Iklan

Aku jarang di blog. Boleh terus ke GA untuk update tentang buku yang dibaca.

Ada beberapa buku nak dijual. Boleh ke sini. Terima kasih :)

Rabu, 30 November 2011

A&N : Cabaran 50 Novel/Buku : (45) Kuseru Rindu Itu

10:55 PG 0 Comments
Kuseru Rindu Itu
Hanni Ramsul

ISBN: 9789675067839
Penerbit: Kaki Novel Enterprise Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Cetakan Pertama September 2011

Halaman: 729
Harga: RM26

~ Rasaku… ~

Ada masanya memang sukar untuk mengukur bahagia itu bagaimana. Dalam membina keluarga yang bahagia, mungkinkah kita terlupa tentang aspek perhubungan hati antara dua pasangan? Aku rasa itu yang cuba dirungkaikan dalam naskhah terbaru Hanni Ramsul.

Perkahwinan antara Hisyam dan Idayu memang bahagia walaupun pada mulanya perkahwinan ini adalah aturan dua keluarga. Apatah lagi dengan kehadiran Syafiq, si anak lelaki yang cukup keletah bagaikan sudah melengkapi konsep bahagia di mata Idayu. Namun tidak bagi Hisyam. Ada sesuatu yang masih kosong di hatinya.

Kehadiran Maisara bagaikan mengisi kekosongannya itu. Maisara mengajar Hisyam erti rindu. Maisara juga berjaya membawa debar di hatinya. Yakin dengan hatinya, Hisyam cuba mengejar cinta yang dicarinya. Dia nekad mahu bersama-sama dengan Maisara.

Namun desakan Maisara yang mahukan Idayu disingkirkan di antara mereka, telah membuka satu dilema baru. Walaupun Hisyam yakin hubungannya dengan Idayu hanya berlandaskan rasa tanggungjawab, satu kenyataan yang paling dia takuti adalah dia tidak mampu untuk berpisah dengan Idayu. Benarkah dia mencintai Maisara, dan benarkah juga hubungannya dengan Idayu hanya kerana tanggungjawab semata-mata?

Scene yang paling aku suka bila si Syafiq jadi posmen ketika Hisyam cuba memujuk Idayu. Lagi sweet masa Hisyam dan Idayu tulis-tulis surat senyum-senyum padahal duduk sebelah-menyebelah. Aku juga suka dengan cara penulis yang tak sewenang-wenangnya mematikan watak Maisara. Ia bukanlah stereotaip dengan mencipta satu adegan accident atau pun penyakit kronik. Kiranya memang ada ending yang cukup berbeza untuk watak annoying sebegini.

Jika anda peminat PAM, rasanya memang tiada masalah untuk menikmati KRI ini kerana novel ini menarik walaupun ceritanya agak klise. Apa yang pasti tulisan dan gaya penceritaan Kak Hanni makin mantap. Meletup wa cakap sama lu... :P

Happy reading (^-<)

Selasa, 29 November 2011

A&N : Cabaran 50 Novel/Buku : (44) Aku Bukan Mistress

11:13 PG 2 Comments
Aku Bukan Mistress
Acik Lana


ISBN: 9789675067846
Penerbit: Kaki Novel Enterprise Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Cetakan Ketiga Disember 2011

Halaman: 671
Harga: RM22

~ Rasaku… ~

Ini kisah yang menarik perhatianku sebaik sahaja membelek helaian pertama. Kelainan yang dibawa oleh penulisnya memang mengujakan. Malah jarang sebenarnya watak-watak utama yang mempunyai sisi hitam diterjemahkan dengan baik dalam sesebuah novel. Tajuk ABM sudah menggambarkan isi cerita novel ini. Jadi seeloknya novel ini dijauhkan daripada mereka yang berusia 18 tahun ke bawah.

Mya Arlissa punya nama indah yang tak seindah kisah hidupnya. Terperangkap dalam dunia kotor itu bukan kehendak hatinya tetapi apakan daya. Mujur ada sang penyelamat, si ‘hero’ yang muncul dalam kelam. Tetapi siapa sangka, Mikail sama saja seperti yang lain, hidup bertunjangkan nafsu dunia.

