Aktviti Membaca!

Rabu, 9 September 2009

Warna Hati


JUDUL: WARNA HATI
PENULIS: MEEN ZULAIKHA
TERBITAN: ALAF 21 SDN BHD



~ Rasaku… ~

Aku sangat suka dengan novel tulisannya yang pertamanya (KYS). Masih terkenang-kenang si Seth tu gaya lelaki yang cukup gila - tindakan berani mati hik3 lalala5

Dalam WH pula, watak lelaki yang disampaikan biasa-biasa saja. Tapi tak dinafikan di sebalik kebiasaan tu ada juga manisnya. Cuma rasanya ada beberapa plot yang agak predictable.

WH cerita tentang anak gadis yang lanjut usianya. Menerima kata dua dari ibunya, sama ada bawa calon sendiri atau calon pilihan keluarga. Ternganga la Cik Zara Lisa! Mana nak cekau suami dalam masa yang singkat. Menggunakan sesi ‘Speed Dating’, dia terperangkap antara Erman dan Harith.

Erman Arif – jejaka kacak dengan penampilan yang bisa menggugat naluri Zara. Kemas, menarik, kaya dan banyak lagi la ciri-ciri idaman kalbu. Di sini Zara menjadi plastik. Terlalu menjaga tutur katanya supaya nampak dia seiring dengan Erman.

Harith Fadzillah – lelaki serabai hahaha Bekerja sebagai pemandu, tak bergaji besar, katanya speaking pun tak tau. Tiada apa yang boleh dibanggakan dengan Harith. Iyalah Zara tu kan berpangkat Eksekutif. Jadi mau ke berkawan dengan Harith si driver? Namun dengan Harith, Zara menjadi Zara… tak perlu berlakon. Tak perlu berpura-pura. Itu yang menariknya lelaki yang penuh dengan sikap bertanggungjawab dan humor ini.

Zara sebenarnya keliru. Memilih dengan mata atau dengan hati? Antara Erman dan Harith, tiba pula si Jefri – bakal suami pilihan ibunya. Menangis tak berlagu Zara membawa diri bila dia dipaksa bertunang dengan Jefri. Tapi ada sesuatu yang berlaku menyebabkan pertunangan itu terputus hehehe

Yang setia menanti Zara siapa? Tekalah, tak susah sangat pun hik3 lalala5 Selain cerita gadis yang lambat kahwin ni ada juga kisah si isteri yang terabai nafkah batinnya. Ada cerita sang suami yang benar-benar mengasihi isterinya walau dia tahu dia bukanlah suami yang didambakan. Terselit juga cerita lelaki yang sukakan kaum sejenis.

Ps: Tertarik dengan cara menghadiahkan novel sebagai pengantara isi hati hik3 lalala5

Happy reading (^-<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

What say you?
Do comment... but please state your name :))