update tentang buku yang dibaca.

Ada beberapa buku nak dijual. Boleh ke sini. Terima kasih :)

Khamis, 19 September 2013

13 Jam A380

7:50 PG 4 Comments
13 Jam A380
Evelyn Rose

ISBN: 9789670246536
Penerbit: Penerbitan Karyaseni Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Ogos 2013
Halaman: 752
Harga: RM28

~ Rasaku… ~

Done! Evelyn Rose ternyata penulis baru yang perlu diberi perhatian. Good job sister!

Full review: 18/09/2013

13 jam pertama di A380 – agak membosankan. Seriously. Masa tu aku dah rasa nak campak buku ni ke tepi dulu. Terlalu mendatar dan aku rasa Hana terlalu murah di sini. Senang-senang dipegang, dipeluk oleh sang lelaki. Bila plot berkembang, baru aku sedar kenapa perlu ada kisah 13 jam itu.

"Hana, thank you for last night... but i can't have cocaine all the time."- Syed Haydar

Bila kita kecewa, baru tergerak mahu cari sejadah. Kenyataan, pahit kan? Begitu juga dengan Hana. Saat jiwa koyak-rabak, saat hati berderai seribu baru dia sedar akan kenyataan. Perlahan-lahan mencari makna diri. Perlahan-lahan membina kekuatannya semula. Hana bangkit daripada luka yang dalam.

Dan itu semua kerana keluarga Fawwaz. Ada Emmel, Fido dan  nenek yang sedia berkongsi rahsia hidup. Ada Linda dan Helena yang mengubah pandangan Hana tentang makna cinta dan kehidupan. Keberadaan mereka di sisi Hana tak ubah seperti keluarga sendiri. Tiap kali langkah Hana rapuh menuju-Nya, cinta mereka semua membawa dia kembali ke asalnya. Indah kan kalau hidup bersyariat?

Watak Haydar tu memang buat aku rasa nak hempuk kepalanya, lagi-lagi tika dia membuka kembali kenangan kokainnya bersama Hana. Walau niatnya mungkin baik, tapi itu bukan persoalannya. Sebaiknya lelaki itu menjaga maruahnya, maruah gadis yang dicintainya. Entahlah.. aku rasa ruang untuk Haydar tak solid. Tetiba je dah kahwin, seterusnya adegan penolakan Hana sebelum dia memilih untuk redha dengan ketentuan-Nya.

Antara Fawwaz dan Haydar. Aku suka pengakhirannya. Mungkin dari awal aku merasakan Fawwaz itu terlalu baik untuk Hana. Bukan bermakna Hana tak baik, dia pun masih gadis suci. Cuma aku rasa he deserves someone better.

Hati turut sama sebak saat Samuel mengakui Tuhan dan Rasul-Nya. Kita sendiri belum tentu punya kefahaman sepertinya. Memang hidayah itu dari-Nya. Seorang aties menemui apa yang dicarinya. Kita yang mengakui muslim ini, sudah jumpa kah apa yang dicari? Tepuk dada, tanya iman anda.

Transisi Hana sebagai muslimah adalah titik tolaknya bagaimana cerita ini berkembang. Hana sedar, Islam bukan setakat tak minum arak atau makan khinzir. Kasar bunyinya. Maaf. Tapi itu hakikatnya. Kenapa kita begitu mudah terbabas? We always take for granted. Beragama Islam semenjak kecil menjadikan kita rasa kita sudah cukup islamik. Allahu Allah! Mudahnya kita menetap hukum.

Kemunculan kembali Adam-Arianna buat menambah seri. Aku suka begini. Tak perlu disambung kisah mereka, cukup kalau ada special appearance di mana-mana novel baru penulis. Itu lebih manis.

Apa pun kredit pada penulisnya. Tahniah atas kelahiran novel kedua yang tidak kosong. Semoga anda akan terus punya kekuatan dalam berkarya. Boleh request cerita Fido? Eh! hahaha Selamat maju jaya!