Hampir dua tahun bersama-sama Mikail, Mya mula menyedari sesuatu. Apatah lagi dengan kematian neneknya, umpama satu wake up call buat Mya. Sudah terlalu lama bertemankan dosa, apakah ada jalan pulang buatnya? Di saat ini, Mya mula berubah, menjauhkan diri daripada Mikail. Dia perlu mencari arah hidupnya kembali.

Namun bagi Mikail, bukan senang untuknya melepaskan Mya. Dia tak mahu teman lain selain Mia. Ego tingginya dibuang begitu saja bila Mya bertekad untuk pergi daripada dunia palsu mereka. Dia akur yang dia kini sudah jatuh cinta pada perempuan yang di’bela’nya. Pelbagai cara dilakukan untuk memenangi hati Mya semula.

Untuk membina kembali hubungan baru antara mereka bukan mudah. Kehadiran Adam yang kejam, Shamil yang tiba-tiba hadir menuntut janji dan Suzanne yang menyakitkan hati benar-benar menyukarkan hidup Mya. Apatah lagi dengan penolakan Datin Adiba; ibu Mikail yang begitu membenci perempuan seperti Mya. Apa kesudahan kisah Mya dan Mikail? Berjayakah mereka membina semula hubungan yang direstui dan halal di sisi agama? Mari saksikan dalam kisah ABM ini.

Pujian memang harus diberikan pada Acik Lana kerana menjanjikan sesuatu yang berbeza dalam kisahnya ini. Aku juga harus memuji cara penulis ‘memutihkan’ kembali watak Mya dan Mikail. Kredit kepada Kaki Novel juga kerana membawa variasi dalam novel-novel keluarannya, bukan lagi santai tetapi sudah ada novel yang disampaikan dalam nada berat dan dramatik.

Setiap manusia itu diberi pilihan. Memilih jalan putih atau kekal bergelumang dalam dosa. Dan bila saja pilihan dibuat, kita harus menempuh segala yang merintanginya. Suka dan duka itu rencahnya. Lived with bless guys~~ [Gobokairina, 2011]

Happy reading (^-<)

Jumaat, 18 November 2011

A&N : Cabaran 50 Novel/Buku : (43) Cinta Aku Seadanya

9:59 PG 0 Comments
Cinta Aku Seadanya
Murni Aqila


ISBN: 9789831245965
Penerbit: Alaf 21 Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Oktober 2011
Halaman: 512
Harga: RM19.90


~ Rasaku… ~

Kata bidalan; ‘Dari mata turun ke hati.’ Tetapi bagaimana kalau yang dilihat oleh sang mata tak seindah apa yang ada dalam hati? Mungkinkah kita boleh menidakkan mata kasar yang sering saja suka pada keindahan dan jijik pada keburukan?

Penulis bijak bermain dengan emosi para pembacanya. Mahu kita merasai betapa hibanya menjadi Syifa yang sering saja dicaci hanya kerana mempunyai tanda lahir di pipi. Dengan kekurangan yang ada bukannya mengundang rasa simpati tetapi sebaliknya. Dia menjadi bahan mainan, cercaan dan hinaan. Sungguh rasa simpati akan jatuh mencurah-curah kepada Syifa apabila anda menyelami perasaan gadis suci ini.

Walaupun Syifa cuba menjadi kuat tetapi ada masanya dia tewas juga. Apatah lagi kakak kandungnya sendiri, Zahra sering saja mengutuknya. Ada saja perkara yang membuat kakaknya itu sakit hati. Namun, tak siapa tahu Zahra berlaku sedemikian kerana perangai suaminya yang tak serupa orang. Dia seperti mahu melindungi adiknya yang polos daripada dipermainkan oleh orang lain. Nampaknya penulis berjaya ‘memutihkan’ watak Zahra dengan baik.

