Aktviti Membaca!

Isnin, 15 Oktober 2018

Pujaan Hati Kanda


Pujaan Hati Kanda
Aulia Iman

ISBN: 978967080913
Penerbit: Karya Seni
Tarikh Terbit: 2016
Halaman: 678
Harga: RM28

~ Rasaku… ~

Full review: 15/10/18

1. Megat Danish (Danny) - playboy bertaubat. Serius aku suka kisah hero ala-ala bad boy camni tapi kalau dah jadi hero kena tegas. Jangan ikut je flow, kena buat sesuatu untuk betulkan keadaan. Ada satu saat rasa nak jerit kat Danny tolong buat apa yang Kasyah cakap tu. Tapi yalah, kalau ujian DNA dibuat awal memang sampai situ je cerita ni 😂

2. Tiara. Naifnya budak universiti ni. Dipotretkan sebagai anak gadis baik-baik, tahu hukum tapi ada satu bab tu boleh pula tarik tangan Danny? 

3. Ending - tak begitu solid tapi aku suka bila penulis menamatkan segala kekusutan dengan kemaafan. Maaf adalah penawar segalanya, dan itu akan buat kau reda. Mungkin. 

Masa mula baca aku teringat kisah Ariana Rose sebab tiba-tiba muncul ketika akad nikah. Dan, aku rasa sangat excited. Tapi tak tahu kenapa bahagian awal cerita aku dah hampir give up. Flat. Mungkin penyampaiannya tak begitu masuk dalam jiwa. Begitu juga dengan isu yang digantung seolah-olah membiarkan pembaca yang teka sendiri -- Fatimah misalnya seakan 'habis' begitu saja, sayanglah sebab dia bisa menambah konflik cerita. Rara juga yang menjadi titik tolak cerita, tak kan semudah itu 'dipulangkan'?

Apa pun, novel ini masih boleh dihadam. Apatah lagi dengan keletah Rara. Cuma boleh diperbaiki dengan masalah ejaan & penggunaan bahasa Inggeris. Tak berbahasa asing tak mencacatkan watak dan cerita sebenarnya.


Happy reading (^-<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

What say you?
Do comment... but please state your name :))