Aktviti Membaca!

Isnin, 7 Mei 2012

Cinta Tak Terucap

Cinta Tak Terucap
Imani Hatta

ISBN: 9789675067563
Penerbit: Kaki Novel Enterprise Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Cetakan Kedua Februari 2012

Halaman: 600
Harga: RM20.00

~ Rasaku… ~

Ini kisah e-novel yang dibukukan. Kredit kepada pihak KN yang tak henti-henti menyokong para penulis baru :)

CTT menampilkan Ammar Mirza [Ammar] dan Suri Imani [Iman] yang perlu berkahwin atas perjanjian lama keluarga. Iman perlu menggantikan tempat kakaknya untuk berkahwin dengan Ammar. Demi papa kesayangannya, masa depannya dikorbankan. Kalau yang suka genre sebegini pastinya akan jatuh suka juga pada novel ini.

Perkahwinan yang dibina tanpa rasa cinta itu berjalan dengan lancar. Ammar tak pernah memberitahu akan rasa hati dan perasaannya. Hanya sekali dia terlepas kata bahawa dia menyayangi Iman. Tetapi sayang yang bagaimana? Manalah si Iman ni tahu apa yang ada dalam hati suaminya itu. Namun tingkah laku Ammar ada masanya membuai naluri wanitanya.

Ammar pula menyangka pintu hatinya sudah tertutup untuk bercinta lagi. Tetapi saat pertama kali bersua dengan Iman, terasa jantungnya mula berdegup lebih laju dari biasa. Apa maknanya itu? Malah kehadiran Amir dan Ben yang sering saja menghimpit Iman, membuatkan Ammar dilanda cemburu yang maha hebat. Apa benarkah cinta sudah berada dalam hati?

Hidup lebih indah kalau kedua-duanya saling berterus-terang. Syak wasangka hanya menambahkan onak duri dalam episod rumah tangga. Kehadiran Erna dan Ryzal sukar untuk ditelan oleh Iman. Apatah lagi bila sang suami memang sudah terkenal dengan gelaran kasanova.

Apa kesudahan Iman dan Ammar? Mampukah untuk terus hidup bersama andai kata cinta masih belum diungkapkan? Dan siapakah si Ryzal itu sebenarnya? Hanya CCT ada jawapannya.

Penulis memang asal dari Kuantan, sebab hampir keseluruhan kisahnya berkisar di Kuantan. Jalan cerita lancar, tidak tersekat-sekat cuma rasanya bila di bab Iman mengandung, tup-tup anak dah besar cukup setahun. Pace yang betul-betul laju, memecut dari gear satu terus ke lima :P Walau bagaimanapun, pujian buat pendatang baru. Moga cik penulis terus berkarya. Selamat maju jaya!

Happy reading (^-<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

What say you?
Do comment... but please state your name :))