Takdir Tuhan membawa Syifa berkenalah dengan Nafisah. Ibu berhati tulus ini begitu menyenangi Syifa, melihat Syifa membawa damai ke dalam hatinya. Padanya, Syifa adalah anugerah istimewa dari Tuhan yang hadir dalam hidupnya. Dia berhajat untuk menyunting Syifa menjadi isteri buat anaknya; Muszahri. Namun apa yang lebih mengejutkan Syifa apabila Muszahri sendiri setuju menerimanya sebagai isteri.

Duka dan malang datang bertimpa. Entah apa silapnya, Muszahri langsung tidak menyentuhnya selepas mereka diijabkabulkan. Mungkinkah Muszahri benar-benar bercinta dengan Luna? Dan itu menyebabkan Muszahri tak mampu berpaling dari Luna? Kasihan Syifa. Apa lagi yang tinggal untuknya?

Ada sesuatu yang aku tak faham. Muszahri ada mengatakan sebab mengapa dia menghindarkan diri daripada Syifa, tetapi aku gagal mengesan sebabnya. Mungkin ada yang tertinggal. Kena baca lagi nampaknya kih5 :P


Happy reading (^-<)

Khamis, 10 November 2011

A&N : Cabaran 50 Novel/Buku : (42) Terlanjur Mencintaimu

12:36 PTG 2 Comments
Terlanjur Mencintaimu
Syamnuriezmil

ISBN: 9789670246000
Penerbit: KaryaSeni Enterprise

Tarikh Terbit: Mac 2011
Halaman: 441
Harga: RM18



~ Rasaku… ~

Dah lama rasanya aku tak membaca kisah cinta-kahwin yang ditetapkan oleh keluarga ini. Selalunya asyik cerita kahwin paksa je kih5 :P

Kali ini kerana wasiat, dua insan yang tak pernah ada rasa cinta ini perlu berkahwin. Johan Iskandar yang ketika itu sedang enak berkasih dengan Intan terpaksa memilih Tengku Hanis sebagai isteri. Lagipun bukan hanya kerana wasiat, tetapi Johan begitu terdesak ingin mengetahui apa yang berlaku di antara ayah dan datuknya sehingga mereka keluar daripada STH sehelai sepinggang.

Mengahwini Tengku Hanis bukan kerana cinta tetapi menjadi suami Tengku Hanis amat membahagiakan. Walau mungkin hanya dia yang bertepuk sebelah tangan, tetapi dia tetap rasa bahagia. Bagai dilambung-lambung ke langit.

Tengku Hanis bukannya menidakkan kehadiran Johan Iskandar cuma entah mengapa hatinya sedikit keras. Bukan tidak terasa akan kasih sayang yang dicurahkan, malah hatinya sudah lama bergelora. Menyembunyikan rasa sayang yang mula bercambah dalam hati.

Wasiat yang ditinggalkan oleh nenda ada masa luput. Syaratnya Tengku Hanis dan Johan perlu mempunyai anak dalam masa 2 tahun. Seandainya itu tidak ditepati, segala harta peninggalan nendanya akan diserahkan kepada anak-anak yatim. Jadi berjayakah Johan Iskandar melumpuhkan kubu pertahanan hati Tengku Hanis? Mari kita saksikan dalam novel comel ini :D

Cerita ini disampaikan dengan mudah. Sangat teratur daripada satu babak ke satu babak, itu yang aku suka. Juga tiada konflik yang memeningkan kepala. Simple. Jadi anda akan hanya meniti rasa-rasa indah orang yang baru belajar bercinta.

Selamat jatuh cinta!

