Aktviti Membaca!

Isnin, 31 Mei 2010

Train_Wreck


JUDUL: TRAIN_WRECK
PENULIS: ADDI
TERBITAN: http://ini-blog-addistry.blogspot.com/


~ Rasaku… ~

Ini cerita anak sekolah. Dah macam trend pula bila aku duduk membelek cerita budak-budak sekolah hahaha Tapi bukan apa, senang nak dihadam cerita macam ni. Sebab selalunya tak banyak konflik dan disampaikan dengan santai je.

Permulaan cerita di mana Sara berlanggar dengan Yusoff Adli [Adli]. Pertemuan yang tak berapa nak indah itu diselesaikan dengan cara basketball battle. Best pula membayangkan perempuan berbaju kurung main bola keranjang dengan budak lelaki. It’s sweet to imagine! Comel juga bila Sara digelar ‘Makcik Jalan Gostan’ hahaha Bermula dari saat itu Sara dah mula bersahabat dengan teman-teman Adli. Ada Zairi, Syah dan Lukman dan tak lupa Dila; rakan baik Sara.

Ketika Hari Guru, Sara dan Adli ditugaskan untuk buat persembahan nyanyian bersama. Duet tau! Berjela-jela senarai lagu yang teman-teman mereka ni bagi, tapi semuanya lagu jiwang. Siap ada lagu ‘Seiring Sejalan’ lagi hahaha Tak tahu la pula lepas tu si Sara ni ada peminat. Muncul Reed di tengah-tengah yang membangkitkan rasa cemburu di hati Adli.

Hubungan Sara dan Adli macam angin je. Sekejap ok sekejap macam ditiup angin taufan. Bila Adli ditugaskan menjadi mentor Sara dalam subjek Fizik, memang dah tak boleh elak. Tapi apa pun mereka boleh je serasi. Banyak cerita yang dikongsi. Suka masa Adli dan Sara saling beri teka-teki. Tetapi yang tak seronoknya, penulis ni meninggalkan para pembacanya dengan ending yang tergantung. Sungguh lah! Aku tak tahu apa sudahnya cerita ini. Harap-harap Addi ada alasan terbaiknya untuk karyanya ini.

Jalan cerita yang mudah dan terlalu simple. Terima kasih kerana mengembalikan ingatanku pada teori-teori fizik dan kimia yang dah lama aku tinggalkan. Cuma sedikit ingatan, rasanya lebih elok kalau menulis dengan perkataan yang penuh. Elakkan meringkaskan perkataan seperti 'nak', 'lagi', dan 'yang'.

Kalau nak tahu cerita ni lama gila pending sebab aku asyik lupa nak habiskan. Bila teringat nak baca aku kena mulakan dari episod 1 balik. Dan hari tu masa berbual dengan Bulanhijau baru aku teringat yang aku masih belum habiskan cerita ni hik3 lalala5 :P Teruk betul perangai.

Ps: Addi; lagu Oh Fizik versi Yuna tu sangat comel :P

Happy reading (^-<)

2 ulasan:

  1. auww.
    thank you kak, sbb review :)
    haha. terharu la pulak, walaupun cite ni biase2 je :D
    yang shortform2 ayat tu akan diatasi dengan segera ;)

    oh once again THANK YOU :]

    BalasPadam
  2. Addi,
    Alahai terharu pula dia!
    Review yang biasa-biasa je la Addi
    You're most welcome :)

    All the best in your next story :))

    BalasPadam

What say you?
Do comment... but please state your name :))