Happy reading (^-<)

Antologi Romantika. Bulan Madu di Yarra Valley

7:47 PG 0 Comments
Antologi Romantika. Bulan Madu di Yarra Valley
Eka Faraha, Iris Ixora, Puteri Andalas, Nurassyi Rashid, Damya Hanna

ISBN: 9789831248690
Penerbit: Alaf 21 - Grup Buku Karangkraf 
Tarikh Terbit: Mei 2013
Halaman: 704
Harga: RM26

~ Rasaku… ~

Ini koleksi cerita pendek daripada lima penulis. Masing-masing ada falsafah tersendiri dalam mentafsir makna cinta. Cinta yang indah, yang manis atau pun yang membawa derita. Pilihannya ada pada diri sendiri. Itu yang cuba disampaikan oleh para penulis, memilih untuk bahagia adalah di tangan anda, bukannya orang lain.

Namun cinta yang terukir dalam antologi ini ada masam manisnya. Kalau ikutkan hanya dua kisah saja yang punya happy ending. Baki tiga lagi cukup menghiris perasaan. Ha, tu lah sebab kenapa rating kurang tu. Eh? Maklumlah, aku memang tak berapa suka dengan kisah cinta yang sedih.. tak best! hahaha ;P

Dua cerpen pilihan aku:-

Kasih Tercipta Untukmu – Damya Hanna
Suka gandingan hero-heroin. Kisah cinta yang tak terlalu berbunga-bunga, cukup seadanya. Dan penulis tak terlalu gopoh nak menamatkan kisahnya, jadi kita boleh ambil masa untuk mendalami ‘rasa’ antara keduanya.

Mawar Tiga Warna – Puteri Andalas
Sebenarnya ini kisah cinta tak kesampaian. Tapi entah celah mana aku boleh suka pula hahaha Mungkin lenggok bahasanya atau plot ceritanya. Entahlah, pendek kata memang aku suka. Titik.

Baki tiga cerpen lagi biasa-biasa saja. Itu pendapat aku lah, seperti yang aku kata awal-awal tadi kalau kisah cinta sedih ni aku kurang berminat sikit. Nurassyi Rashid, aku perlu cari novel lainnya. She’s got something. Cuma sayangnya aku tak suka cerpennya dalam antologi ni.

Apa pun selamat membaca kisah-kisah cinta yang dilakar indah disulam rasa luka di jiwa. Selamat berbulan madu!

Happy reading (^-<)

Selasa, 10 September 2013

Eksperimen Cinta

8:55 PG 0 Comments
Eksperimen Cinta
Anjell

ISBN: 9789670246529
Penerbit: Penerbitan Karyaseni Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Julai 2013
Halaman: 843
Harga: RM30

~ Rasaku… ~

Menarik. Cukup satu perkataan kalau nak aku simpulkan selepas membacanya. Sebagai orang baru dalam industri, karya penulis tidaklah menghampakan. Walaupun pada dasarnya, tema ceritanya tersangatlah klise tapi penulis mampu membawa ceritanya sampai ke hati.. dengan gaya bahasanya yang santai dan konflik kahwin paksa yang tidak terlalu berat. Cuma aku rasa sedikit meleret di awal dan pertengahan cerita. 

Tengku Aaron Shah [Aaron] sudah tertarik pada Damia Farisha [Damia] sejak kali pertama bersua. Damia yang manis dan tegas, sememangnya berbeza benar dengan perempuan-perempuan di sekelilingnya. Tapi Damia sungguh menyampah dengan lelaki bajet hebat itu. Meluat dengan gaya Aaron yang gatal tak bertempat, mentang-mentanglah kaya. Semuanya macam boleh dibeli. Sungguh Damia anti!

Namun takdir mengikat Damia dan Aaron. Kukuh. Aaron cukup bijak mengambil peluang dalam kesempitan. Dan akhirnya, Damia tiada pilihan. Kerana syarikat, dia harus bersetuju menjadi isteri Aaron.