Happy reading (^-<)

A&N : Cabaran 50 Novel/Buku : (41) Kitab Terfaktab. Defini Cinta #1

12:27 PTG 2 Comments
Kitab Terfaktab. Definisi Cinta #1
Aqram, Penulis.Sahaja, Mr.K, Elena Reeney, Amoi, Lord Zara, TheBentPencil, BraderLeplep, Bukan Penggoda, Cob Nobbler, Shahirah Khairudin, Hellioz, Ulii Azman

ISBN: -
Penerbit: Lejen Press
Tarikh Terbit: Edisi Pertama Cetakan Terakhir 2011
Halaman: ~ 114
Harga: RM 20


~ Rasaku… ~




Kalau kau takde makwe atau pakwe. Maknanya kau memang power! [page 112]

Tersengih-sengih sendirian ketika aku meneliti petikan ayat di atas. Power tang mana tu? hik3 lalala5 :P

Well at last, kitab cinta yang dinanti-nanti ini menjengah pasaran. Tak sangka pula aku berkesempatan membacanya. Credit to Ajib :))

Ini rangkuman kisah-kisah cinta daripada 15 orang penulis tegar blog terfaktab. Disampaikan dengan santai tetapi masih ada isinya. Terselit juga komik-komik yang buat aku ketawa. Cubaan yang sangat kreatif.

Daripada kisah putus cinta, baru nak bercinta dan sebagainya telah dikongsikan di dalam kitab ini. Ada juga pengalaman bercinta yang dirungkaikan. Dan kebanyakan kisahnya pernah dibaca di laman mereka sebelum ini.

Aku tak tahu apa definisi orang tentang cinta. Bagiku cinta itu sesuatu yang luhur, hasil daripada hati yang sangat dalam. Ia datang bersama dengan rasa sakit, kecewa dan luka. Mungkin ada orang boleh jatuh cinta sampai 4-8 kali, tetapi ia tetap cinta. Orang yang jatuh cinta saja yang tahu kenapa boleh terjatuh cinta banyak kali begitu :P

Jujurnya aku rasa masih ada yang belum dikeluarkan oleh geng terfaktab ini. Mungkin kerana ini adalah edisi pengenalan. Jadi tak boleh la nak cerita semua kan?

Mungkinkah akan ada edisi kedua, ketiga dan seterusnya? Mari kita nantikan.

Kenal diri sendiri setulus-tulusnya, sebelum mengundang orang lain untuk mengenali diri kita [page 112]

Happy reading (^-<)

