Aktviti Membaca!

Khamis, 19 November 2015

Hujan Rindu



Hujan Rindu
Anita Aruszi

ISBN: 9789833880416
Penerbit: Fajar Pakeer Sdn Bhd
Tarikh Terbit: 2009
Halaman: 794
Harga: RM25.90

~ Rasaku… ~

Phewww... gigih habiskan sikit demi sedikit. Buku yang menemani aku sementara tunggu si enche tiba untuk menjemputku pulang.

Full review: 21/10/2015

Berjaya juga dapat buku terawal penulis. Tak kiralah buku secondhand, tapi kondisi tetap tip top! Thanks warga bonet! Mmuahhhh...

Penulis memang tak dapat lari daripada konsep keluarga dan kasih sayang. Tu yang aku suka sebenarnya. Kali ini, kisah si Anum Dahlia [Anum] yang dalam misi menjejaki keluarga ibunya di Malaysia. Sanggup merintangi apa saja dengan harapan dapat menrealisasikan impian sang ibu yang sedang koma.

Bertemu dengan Tok Anjang memang buat Anum kecut perut. Mungkin kerana ketokohan Tok Anjang dalam dunia persilatan, buat wajahnya serius 24 jam. Tapi demi kasih sayang yang ingin digapai, Anum gagahkan jua. Lagipun dia kan ada penguat semangat; si nenek yang sudah jatuh sayang saat pertama kali memandangnya.

Cuma ya, aku perasan sudah 2-3 buah buku AA, mesti ada orang sakit. Kali ni pun, Anum bukan saja menyimpan rahsia penyakit ibunya, malah dirinya juga. Jadi, aku kurang rasa ‘simpati’ pada Anum hoho. Entah, aku lebih suka kalau Anum tiada masalah kesihatan, kerana sudah bersusah-payah mahu memeluk kasih saudara sendiri, tiba-tiba ada yang menghalangnya.

Apa pun, macam biasa juga, sentuhan AA tak pernah mengecewakan aku. Mungkin disebabkan AA suka mempotretkan si hero yang keras-tak-romantik, bukan sang hero yang ada penyakit mental; benci-isteri-sendiri-kemudian-jatuh-cinta-tergolek-golek. Ya, baik hero atau heroin ciptaan penulis lebih dekat di hati. Senang cerita, ianya lebih tepat disesuaikan dengan realiti hidup kita seharian.

Happy reading (^-<)

2 ulasan:

  1. Jual balik buku ni kat kita ye? haha. *pujuk-pujuk*

    BalasPadam
  2. Dik S,
    Tak dilayan pujukmu hahaha :P
    Maaf dik, buku AA akan simpan buat koleksi peribadi. Tak dapat la nak jual, tapi kalau nak pinjam boleh :D

    BalasPadam

What say you?
Do comment... but please state your name :))