Aktviti Membaca!

Rabu, 13 Januari 2010

Teguh


JUDUL: TEGUH
PENULIS: NORHAYATI BERAHIM
TERBITAN: CREATIVE ENTERPRISE SDN BHD


~ Rasaku… ~

Novel nipis ni antara novel terawal karya NB [ 1996 - aku baru masuk darjah 4 hik3 lalala5 ]. Tak silap ini bukan cover sebenar novel ini. Tapi tak mengapa, mari aku cerita pasal novel yang nipis ni. Lupa! Aku beli secara online. So credit to Miss Bookaholics

Ia tentang Nina; gadis biasa-biasa yang punya kisah biasa-biasa juga. Dia pernah bercinta dengan Fikri. Namun kisah cinta mereka berakhir apabila Fikri berubah arah kepada wanita yang dikatakannya jauh lebih baik dari Nina. Kecewa dengan cinta pertamanya, Nina tak mudah mengalah. Kehidupan perlu diteruskan, apatah lagi dengan kehadiran ibu yang tersayang.

Di tempat kerja Nina bertemu dengan Benedict. Hubungan mereka akrab sekali ada masanya aku dapat merasakan yang Benedict sukakan Nina. Kemunculan Fikri ke tempat kerja Nina memang tak diduga. Apatah lagi pada Fikri kembali bukan hanya sebagai kawan sekerja namun ada agenda tersendiri!

Nina jadi sesak! Sesak dengan kemuculan Fikri yang tak habis-habis dengan perangai 'miang' dan suka mendesak hahaha Ditambah dengan sikap Fikri yang terlalu mencemburui hubungan mesra antara Nina dan Benedict. Malah, hubungan kekeluargaan telah menyebabkan Nina tidak harus tidak perlu menerima semula Fikri dalam hidupnya. Aturan keluarga yang mahukan Nina dan Fikri berkahwin. Oh my~ kasihan dekat Benedict (-.-)

Cerita ni ringkas je, straight to the point. Mungkin sepadan dengan halaman muka suratnya yang sedikit, maka tiada plot yang memeningkan kepala hik3 lalala5

"Kecewanya berbekalkan cekal dan tekad..."
"Hidup yang paling membahagiakan, dicintai Nina! Bukan mencintai dan suatu masa nanti Nina akan mengerti" [Blurb novel]

Happy reading (^-<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

What say you?
Do comment... but please state your name :))