Labels

#prayforGaza (2) A. Darwisy (1) A. Samad Said (1) Abby Gaines (1) Abdul Latip Talib (1) Abdul Rahim Awang (4) Acik Lana (3) Adah Hamidah (2) Adaptasi Novel (7) Addi (1) Adib Zaini (4) Affifudin Omar (1) Afifah (1) Aidil Ryzal (1) Aifa Batrisya (1) Aima Chan (1) Aimi Ainis (1) Aina Emir (3) Ainin Naufal (1) Aireen Aryana (1) Airisz (1) Aisha Hamza (1) Aisya Sofea (3) Alaf 21 (92) Aleya Aneesa (10) Alice Clayton (1) Aliesha Kirana (1) Alifah Juhaida (1) Alina Haizar (2) Aloy Paradoks (1) Amal (1) Amanda Berry (1) Amirul Johari (1) Amiza Anaz (1) Amoi (1) Ana Sofiya (1) Andrew Matthews (2) Andrew McMeel Publishing (1) angelseptember (1) Anis Ayuni (4) Anita Aruszi (9) Anjell (1) Anna Lee (2) Anne Gracie (1) Annur Shanana (1) Anuar Shah (1) Anugerah Pilihan Pembaca Popular-Berita Harian (2) Aqram (1) Ar Risalah (4) Ariela Sahimi (6) Arman Jazee (1) Arsha Wee (1) Ash Kun (1) Asmar Shah (1) Athool (1) Atikah Yusof (1) Attokz Dikulgai (2) Aulia Iman (1) Ay Yusof (1) Ayob Kelubi (1) Ayu Emelda (2) Ayumi Syafiqah (1) Azra Aryriesa (1) Badrul Hisham Shari (1) Bahruddin Bekri (5) Ballantine Books (5) Balqissy (1) Bayyinat (2) Berkley Sensation (6) Bes Q Publication (1) Bidayatul H (1) Big Bad Wolf (1) Bikash Nur Idris (3) blogpke (1) Blook (12) Bophairy (2) Bozu (1) BraderLeplep (2) Brigham Young (1) Bukan Penggoda (1) Buku Fixi (22) Buku Prima (25) BukuBlog (11) Bulanhijau (4) C.J. Charmichael (1) Cabaran 50 Novel (61) Carmen Falcone (1) CAT (5) Cerita KLIBF (7) Ceritera Puisi-Sajak-Gurindam (2) Chef Hanieliza (1) Choppy (1) Christine Merrill (1) Cik Amal Amina (1) Cik Ian (2) Citahrudin (1) Cob Nobbler (2) Comei (2) Creative (19) Ct Zuraimi (2) Cucuratap (2) Damya Hanna (5) Dayang Noor (5) Dewan Bahasa dan Pustaka (3) Dhiya Zafira (9) Diane Gaston (1) Dihsar Ludba Haqifa (1) Diya Nordin (1) Dr Amida Abdul Hamid (1) Dr Shah Ibrahim (1) DuBook Ceritera (3) DuBook Press (3) e-book (62) e-cerpen (6) E-man Sufi (1) e-novel (22) e-Sentral (8) Ednin (1) Eka Faraha (1) Elee Mardiana (2) Elena Reeney (1) Eliyyah (1) Ellis Gee (1) Elzara Hariri (1) Emma Maizura (1) Emy Roberto (3) Entangled Publishing (6) Evelyn Rose (2) Ezza Mysara (2) Fadhli Hamdan (6) Fadzlieo (1) Faisal Tehrani (2) Faizal Sulaiman (3) Faizal Tukimin (1) Fajar Pakeer (11) Farah Husain (5) Farihah Iskandar (1) Fatimah Busu (1) Fatimah Syarha (1) Fatin Nabila (2) Fatrim Syah (1) Fauziah Ashari (2) Faziela (1) Fazley Yaakob (1) Fazlyn Ridz (1) Fdaus Ahmad (3) Feeza (1) Fieyza Fadlina (1) Fikri Kacak (2) Fikri Misti (1) Fitri Hussin (1) Fixi Retro (1) GA Quotes (6) Galeri Ilmu (6) Gallery Books (4) GedeBook (1) Gina Yap Lai Yoong (3) GR 2012 (75) GR 2013 (94) GR 2014 (95) GR 2015 (34) GR 2016 (6) GR 2017 (8) GR 2018 (16) Grup Buku Karangkraf (60) H.M. Tuah Iskandar (1) Habiburrahman El Shirazy (4) Hadiah Sastera Negeri Sabah 1994/1195 (1) Haeqal Zulqarnain (1) Hafizah Iszahanid (1) Hafizul Osman (1) Haliban (1) Hana Qistina (1) Hani Fazuha (5) Hanie (1) Hanina Abdullah (2) Hannah Dhaniyah (1) Hanni Ramsul (4) Hanny Esandra (1) Harlequin Books (4) Haryani Kamilan (1) Hasrul Rizwan (2) Haswida Abu Bakar (2) Hellioz (1) Herna Diana (1) Hezzy Azra (3) Hidayatus (2) Hilal Asyraf (5) Hilmi Lona (1) Hlovate (10) Hodder Stoughton (1) Humaira Bookstore (1) I F I Enterprise (1) Ian Juliana (1) iBook Publication (1) Ida Farisya (1) Idea Kreatif Publication (15) Ika Madera (1) Ilham Bestari Publication (1) Illa Shanahila (1) Ilya Abdullah (1) Imaen (2) Iman Nizrina (2) Iman Xara (2) Imani Hatta (1) Immaz Huda (1) Imran Azmi (1) Indah Iskandar (1) Intens Media (1) Iqbal Syarie (5) Iris Ixora (1) Irma Hasmie (1) Ismi Fa Ismail (1) ITBM (2) Jat (1) Jemari Seni (58) Jennifer Probst (5) Jerilee Kaye (1) Jo (1) Johanna Lindsey (1) John Norafizan (2) JS Adiwarna (12) Ju Asu Ra (1) Jualan Gudang (1) Julie Anne (2) Julie James (4) K Four Publishing (1) Kad Mutiara Minda (1) Kaki Novel (37) Karangkraf (4) KarnaDya (5) Karnival Buku Online (1) Karnival Karangkraf (2) KaryaSeni (19) Kaz Ishak (1) Kelas Buku (1) Kele Moon (1) Keputusan C50B (6) Khadijah Hashim (1) Khairi Mohd (1) Khairul Nizam Khairani (1) Khairulnizam Bakeri (1) Khairyn Othman (2) King International Prize 2010 (1) KLIBF 2011 (5) KLIBF 2012 (2) KLIBF 2013 (1) KLWRF (1) Kristen Proby (2) Kumprinx (1) Kusyi Hirdan (1) Lang Leav (1) Lavendra (1) Leeya Myra (1) Lejen Press (3) Levis Delisya (1) Liana Afiera Malik (1) Lila Vee (1) Lily Haslina Nasir (1) Liyana Zahim (1) Liza Mior Rashdi (1) Lokman Hakim (1) Loose Id LLC (2) Lord Zara (3) Louise Allen (1) Lovenovel (9) Luc Abdullah (1) Lya Zara (1) Lynn Allyna (1) Lynn Dayana (1) M Faridzuan Majid (1) M. Faiz Syahmi (1) M.K. Schiller (1) Ma Lee Chuswan (2) Maisey Yates (2) Mak Su (1) Maki Enjouji (10) Manaf Hamzah (2) manga (10) Manjlara (1) Maria Kajiwa (2) Marissa (2) Marita Conlon-Mckenna (1) Marwati Wahab (2) Masy (1) Mat Luthfi (1) Maya Banks (6) Maya Iris (2) Mazni Aznita (4) Mazni Darwisya (1) Mcjust.lol (1) Meen Zulaikha (4) Melati Publisher (1) Melur Jelita (2) Mendelssohn Levy Publishing (1) Mesbo (1) Miazal Zahra (1) Michelle Willingham (1) Mimie Afinie (2) Mimie Candycane (1) Mini Novella (9) Mirachantek (1) miss eurydice (1) Mona Yanty (1) MPH (1) Mr.K (1) Mrflowermanstudio (1) Muhamad Fazrin (1) Muhammad Fatrim (2) Murni Aqila (2) Must Read (1) N.M. Silber (1) Nadia Khan (3) Nadra Yasmina (1) Nami Cob Nobbler (1) Nasiroh Abdul Rahman (1) Nasron Sira Rahim (1) Nass Alina Noah (1) Nasz (3) Naurah Iman (1) Naza Adlyn (1) Nazawati (1) Nazri M. Annuar (1) Nazurah Aishah (2) NB Kara (18) NHF Media (1) NI Publication (2) Nia Azalea (1) Nina Croft (1) Nir (5) Nirrosette (2) Nisah Haron (1) Nisyah (2) Nizam Sani (1) Nok Wafdi Nik Jaafar (1) Noor Azzahra (1) Noor Suraya (13) Noorfadzillah (1) Nora Ismail (5) Noraz Ikha (2) Norhanisamila (1) Norhayati Abd Malek (1) Norhayati Berahim (23) Norisah A. Bakar (3) Nota Airina (89) Notis Pembetulan (1) Novel Fiksyen Sejarah (1) Novel Grafik (2) Novel Nur (1) Novel Terpakai (2) Nueen (1) Nur