Sedangkan hakikat perkahwinan itu hanya Aaron yang tahu. Dia mahu mengaburi mata semua orang terutamanya kembarnya; Tengku Andrean yang merampas Seri. Dia mahu mereka berdua itu tahu yang hidupnya masih juga kekal bahagia. Damia lah yang menjadi mangsanya. Si bunga itu adalah bahan eksperimen untuk episod kebahagiaannya.

Tidak diduga, alam perkahwinan sebenarnya merapatkan lagi dua hati. Apatah lagi Aaron dan Damia bukannya seperti pasangan kahwin paksa lain. Mereka tidak pula bersengketa, memaki hamun sesuka hati. Ada give and take. Dan bila hari-hari bersama, perasaan mula dilanda getarnya. Haru bila tak bertemu. Rindu bila berjauhan. Hmm... habis siapa yang harus mengakuinya dulu?

Adat dalam perhubungan,ada turun naiknya. Si jejaka seperti Aaron tak habis-habis dikejar wanita. Dan salah seorang bekas teman wanita Aaron; Salmy tak pernah berputus asa. Kemuncaknya, dia mengaku yang Aaron bapa kepada anak dalam kandungannya. Jadi, apa kesudahannya?

Seperti biasa, jangan susah hati. Penamatnya akan sentiasa manis buat pasangan sejoli. Dan ya, Tengku Aaron Shah tu boleh masuk list suami idaman Malaya lah *wink*

Happy reading (^-<)

Khamis, 5 September 2013

Biarkan YM Terus Berbicara

3:38 PTG 0 Comments
Biarkan YM Terus Berbicara
Hanni Ramsul

ISBN: 9789670448206
Penerbit: Kaki Novel Sdn Bhd
Tarikh Terbit: April 2013
Halaman: 664
Harga: RM24

~ Rasaku… ~

Sekuel boleh jadi berjaya atau membunuh cerita yang sedia ada. Dan untuk siri ni, aku kira biasa-biasa saja. Tak terlalu wow, tapi tak pula mengecewakan. Hanni Ramsul boleh dikira penulis yang punya kelasnya tersendiri. Ada tarikan untuk terus melekat pada karyanya. Cuma aku kira kalau kali ini ceritanya dibuat dari sudut pandang Encik Firdaus, ia akan beri lebih variasi pada kisah asalnya.

Menelusuri kisah alam rumah tangga Adiya dan Encik Firdaus bisa buat yang tak kahwin terasa nak kahwin la la ni juga ;P Manis. Ya. Harus diakui, pasangan sejoli ini menghangatkan lagi kisah cinta mereka sebelum ini. Ada turun naik, pasang surutnya dalam membina perhubungan mereka. Tapi ada masa terasa ceritanya sedikit meleret.. mungkin itu sebab bukunya boleh tahan tebal juga *wink*

Tapi seperti yang aku bilang tadi, penulis pandai mencorakkan alur ceritanya. Plot yang dibina sedikit demi sedikit dengan bahasa yang santai dan memikat. Aku jadi senang nak menghadam satu per satu. Menyelitkan Salina dan Badrul daripada PAM buat mata jadi segar. Terasa nak capai novel itu lepas habiskan yang ini.

Dan pastinya aku suka dengan transisi perhubungan Adiya dan Mia. Begitu juga dengan perkembangan Mia-Abang Kamal. Aku rasa ada baiknya juga sekuel ini berkisar pada pasangan ini. Ala-ala kisah bersiri stail English Romance, kalau perasan sirinya mula-mula pada si abang, lepas tu adik, adik ipar la dan lain-lain. Amboi! Bukan main lagi demand hahaha

Apa pun aku senang dengan isi ceritanya walaupun ada rasa nak lempang si Adiya tu laju-laju. Dia dah tahu betapa Encik Firdaus itu sayang benar padanya, tapi tetap ada rasa sangsi dalam hati Adiya. Aduh! Mana nak cari suami ideal seperti Prince Charming tu wahai Ugly Betty oi?

