| Iklan |

Aku jarang ada di blog. Boleh klik GA untuk progress membacaku.

Ada jual buku terpakai. Klik sini untuk lihat. Macehh.. :))

Selasa, 23 November 2010

Kau Milikku


JUDUL: KAU MILIKKU
PENULIS: AISHA HAMZA
TERBITAN: KAKI NOVEL ENTERPRISE



~ Rasaku… ~

Pada peminat cerita kahwin paksa bolehlah dapatkan novel ini buat koleksi anda. Mungkin temanya kelihatan biasa tetapi si penulis ada sentuhannya sendiri. Walaupun sebab asal pernikahan agak klise tetapi idea yang dilontarkan amat berbeza. Jadi ia menyebabkan cerita ini lebih memorable berbanding cerita kahwin paksa yang lain.

Dizyan dan Faizal ni memang tak sebulu sejak sekolah. Dizyan memang ada hati dengan Faizal ni tetapi dek kerana badannya yang agak gempal, dia menjadi bahan ejekan Faizal dan rakannya terutamanya Aneeq. Dizyan nampak seperti mudah dibuli tetapi cukup berani melawan. Mungkin kerana tak tahan lagi dibuli Dizyan mula menyerang balas. Faizal dan rakan-rakannya disabatoj. Di hari terakhir persekolahan Faizal cuba menganiaya Dizyan tetapi tak sangka kejadian buruk tu betul-betul menimpa. Sudahnya Faizal betul-betul menyelamatkan Dizyan. Hubungan keduanya terputus setakat itu.

Dizyan melanjutkan pelajarannya ke Australia. Di sana dia bertemu dengan Aneeq. Namun Aneeq kini jauh berbeza dengan Aneeq yang suka membulinya dulu. Tak siapa tahu sebenarnya yang Aneeq ni sukakan Dizyan. Semua perbuatannya dahulu tu kerana inginkan perhatian daripada Dizyan. Aneeq kini mula memasang strategi, cuba mencuri hati Dizyan. Malangnya satu tragedi berlaku. Aneeq yang dianiaya dan Dizyan turut dapat tempiasnya.

Dizyan kembali ke tanah air. Dia akhirnya diterima bekerja sebumbung dengan Faizal dan Aneeq. Faizal yang rupanya masih berdendam memasang perangkap. Dizyan memang bekerja di bawahnya tetapi bukan di pejabat tetapi bekerja sebagai orang gaji Faizal. Yang pelik tu si Dizyan ni mudah pula nak mengikut. Kalau aku la, dah lama cabut.

Dizyan akhirnya macam kembali di zaman dulu. Kena buli dan dipermain-mainkan oleh Faizal. Suatu hari mereka tertangkap basah ketika hanya tinggal mereka berdua saja di rumah. Perbincangan membawa kepada satu kata sepakat iaitu menikahkan mereka demi menyelamatkan maruah keluarga.

Pada mulanya memang sukar untuk Faizal menerima kenyataan. Tetapi tanpa Faizal sedari dia sebenarnya amat mengambil berat akan hal Dizyan. Sudah pandai cemburu dan bimbang. Sudahnya dia sendiri yang keliru. Sayangnya Faizal menerima beberapa keping gambar Dizyan dan Aneeq dalam keadaan yang memalukan. Faizal bengang. Dia end up dengan meniduri Dizyan lalu menceraikannya.

Aneeq yang tahu Dizyan kembali solo cuba merapati. Tetapi Dizyan masih terkenangkan Faizal, maka dia menolak. Kerana kasih dan kasihan, Aneeq menceritakan hal yang sebenar. Dizyan yang kecewa membawa diri ke Australia untuk menyambung pelajarannya. Faizal pulak tak mencari Dizyan kerana menyangka dia sedang bahagia bersama Aneeq. Kepulangan Dizyan bertahun selepas itu membuka lembaran baru. Tanpa diduga dirinya diintai oleh bekas suami. Mampukah Faizal mencuri hati Dizyan kembali?

Ps: Tajuknya meningatkan aku pada lagu soundtrack drama Cinta Kirana hahaha :D

Happy reading (^-<)

3 ulasan:

prettylady berkata...

bape $$ rega buku ni??

airina berkata...

prettylady,
Harganya dalam RM23, kalau ahli Kaki Novel harganya RM19

arlina ali berkata...


di mana harus saya dapatkan novel ini..saya nk beli lah...

