Aktviti Membaca!

Isnin, 22 Mac 2010

Seribu Kali Sayang


JUDUL: SERIBU KALI SAYANG
PENULIS: ANIS AYUNI
TERBITAN: ALAF 21 SDN BHD



~ Rasaku… ~

Cerita ini bercerita tentang Nur Qazrina [Abby] yang tidak begitu sebulu dengan kakaknya sendiri. Pada Kak Lisa, Abby itu punca utama keluarga mereka porak-peranda. Disebabkan Abby, maka ayah mereka pergi meninggalkan mereka semua. Perasaan benci Kak Lisa tak pernah surut, malah sampailah mereka semua menginjak dewasa tiada apa yang berubah. Hakikatnya tetap sama Abby tidak pernah mendapat tempat di hati kakaknya sendiri.

Namun Abby tak pernah membenci kakaknya jauh lagi menyimpan dendam. Dia pasrah kerana tahu air yang dicincang tak akan pernah terputus. Sesekali bila dia pulang dari Padang, Indonesia dia cuba untuk memperbaiki hubungan mereka adik-beradik. Ha, Abby ni sebenarnya belajar kat universiti di Padang tu.

Kepulangannya semasa cuti semester kali ini menemukan dia dengan Syed Nadjmil Faiz [Faiz]. Teman baru kakaknya kali ini dilihat sebagai yang paling terbaik di kalangan koleksi teman-teman lelaki kakaknya. Apatah lagu sikap tanggungjawab yang ada pada Faiz buat dia yakin Faiz adalah calon terbaik untuk menjadi suami Kak Lisa. Dalam diam, ada masanya Abby gerun dengan hatinya sendiri. Kehadiran Faiz membuai-buai hati wanitanya tetapi Abby cepat sedar. Faiz bukanlah untuknya.

Namun siapa sangka kerajinan Faiz menjengah rumahnya bukan kerana kakaknya sebaliknya kerana Faiz terpaut pada Abby. Memang di luar jangkaan bila rombongan meminang yang dihantar Faiz adalah merisik Abby bukannya Kak Lisa. Mana tak terkejut! Berkawan dengan kakak namun meminang adiknya pula. Namun pada Faiz, itulah rasa hatinya. Jatuh cinta dengan Abby adalah di luar kawalannya. Konflik tercetus lagi. Pinangan daripada Faiz meletakkan Abby dalam dilema. Tak diduga, hikmah terselit di saat-saat ini. Kehadiran Pak Mus sebagai wali yang sah membuka kembali sejarah lama.

Ps: Novel ini juga dibeli secara online dan aku tetap tak dapat mengingati di blog mana aku membelinya hik3 lalala5 ;D

Happy reading (^-<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

What say you?
Do comment... but please state your name :))