Ending yang terbaik dengan kegembiraan semua pihak. Baik buat pasangan sejoli mahu pun Mia dan Abang Kamal. Akhirnya, kesabaran Mia terbayar. Yang manis, yang indah. Selamat pengantin baru Mia!

Happy reading (^-<)

The Marriage Trap [Marriage to a Billionaire #2]

3:34 PTG 0 Comments
The Marriage Trap [Marriage to a Billionaire #2]
Jennifer Probst

ISBN: 9781476717548
Penerbit: Gallery Books
Tarikh Terbit: October 2012
Halaman: 205
Harga: -

~ Rasaku… ~

Basically, I don’t do series. But after reading K’s review on this, I thought why not give it a try.

Well, this is a sweet romance that you can read anytime. Simple and predictable. But still, you had fun while reading it. And for me, I loved this much more than the first series.

What makes me say ‘yay’:-
1. The hero - A sexy Italian man that I am sure any girl will die for. Plus, he was a family oriented, who bring her lady home to mama’s.
2. Michael’s family & Italian tradition vice-versa.
3. Emotional bond and chemistry not only between the main characters but Maggie and Michael’s family too.
4. Maggie’s job. I found it hilarious when she explained to his family  about her job and what bring her to Italy. A male underwear photographer? Dushhh..OMG! hahaha

Can't wait to read the next book - Carina's love story.

Happy reading (^-<)

Rabu, 4 September 2013

Takdir 2: Percaya Yang Tidak Sirna

4:42 PTG 0 Comments
Takdir 2: Percaya Yang Tidak Sirna
Hilal Asyraf

ISBN: 9789830974163
Penerbit: Galeri Ilmu Sdn Bhd
Tarikh Terbit: 2013
Halaman: 463
Harga: RM21

~ Rasaku… ~

Tugas kita sebagai hamba adalah berusaha dan terus-menerus berusaha.
Itulah dia iman. Itulah dia pemberi kekuatan.

- page 219

Superb. Bagai menonton gabungan filem hebat Hollywood. Tapi ini lebih hebat...baca. Antara fantasi dan realiti. Percaya yang tidak akan sirna.

Full review: 04/09/2013

Nampaknya tuan penulis masih mampu mengikat aku untuk terus menjadi peminat setia siri Takdirnya ini. Novel berentak aksi, gaya tarbiah moden. Dalam sibuk membaca, hati diajar agak tidak pernah lupa akan-Nya. Alhamdulillah, siapa bilang novel hanya mainan khayalan cuma? Terserah kita untuk mengutip tiap ingatan dan teladan yang dituliskan.

Selepas pertarungan hebat dengan membenam hebat angkatan Sang Asura, dunia mula beransur-ansur mendapat cahayanya. Enam bulan yang penuh ketenangan, enam bulan yang penuh dengan dakwah. Angkasa Sakti kini diberi tugas yang lebih berat, untuk berdakwah ke Uftzi, membawa Agama Langit kepada Makhluk Genetik dan Kaum Gergasi.

Kembaranya bukan berseorangan. Kali ini dia ditemani Aizan Fahmi dan End; bekas jeneral Kerajaan Utopia. Pelbagai halangan perlu ditempuh sebelum mereka berlabuh di Uftzi. Jatuh kecundang banyak kali, tapi mereka bertiga tetap teguh di bawah panji kebenaran.

Tanah Suci, Bumi Barakah dan Chinmayi pula mengatur strategi lain. Lantas bergerak ke sekeliling menyebarkan dakwah. Ethan, cuba ditawan. Mustahil atau tidak, percaya mereka pada janji Tuhan tak pernah luntur.

Namun Sang Asura juga tak pernah takut. Dia tetap teguh melawan fitrah. Di sini, dalam episod kedua kita dibawa kepada sejarah penciptaan Sang Asura dan para jeneralnya. Bagaimana sebenarnya penulis ini menyisipkan yang dunia ini akan hancur kerana tangan-tangan manusia itu sendiri. Sepertimana firman Allah dalam Surah Ar-Rum;

“Telah nyata kerosakan di darat dan di laut disebabkan perbuatan tangan manusia, supaya Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan-perbuatan mereka agar mereka kembali (ke jalan yang benar).” - Ar-Rum: 41

Makanya, cermin-cermin diri. Kita tak pernah lari daripada membuat kerosakan, dan padahnya berbalik pada diri sendiri. Allahu Allah. Sedar atau tidak?

