Aktviti Membaca!

Isnin, 18 November 2013

Dari Tanjung Malim ke KLCC

Dari Tanjung Malim ke KLCC
Fdaus Ahmad

ISBN: 9789671105740
Penerbit: Dubook Ceritera
Tarikh Terbit: 2012
Halaman: 197
Harga: RM20

~ Rasaku… ~

3.5*

Buku nipis. Bau kertas kuning yang harum. Hew..nyummy!

Review panjang? Aha...aku malas. Nanti-nantilah hihi :P

Full review: 06/11/2013

Sebagai blogger, aku tau penulis ada banyak rahsia yang sudah diketahui umum lewat daripada catatan-catatan di dinding blognya. Tapi kalau sebagai pembaca yang punya tahap kesedaran lambat seperti aku [Terima kasih Dyh atas ingatan tentang buku comel ini.. yay!], buku nipis yang menghimpun isi blognya ini sudah cukup memukau.

Sekali lagi, tidak dapat lari daripada tersengih-sengih bak kerang busuk bila saja buku dah ada depan mata. Momen-momen yang tercipta lewat catatan perjalanan sang penulis, memang mengusik hati sendiri. Terasa-rasa seperti, ‘Eh! Ni macam cerita aku je... la, aku pun pernah laaaa..’ hahaha Ya, ini catatan buat mengimbau kenangan lama. Kisah suka duka, saat tawa riang dan berlagu air mata. Ini kisah kita, cerita kita dalam menempuh hari-hari mendatang.

Dan aku masih senang menghadam kisah penulis dan pasangannya - Cikgu Kuala Kubu. Aku masih tegar melayan keletah Fateem yang macam-macam tu. Hai! Fateem ada ciri-ciri seperti ayahnya hikhikhik :P

Walau ada beberapa bahagian yang aku kira sudah pernah dibaca, ia tak jadi masalah. Baca berulang kali, biar lekat dalam otak. Hidup bukannya semua indah, kan? Kenangan pahit tu biar ditanam dalam-dalam, buat penawar di kala susah... biar jadi gula-gula tika waktu senang.

Happy reading (^-<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

What say you?
Do comment... but please state your name :))