Aktviti Membaca!

Rabu, 3 Februari 2010

Keranamu Ain


JUDUL: KERANAMU AIN
PENULIS: NOOR SURAYA
TERBITAN: CREATIVE ENTERPRISE SDN BHD



~ Rasaku… ~

Kau pahat langit dengan angan-angan
Kau ukir malam dengan bayang-bayang
Jangan hanya diam yang kau simpan
Dalam duduk termenung
Malam yang kau sapa, lewat tanpa jawap...

KA bercerita tentang Ain Najwa [Ain]. Gadis yang sebatang kara ini bekerja dengan keluarga Pak Baki; kenalan lama arwah ayahnya. Dengan hanya berbekalkan ilmu dia diterima masuk menjadi editor di syarikat itu. Ia buat Haris; anak Pak Baki menolak keputusan ayahnya. Padanya ilmu dan pengalaman itu seharusnya berjalan seiring. Namun sudah rezeki, Ain tetap menjadi ahli keluarga terhormat dalam Baki Publishing.

Haris sememangnya tak sebulu dengan Ain. Dia selalu sangat berprasangka buruk. Ini semua akibat ditinggalkan kekasih hati. Haris seperti berdendam dan sukar mempercayai kaum wanita. Rasa menyampah juga hadir sebab ayah dan ibunya selalu sangat menangkan Ain hahaha Mereka memang dah lama berkenan dengan Ain ni. Lama-kelamaan barulah Haris sedar, Ain itu lain daripada bekas kekasihnya malah berbeza dengan sesiapa pun. Sayangnya dah terlambat... Ain pada waktu itu sudah mulai rapat dengan kawan lamanya, Nik Ahmad Adam [Adam]. Rupa-rupanya masing-masing sudah lama memendam perasaan cuma tak diluahkan saja.

Ain, Adam dan Maisarah tiga serangkai ini teman baik di alam universiti. Semasa Adam meluahkan perasaannya, hati Ain berbunga-bunga. Namun, dia tak mampu membalasnya kerana pada waktu yang sama Maisarah mengaku yang dia turut menyintai Adam. Kasihannya Ain! Berkorban perasaan demi teman tersayang. Ain terbang jauh ke bumi Brunei untuk lari dari kekecewaannya.

Kalau tak silap ini antara novel terawal tulisan penulis ini. KA menyingkap kisah cinta tiga segi yang biasa namun bila di tangan Kak Su aku rasa lain pula kisahnya. Dua hero berebut heroin yang mana akan menang ya?

Nik Ahmad Adam - Bagaimana aku nak berkahwin dengan orang yang aku tidak cintai, Ain? Fahamilah aku, Ain, jika mencintaimu membawa hukuman mati... aku sudah lama mati.

Happy reading (^-<)

8 ulasan:

  1. aku dh bc novel ni!
    mmg best r tp mula2 bc mmg xdinafikan rs nk bakar je novel ni sbb dia x ngn Haris T__T aku sk laki mcm Haris, matured je..
    tp dh 3x bc br aku leh trima ;P

    BalasPadam
  2. Fira Ya Hilwa; mau bakar? wah, jangan weiiii!!! bazir duit tu beli buku kih5
    tapi cam hang cakap la, aku pun lebih suka kalau dengan Haris ;D

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. huhu,, salah2,, tergune ayah pnye lak!hehe,,back to basic tu,,huhu

    BalasPadam
  5. backtobasic561 @ Ain Najwa,
    Kurang pasti kedai mana yang masih jual. Mungkin lebih baik beli online, ada 2 pilihan samada di laman Creative atau Jemari Seni. Moga membantu :D

    BalasPadam
  6. salam :)sy berminat na bce novel ny,, agk2 an ade kdai still jual kew?

    BalasPadam
  7. huhu,, tq much cik airina :)

    BalasPadam

What say you?
Do comment... but please state your name :))