Takdir 2 membawa aku hanyut dengan pelbagai peristiwa dan aksi hebatnya. Gaya bahasanya yang ringan dan alur cerita yang bergerak laju buat aku tak henti menyelak satu per satu halamannya. Entah resepi apa yang diadun kali ini, berjaya buat aku tak mahu lepas bukunya dari tangan. Tak sabar mahu menantikan siri ketiganya!

Buat peminat cerita aksi, aku amat cadangkan ini. Mengintai kegigihan anak muda bernama Angkasa Sakti dan para temannya. Takdir, ini cerita perjuangan mereka yang percaya kepada-Nya.

Happy reading (^-<)

Pleasurably Undone!

4:41 PTG 0 Comments
Pleasurably Undone!
Christine Merrill, Michelle Willingham, Louise Allen, Diane Gaston, Terri Brisbin

ISBN: 9780373295906
Penerbit: Harlequin Books
Tarikh Terbit: 2010
Halaman: 288
Harga: -

~ Rasaku… ~

2.5*

Full review: 04/09/2013

Looking for something short and sweet, and I’ve found this. But I did not enjoy reading it… maybe not the ideal historical romance for me.

A collection of five sexy stories from five different authors. I do love "The Unlacing of Miss Leigh" by Diane Gaston. I thought that was the best of the group. Really loved the characters. Sweet and divine!

The rest? So-so.. and thank God, they have great ending. HEA! Yay!

Happy reading (^-<)

