Aktviti Membaca!

Selasa, 1 Jun 2010

On Cinta


JUDUL: ON CINTA
PENULIS: SARNIA YAHYA
TERBITAN: FAJAR PAKEER SDN BHD



~ Rasaku… ~

Mini Novella yang sungguh comel ni memang cepat benar dikhatamkan. Bila letak kat dalam rak pun comel juga tetapi macam kelakar la bila duduknya tak sama tinggi dengan novel-novel lain hik3 lalala5

Ia bercerita tentang Fatini, gadis awal 20-an yang merasakan dia terlalu muda untuk memasuki alam percintaan. Dia cuma mahu fokus pada kerjayanya dan juga pelajarannya. Namun siapa sangka rancangan orang tuanya tidak dapat ditolak.

Walaupun tak begitu suka, dia tanpa rela akur dengan kehendak ibu dan ayahnya. Pilihan keluarganya diterima dengan meletakkan beberapa syarat. Gila juga si Fatini ni sampai langsung tak nak tahu apa-apa tentang bakal suaminya itu. Nama pun langsung tak diambil peduli.

Di tempat kerjanya memang tiada yang tahu dia bertunang. Itu semua dirahsiakan. Cuma tak sangka pula dia dinaikkan pangkat menjadi setiausaha kepada Penolong Pengurus Besar, Perhubungan Awam; Encik Fahmi. Berbagai-bagai perkara yang berlaku antara dia dan orang atasannya yang terang-terangan selalu saja mengusiknya.

Cara Fahmi melayannya lain benar. Budak kecil pun tahu itu cara sang lelaki memikat. Walaupun tahu kedudukan Fahmi yang juga dah bertunang, tetapi hati kecil Fatini terkesan jua. Cuma selalu saja dibataskan diri mengingatkan yang dia juga kini adalah tunangan orang.

Sudahnya Fatini keliru. Antara tunangnya dan Fahmi, dia perlu juga buat keputusan. Nak diselidik tunang sendiri dia dah jadi malu. Tu la, siapa suruh buat syarat yang bukan-bukan? Kan dah tersepit? Jadi, siapa pilihan Fatini. Dan cinta mahu on pada siapa ya?

Happy reading (^-<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

What say you?
Do comment... but please state your name :))