Label

#prayforGaza Abby Gaines Abdul Latip Talib Abdul Rahim Awang Acik Lana Adah Hamidah Adaptasi Novel Addi Adib Zaini Affifudin Omar Afifah Aidil Ryzal Aifa Batrisya Aimi Ainis Aina Emir Ainin Naufal Aireen Aryana Airisz Aisha Hamza Aisya Sofea Alaf 21 Aleya Aneesa Alice Clayton Aliesha Kirana Alifah Juhaida Alina Haizar Aloy Paradoks Amal Amanda Berry Amirul Johari Amiza Anaz Amoi Ana Sofiya Andrew Matthews Andrew McMeel Publishing angelseptember Anis Ayuni Anita Aruszi Anjell Anna Lee Anne Gracie Annur Shanana Anuar Shah Anugerah Pilihan Pembaca Popular-Berita Harian Aqram Ar Risalah Ariela Sahimi Arman Jazee Arsha Wee Ash Kun Asmar Shah Athool Atikah Yusof Attokz Dikulgai Ay Yusof Ayob Kelubi Ayu Emelda Ayumi Syafiqah Azra Aryriesa Badrul Hisham Shari Bahruddin Bekri Ballantine Books Balqissy Bayyinat Berkley Sensation Bidayatul H Big Bad Wolf Bikash Nur Idris blogpke Blook Bophairy Bozu BraderLeplep Brigham Young Bukan Penggoda Buku Fixi Buku Prima BukuBlog Bulanhijau C.J. Charmichael Cabaran 50 Novel Carmen Falcone CAT Cerita KLIBF Ceritera Puisi-Sajak-Gurindam Chef Hanieliza Choppy Christine Merrill Cik Ian Citahrudin Cob Nobbler Comei Creative Ct Zuraimi Cucuratap Damya Hanna Dayang Noor Dewan Bahasa dan Pustaka Dhiya Zafira Diane Gaston Dihsar Ludba Haqifa Diya Nordin Dr Amida Abdul Hamid Dr Shah Ibrahim DuBook Ceritera DuBook Press e-book e-cerpen E-man Sufi e-novel e-Sentral Eka Faraha Elee Mardiana Elena Reeney Eliyyah Ellis Gee Elzara Hariri Emma Maizura Emy Roberto Entangled Publishing Evelyn Rose Fadhli Hamdan Fadzlieo Faisal Tehrani Faizal Sulaiman Faizal Tukimin Fajar Pakeer Farah Husain Farihah Iskandar Fatimah Busu Fatimah Syarha Fatin Nabila Fatrim Syah Fauziah Ashari Faziela Fazley Yaakob Fazlyn Ridz Fdaus Ahmad Feeza Fikri Kacak Fikri Misti Fitri Hussin Fixi Retro GA Quotes Galeri Ilmu Gallery Books Gina Yap Lai Yoong GR 2012 GR 2013 GR 2014 GR 2015 Grup Buku Karangkraf H.M. Tuah Iskandar Habiburrahman El Shirazy Hadiah Sastera Negeri Sabah 1994/1195 Haeqal Zulqarnain Hafizah Iszahanid Hafizul Osman Haliban Hana Qistina Hani Fazuha Hanie Hanina Abdullah Hannah Dhaniyah Hanni Ramsul Hanny Esandra Harlequin Books Haryani Kamilan Hasrul Rizwan Haswida Abu Bakar Hellioz Herna Diana Hezzy Azra Hidayatus Hilal Asyraf Hlovate Hodder Stoughton I F I Enterprise Ian Juliana iBook Publication Ida Farisya Idea Kreatif Publication Ika Madera Ilham Bestari Publication Ilya Abdullah Imaen Iman Nizrina Iman Xara Imani Hatta Immaz Huda Imran Azmi Indah Iskandar Intens Media Iqbal Syarie Iris Ixora Irma Hasmie Ismi Fa Ismail ITBM Jat Jemari Seni Jennifer Probst Jerilee Kaye Jo Johanna Lindsey John Norafizan JS Adiwarna Ju Asu Ra Jualan Gudang Julie Anne Julie James K Four Publishing Kad Mutiara Minda Kaki Novel Karangkraf KarnaDya Karnival Buku Online Karnival Karangkraf KaryaSeni Kaz Ishak Kelas Buku Kele Moon Keputusan C50B Khadijah Hashim Khairi Mohd Khairul Nizam Khairani Khairulnizam Bakeri Khairyn Othman King International Prize 2010 KLIBF 2011 KLIBF 2012 KLIBF 2013 KLWRF Kristen Proby Kumprinx Kusyi Hirdan Lang Leav Lavendra Leeya Myra Lejen Press Levis Delisya Liana Afiera Malik Lila Vee Liyana Zahim Liza Mior Rashdi Lokman Hakim Loose Id LLC Lord Zara Louise Allen Lovenovel Luc Abdullah Lya