Aktviti Membaca!

Jumaat, 15 Mei 2015

3 Bulan

3 Bulan
Nuril Bahanudin

ISBN: 9789670448404
Penerbit: Penerbitan Kaki Novel Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Ogos 2013
Halaman: 556
Harga: RM21

~ Rasaku… ~

Tak boleh nak hadam lama-lama, tak pasti kenapa. Banyak juga halaman yang aku selak laju-laju daripada menghayatinya.

Full review: 12/05/2015

Nuriz; gadis biasa-biasa yang mandiri tapi tak disangka bertemu Wan Nazariel [Ariel] yang sombong dan ego dalam satu insiden. Memang hidup Nuriz huru-hara disebabkan kemalangan itu. Nuriz yang terdesak untuk membayar ganti rugi terpaksa menerima cadangan Ariel untuk berkerja dengan lelaki itu sebagai seorang budak penghantar surat selama tiga bulan, tanpa gaji pula tu.

Dalam tempoh tiga bulan, ada banyak perkara yang berlaku. Dan, salah satunya bila status Ariel dan Nuriz berubah daripada majikan-pekerja kepada suami-isteri. Apa yang berlaku sebenarnya?

Hidup makin kacau-bilau dengan kehadiran Dorina; yang sering cemburukan dirinya. Belum masuk lagi dengan kehadiran Zefrul Arham; lelaki yang entah dari mana tiba-tiba jatuh sayang pada Nuriz. Makin serabut hidup Nuriz dibuatnya. Apa kesudahan kisah mereka? Dan, apa pula yang berlaku bila saja Nuriz tiba-tiba hilang ingatan? Jeng... jeng... jeng...

Sayangnya bila sudah ada premis yang bagus tapi olahannya tidak seperti yang diharapkan. Ikutkan aku suka kisah anak terbuang yang bangkit untuk merencanakan kehidupannya sendiri. Tapi, seperti yang aku bilang tadi, mungkin gaya penceritaannya tidak sampai ke jiwa... agak mendatar. Dan ada beberapa plot yang kerap diulang, terutamanya pertelingkahan Nuriz-Ariel... aduh! Lelah nak baca.

Apa pun, selamat membaca ya!

Happy reading (^-<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

What say you?
Do comment... but please state your name :))