Labels

#prayforGaza (2) A. Darwisy (1) A. Samad Said (1) Abby Gaines (1) Abdul Latip Talib (1) Abdul Rahim Awang (4) Acik Lana (3) Adah Hamidah (2) Adaptasi Novel (7) Addi (1) Adib Zaini (4) Affifudin Omar (1) Afifah (1) Aidil Ryzal (1) Aifa Batrisya (1) Aima Chan (1) Aimi Ainis (1) Aina Emir (3) Ainin Naufal (1) Aireen Aryana (1) Airisz (1) Aisha Hamza (1) Aisya Sofea (3) Alaf 21 (92) Aleya Aneesa (10) Alice Clayton (1) Aliesha Kirana (1) Alifah Juhaida (1) Alina Haizar (2) Aloy Paradoks (1) Amal (1) Amanda Berry (1) Amirul Johari (1) Amiza Anaz (1) Amoi (1) Ana Sofiya (1) Andrew Matthews (2) Andrew McMeel Publishing (1) angelseptember (1) Anis Ayuni (4) Anita Aruszi (9) Anjell (1) Anna Lee (2) Anne Gracie (1) Annur Shanana (1) Anuar Shah (1) Anugerah Pilihan Pembaca Popular-Berita Harian (2) Aqram (1) Ar Risalah (4) Ariela Sahimi (6) Arman Jazee (1) Arsha Wee (1) Ash Kun (1) Asmar Shah (1) Athool (1) Atikah Yusof (1) Attokz Dikulgai (2) Aulia Iman (1) Ay Yusof (1) Ayob Kelubi (1) Ayu Emelda (2) Ayumi Syafiqah (1) Azra Aryriesa (1) Badrul Hisham Shari (1) Bahruddin Bekri (5) Ballantine Books (5) Balqissy (1) Bayyinat (2) Berkley Sensation (6) Bes Q Publication (1) Bidayatul H (1) Big Bad Wolf (1) Bikash Nur Idris (3) blogpke (1) Blook (12) Bophairy (2) Bozu (1) BraderLeplep (2) Brigham Young (1) Bukan Penggoda (1) Buku Fixi (22) Buku Prima (25) BukuBlog (11) Bulanhijau (4) C.J. Charmichael (1) Cabaran 50 Novel (61) Carmen Falcone (1) CAT (5) Cerita KLIBF (7) Ceritera Puisi-Sajak-Gurindam (2) Chef Hanieliza (1) Choppy (1) Christine Merrill (1) Cik Amal Amina (1) Cik Ian (2) Citahrudin (1) Cob Nobbler (2) Comei (2) Creative (19) Ct Zuraimi (2) Cucuratap (2) Damya Hanna (5) Dayang Noor (5) Dewan Bahasa dan Pustaka (3) Dhiya Zafira (9) Diane Gaston (1) Dihsar Ludba Haqifa (1) Diya Nordin (1) Dr Amida Abdul Hamid (1) Dr Shah Ibrahim (1) DuBook Ceritera (3) DuBook Press (3) e-book (62) e-cerpen (6) E-man Sufi (1) e-novel (22) e-Sentral (8) Ednin (1) Eka Faraha (1) Elee Mardiana (2) Elena Reeney (1) Eliyyah (1) Ellis Gee (1) Elzara Hariri (1) Emma Maizura (1) Emy Roberto (3) Entangled Publishing (6) Evelyn Rose (2) Ezza Mysara (2) Fadhli Hamdan (6) Fadzlieo (1) Faisal Tehrani (2) Faizal Sulaiman (3) Faizal Tukimin (1) Fajar Pakeer (11) Farah Husain (5) Farihah Iskandar (1) Fatimah Busu (1) Fatimah Syarha (1) Fatin Nabila (2) Fatrim Syah (1) Fauziah Ashari (2) Faziela (1) Fazley Yaakob (1) Fazlyn Ridz (1) Fdaus Ahmad (3) Feeza (1) Fieyza Fadlina (1) Fikri Kacak (2) Fikri Misti (1) Fitri Hussin (1) Fixi Retro (1) GA Quotes (6) Galeri Ilmu (6) Gallery Books (4) GedeBook (1) Gina Yap Lai Yoong (3) GR 2012 (75) GR 2013 (94) GR 2014 (95) GR 2015 (34) GR 2016 (6) GR 2017 (8) GR 2018 (16) Grup Buku Karangkraf (60) H.M. Tuah Iskandar (1) Habiburrahman El Shirazy (4) Hadiah Sastera Negeri Sabah 1994/1195 (1) Haeqal Zulqarnain (1) Hafizah Iszahanid (1) Hafizul Osman (1) Haliban (1) Hana Qistina (1) Hani Fazuha (5) Hanie (1) Hanina Abdullah (2) Hannah Dhaniyah (1) Hanni Ramsul (4) Hanny Esandra (1) Harlequin Books (4) Haryani Kamilan (1) Hasrul Rizwan (2) Haswida Abu Bakar (2) Hellioz (1) Herna Diana (1) Hezzy Azra (3) Hidayatus (2) Hilal Asyraf (5) Hilmi Lona (1) Hlovate (10) Hodder Stoughton (1) Humaira Bookstore (1) I F I Enterprise (1) Ian Juliana (1) iBook Publication (1) Ida Farisya (1) Idea Kreatif Publication (15) Ika Madera (1) Ilham Bestari Publication (1) Illa Shanahila (1) Ilya Abdullah (1) Imaen (2) Iman Nizrina (2) Iman Xara (2) Imani Hatta (1) Immaz Huda (1) Imran Azmi (1) Indah Iskandar (1) Intens Media (1) Iqbal Syarie (5) Iris Ixora (1) Irma Hasmie (1) Ismi Fa Ismail (1) ITBM (2) Jat (1) Jemari Seni (58) Jennifer Probst (5) Jerilee Kaye (1) Jo (1) Johanna Lindsey (1) John Norafizan (2) JS Adiwarna (12) Ju Asu Ra (1) Jualan Gudang (1) Julie Anne (2) Julie James (4) K Four Publishing (1) Kad Mutiara Minda (1) Kaki Novel (37) Karangkraf (4) KarnaDya (5) Karnival Buku Online (1) Karnival Karangkraf (2) KaryaSeni (19) Kaz Ishak (1) Kelas Buku (1) Kele Moon (1) Keputusan C50B (6) Khadijah Hashim (1) Khairi Mohd (1) Khairul Nizam Khairani (1) Khairulnizam Bakeri (1) Khairyn Othman (2) King International Prize 2010 (1) KLIBF 2011 (5) KLIBF 2012 (2) KLIBF 2013 (1) KLWRF (1) Kristen Proby (2) Kumprinx (1) Kusyi Hirdan (1) Lang Leav (1) Lavendra (1) Leeya Myra (1) Lejen Press (3) Levis Delisya (1) Liana Afiera Malik (1) Lila Vee (1) Lily Haslina Nasir (1) Liyana Zahim (1) Liza Mior Rashdi (1) Lokman Hakim (1) Loose Id LLC (2) Lord Zara (3) Louise Allen (1) Lovenovel (9) Luc Abdullah (1) Lya Zara (1) Lynn Allyna (1) Lynn Dayana (1) M Faridzuan Majid (1) M. Faiz Syahmi (1) M.K. Schiller (1) Ma Lee Chuswan (2) Maisey Yates (2) Mak Su (1) Maki Enjouji (10) Manaf Hamzah (2) manga (10) Manjlara (1) Maria Kajiwa (2) Marissa (2) Marita Conlon-Mckenna (1) Marwati Wahab (2) Masy (1) Mat Luthfi (1) Maya Banks (6) Maya Iris (2) Mazni Aznita (4) Mazni Darwisya (1) Mcjust.lol (1) Meen Zulaikha (4) Melati Publisher (1) Melur Jelita (2) Mendelssohn Levy Publishing (1) Mesbo (1) Miazal Zahra (1) Michelle Willingham (1) Mimie Afinie (2) Mimie Candycane (1) Mini Novella (9) Mirachantek (1) miss eurydice (1) Mona Yanty (1) MPH (1) Mr.K (1) Mrflowermanstudio (1) Muhamad Fazrin (1) Muhammad Fatrim (2) Murni Aqila (2) Must Read (1) N.M. Silber (1) Nadia Khan (3) Nadra Yasmina (1) Nami Cob Nobbler (1) Nasiroh Abdul Rahman (1) Nasron Sira Rahim (1) Nass Alina Noah (1) Nasz (3) Naurah Iman (1) Naza Adlyn (1) Nazawati (1) Nazri M. Annuar (1) Nazurah Aishah (2) NB Kara (18) NHF Media (1) NI Publication (2) Nia Azalea (1) Nina Croft (1) Nir (5) Nirrosette (2) Nisah Haron (1) Nisyah (2) Nizam Sani (1) Nok Wafdi Nik Jaafar (1) Noor Azzahra (1) Noor Suraya (13) Noorfadzillah (1) Nora Ismail (5) Noraz Ikha (2) Norhanisamila (1) Norhayati Abd Malek (1) Norhayati Berahim (23) Norisah A. Bakar (3) Nota Airina (89) Notis Pembetulan (1) Novel Fiksyen Sejarah (1) Novel Grafik (2) Novel Nur (1) Novel Terpakai (2) Nueen (1) Nur