Aktviti Membaca!

Selasa, 10 Januari 2012

Coke And Sundae

Coke And Sundae
Ilya Abdullah


ISBN: 9789675067518

Penerbit: Kaki Novel Enterprise
Tarikh Terbit: Ogos 2010

Halaman: 368

Harga: RM18.00


~ Rasaku… ~

CAS membawa cerita Nur Azyan Idris [Azyan]; sang Gorilla cantik yang selalu bertekak dengan si Cicak Kobeng Muhammad Syakir Ilyas [Syakir]. Mereka berdua memang tak boleh berjumpa, memang senantiasa berperang mulut.

Azyan gadis yang manis tetapi teramatlah garang. Dia mendambakan seorang kekasih yang lebih gagah daripada pujaan hatinya – The Rock. Mungkin kerana 'keperkasaannya', dia mahu lelaki yang lebih gagah perkasa daripadanya. Dalam diam-diam Azyan menyukai Haziq, sepupu Syakir. Rasa tak percaya pula yang Azyan ini berani mengirimkan surat cinta kepada Haziq. Malangnya Syakir pula yang membacanya. Dan itu membuatkan Syakir mengambil kesempatan dengan memaksa Azyan menyertai kelab teaternya.

Si Syakir ni pula rupanya memang dah lama sukakan Azyan. Namun dek kerana egonya, dia tak mampu meluahkan. Cara yang paling mudah untuk menarik perhatian Azyan adalah dengan mencari gaduh dengan gadis pujaannya itu. Azyan pula ada masanya memang lurus bendul. Bayangkan semua orang tahu Syakir ni sukakannya tetapi dia pula tak perasan langsung.

Kenapa ada coke dan sundae? Itu kerana Azyan gilakan coke manakala Syakir pula memang peminat sundae. Jadi sedap ke rasanya kalau coke bercampur dengan sundae? Bacalah CAS untuk mengetahui kesudahannya.

Ceritanya yang mudah dan disampaikan dengan straight forward. Kisah cinta anak remaja. Memang sesuai untuk mereka yang menggemari cerita yang sempoi begini.

Happy reading (^-<)

3 ulasan:

What say you?
Do comment... but please state your name :))