Zara Lynn Allyna Lynn Dayana M Faridzuan Majid M. Faiz Syahmi M.K. Schiller Ma Lee Chuswan Maisey Yates Mak Su Maki Enjouji Manaf Hamzah manga Manjlara Maria Kajiwa Marissa Marita Conlon-Mckenna Marwati Wahab Masy Mat Luthfi Maya Banks Maya Iris Mazni Aznita Mazni Darwisya Mcjust.lol Meen Zulaikha Melati Publisher Melur Jelita Mendelssohn Levy Publishing Mesbo Miazal Zahra Michelle Willingham Mimie Afinie Mimie Candycane Mini Novella Mirachantek miss eurydice Mona Yanty MPH Mr.K Mrflowermanstudio Muhamad Fazrin Muhammad Fatrim Murni Aqila Must Read N.M. Silber Nadia Khan Nadra Yasmina Nami Cob Nobbler Nasiroh Abdul Rahman Nasron Sira Rahim Nass Alina Noah Nasz Naurah Iman Naza Adlyn Nazawati Nazri M. Annuar Nazurah Aishah NB Kara NHF Media NI Publication Nia Azalea Nina Croft Nir Nirrosette Nisah Haron Nisyah Nizam Sani Nok Wafdi Nik Jaafar Noor Azzahra Noor Suraya Noorfadzillah Nora Ismail Noraz Ikha Norhanisamila Norhayati Abd Malek Norhayati Berahim Norisah A. Bakar Nota Airina Notis Pembetulan Novel Fiksyen Sejarah Novel Grafik Novel Nur Novel Terpakai Nueen Nur Ezzah Amirah Nuraqilah Syuhaida Nurassyi Rashid Nureen Mirza Nuril Bahanudin Nurul Syahida O'Brien Press Omnific Publishing Owen Slot P. Ramlee Pameran Buku Paradoks Production Pekan Ilmu PELIT Pena Senja Penerbit Republika Penerbitan Angkatan Baru Penulis.Sahaja Penulisan Enterprise Penulisan2u Peraduan Menulis Novel Dewasa 1992 Pesta Buku Pesta Buku Kelantan Pesta Buku Selangor Pingu Toha Pitak Pocket Books Popular Poyo Printing Problem Promosi PTS PTS BookCafe PTS Fortuna PTS Islamika PTS Litera PTS Millennia PTS One PTS Pop PTS Professional PTS Publications PTS Publishing House PTS Syok-Hallyu Wave Pustaka Islamiyah Puteri Andalas Qaseh Qaisara Qaseh Qistina Que Sera Sera Rabihah Nur Ridhuan Rahimin RAID Studio Raja Faisal Ramlah Abdul Rasid Ramlah Muhamad Ramlah Rashid Ramlee Awang Murshid Read Malaysia Reen Rehan Makhtar Reja Resmanshah Ridhwan [Ridh-One] Ridhwan Saidi Ridhya Iman Rizai Reeani Rizque Publishing Robin Bielman Roman Rose Harissa Rozita Abd. Wahab Ruby Hazri Rynsa Saat Omar Saidatul Saffa Saifullizan Tahir Salina Ibrahim Salina Salleh Salleh Kausari Sania Yasmin Sara Aisha Sara Kyoko Sarah Mayberry Sarnia Yahya SeaShell Publishers Sha Ibrahim Shafaza Zara Syed Yusof Shahir Shahirah Khairudin Shahrul Akram Sham Hashim Shamien A. Basit Shamsiah Mohd Nor Shaz Johar Shogakukan Si Manis 17 Silhouette Books Sinaganaga Sindiket Sol-Jah Siti Hazneza Abdul Hamid Siti Jasmina Ibrahim Siti Nur Dhuha Siti Rosmizah Small Cow Productions Smashwords Soltura Sophie Kinsella Suzana Sulaiman Syafie Mahyani Syafiq Aizat Syah Shah Syahirah Ibrahim Syaihan Syafiq Syamnuriezmil Syarikat Muda Osman Syasyaja Syud Syuqri Mustaqim Szalies Teja Irzara Telaga Biru Tembakau Teratak Kasih Tere Liye Terjemahan DBP Terri Brisbin Thanks Note The Dial Press TheBentPencil Tok Rimau Top 10 Tulip Ungu Uji Norizqi Ulii Azman Umi Azrini Umi Kalsom Umie Nadzimah Usia GA Ust Amran Md Yusoff Ustaz Azhar Idrus Vanny Chrisma W. Wan Rohayu Wann Azlan Wise Words Publishing Wordless Wednesday Xarine Yusnida Tajuddin Yusry Yusopp Zabrina A. Bakar Zaharah Nawawi Zahazan Mohamed Zamri Mohamad Zamri Zainal Abidin Zan Zarida Zara Aluwi Zaradgreat Zarith Zura Asyfar Zuraidah Othman