Ezzah Amirah (1) Nuraqilah Syuhaida (1) Nurassyi Rashid (1) Nureen Mirza (1) Nuril Bahanudin (1) Nurul Syahida (2) O'Brien Press (1) October (3) Omnific Publishing (1) Owen Slot (1) P. Ramlee (1) Packy Sidique (1) Pameran Buku (1) Paradoks Production (1) Pekan Ilmu (1) PELIT (5) Pena Senja (1) Penerbit Republika (1) Penerbit-X (1) Penerbitan Angkatan Baru (1) Penulis.Sahaja (1) Penulisan Enterprise (1) Penulisan2u (5) Peraduan Menulis Novel Dewasa 1992 (1) Pesta Buku (22) Pesta Buku Kelantan (4) Pesta Buku Selangor (1) Pingu Toha (1) Pitak (2) Pocket Books (2) Popular (1) Poreng Kertas Publication (3) Poyo (1) Printing Problem (1) Promosi (18) PTS (31) PTS BookCafe (1) PTS Fortuna (4) PTS Islamika (1) PTS Litera (9) PTS Millennia (2) PTS One (5) PTS Pop (3) PTS Professional (1) PTS Publications (1) PTS Publishing House (1) PTS Syok-Hallyu Wave (1) Pustaka Islamiyah (2) Puteri Andalas (1) Qaseh Qaisara (1) Qaseh Qistina (1) Que Sera Sera (2) Rabihah Nur Ridhuan (1) Rahimin (1) RAID Studio (1) Raja Faisal (1) Ramlah Abdul Rasid (1) Ramlah Muhamad (1) Ramlah Rashid (3) Ramlee Awang Murshid (17) Read Malaysia (1) Reen (1) Rehan Makhtar (3) Reja (1) Resmanshah (1) Ridhwan [Ridh-One] (2) Ridhwan Saidi (1) Ridhya Iman (1) Rin Ahmad (1) Rina Farizq (1) Rizai Reeani (1) Rizque Publishing (1) Robin Bielman (2) Roman (1) Rose Harissa (17) Rozita Abd. Wahab (1) Ruby Hazri (1) Ryana Adrina (1) Rynsa (1) Saat Omar (1) Saidatul Saffa (2) Saifullizan Tahir (1) Salina Ibrahim (2) Salina Salleh (1) Salleh Kausari (1) Sania Yasmin (2) Sara Aisha (1) Sara Kyoko (1) Sarah Mayberry (1) Sarnia Yahya (8) SeaShell Publishers (2) Sha Ibrahim (1) Shafaza Zara Syed Yusof (1) Shahir (1) Shahirah Khairudin (1) Shahrul Akram (1) Sham Hashim (1) Shamien A. Basit (2) Shamsiah Mohd Nor (1) Shaz Johar (4) Shogakukan (10) Si Manis 17 (4) Silhouette Books (2) Sinaganaga (2) Sindiket Sol-Jah (1) Siti Hazneza Abdul Hamid (1) Siti Jasmina Ibrahim (1) Siti Nur Dhuha (1) Siti Rosmizah (1) Small Cow Productions (1) Smashwords (1) Soltura (1) Sophie Kinsella (1) Suzana Sulaiman (1) Syafie Mahyani (1) Syafiq Aizat (1) Syah Shah (4) Syahirah Ibrahim (1) Syaihan Syafiq (2) Syamnuriezmil (3) Syarikat Muda Osman (3) Syasyaja (1) Syud (6) Syuqri Mustaqim (1) Szalies (1) Teja Elliza (1) Teja Irzara (1) Telaga Biru (3) Tembakau (1) Teratak Kasih (1) Tere Liye (1) Terjemahan DBP (1) Terri Brisbin (1) Thanks Note (2) The Awesome Five (1) The Dial Press (1) TheBentPencil (1) Tok Rimau (2) Top 10 (6) Tulip Ungu (1) Uji Norizqi (1) Ulii Azman (1) Umi Azrini (1) Umi Kalsom (1) Umie Nadzimah (2) Usia GA (4) Ust Amran Md Yusoff (1) Ustaz Azhar Idrus (1) Vanny Chrisma W. (1) Wan Rohayu (2) Wann Azlan (1) Wise Words Publishing (2) Wordless Wednesday (14) Xarine (1) Xuanza (1) Yusnida Tajuddin (1) Yusry Yusopp (1) Zabrina A. Bakar (2) Zaharah Nawawi (1) Zahazan Mohamed (1) Zamri Mohamad (2) Zamri Zainal Abidin (1) Zan Zarida (1) Zara Aluwi (1) Zaradgreat (1) Zarith (1) Zura Asyfar (1) Zuraidah Othman (1)