Ezzah Amirah (1) Nuraqilah Syuhaida (1) Nurassyi Rashid (1) Nureen Mirza (1) Nuril Bahanudin (1) Nurul Syahida (2) O'Brien Press (1) October (3) Omnific Publishing (1) Owen Slot (1) P. Ramlee (1) Packy Sidique (1) Pameran Buku (1) Paradoks Production (1) Pekan Ilmu (1) PELIT (5) Pena Senja (1) Penerbit Republika (1) Penerbit-X (1) Penerbitan Angkatan Baru (1) Penulis.Sahaja (1) Penulisan Enterprise (1) Penulisan2u (5) Peraduan Menulis Novel Dewasa 1992 (1) Pesta Buku (22) Pesta Buku Kelantan (4) Pesta Buku Selangor (1) Pingu Toha (1) Pitak (2) Pocket Books (2) Popular (1) Poreng Kertas Publication (3) Poyo (1) Printing Problem (1) Promosi (18) PTS (31) PTS BookCafe (1) PTS Fortuna (4) PTS Islamika (1) PTS Litera (9) PTS Millennia (2) PTS One (5) PTS Pop (3) PTS Professional (1) PTS Publications (1) PTS Publishing House (1) PTS Syok-Hallyu Wave (1) Pustaka Islamiyah (2) Puteri Andalas (1) Qaseh Qaisara (1) Qaseh Qistina (1) Que Sera Sera (2) Rabihah Nur Ridhuan (1) Rahimin (1) RAID Studio (1) Raja Faisal (1) Ramlah Abdul Rasid (1) Ramlah Muhamad (1) Ramlah Rashid (3) Ramlee Awang Murshid (17) Read Malaysia (1) Reen (1) Rehan Makhtar (3) Reja (1) Resmanshah (1) Ridhwan [Ridh-One] (2) Ridhwan Saidi (1) Ridhya Iman (1) Rin Ahmad (1) Rina Farizq (1) Rizai Reeani (1) Rizque Publishing (1) Robin Bielman (2) Roman (1) Rose Harissa (17) Rozita Abd. Wahab (1) Ruby Hazri (1) Ryana Adrina (1) Rynsa (1) Saat Omar (1) Saidatul Saffa (2) Saifullizan Tahir (1) Salina Ibrahim (2) Salina Salleh (1) Salleh Kausari (1) Sania Yasmin (2) Sara Aisha (1) Sara Kyoko (1) Sarah Mayberry (1) Sarnia Yahya (8) SeaShell Publishers (2) Sha Ibrahim (1) Shafaza Zara Syed Yusof (1) Shahir (1) Shahirah Khairudin (1) Shahrul Akram (1) Sham Hashim (1) Shamien A. Basit (2) Shamsiah Mohd Nor (1) Shaz Johar (4) Shogakukan (10) Si Manis 17 (4) Silhouette Books (2) Sinaganaga (2) Sindiket Sol-Jah (1) Siti Hazneza Abdul Hamid (1) Siti Jasmina Ibrahim (1) Siti Nur Dhuha (1) Siti Rosmizah (1) Small Cow Productions (1) Smashwords (1) Soltura (1) Sophie Kinsella (1) Suzana Sulaiman (1) Syafie Mahyani (1) Syafiq Aizat (1) Syah Shah (4) Syahirah Ibrahim (1) Syaihan Syafiq (2) Syamnuriezmil (3) Syarikat Muda Osman (3) Syasyaja (1) Syud (6) Syuqri Mustaqim (1) Szalies (1) Teja Elliza (1) Teja Irzara (1) Telaga Biru (3) Tembakau (1) Teratak Kasih (1) Tere Liye (1) Terjemahan DBP (1) Terri Brisbin (1) Thanks Note (2) The Awesome Five (1) The Dial Press (1) TheBentPencil (1) Tok Rimau (2) Top 10 (6) Tulip Ungu (1) Uji Norizqi (1) Ulii Azman (1) Umi Azrini (1) Umi Kalsom (1) Umie Nadzimah (2) Usia GA (4) Ust Amran Md Yusoff (1) Ustaz Azhar Idrus (1) Vanny Chrisma W. (1) Wan Rohayu (2) Wann Azlan (1) Wise Words Publishing (2) Wordless Wednesday (14) Xarine (1) Xuanza (1) Yusnida Tajuddin (1) Yusry Yusopp (1) Zabrina A. Bakar (2) Zaharah Nawawi (1) Zahazan Mohamed (1) Zamri Mohamad (2) Zamri Zainal Abidin (1) Zan Zarida (1) Zara Aluwi (1) Zaradgreat (1) Zarith (1) Zura Asyfar (1) Zuraidah Othman (1)