Aktviti Membaca!

Selasa, 18 Ogos 2009

5 Tahun 5 Bulan


JUDUL: 5 TAHUN 5 BULAN
PENULIS: HLOVATE
TERBITAN: JEMARI SENI PUBLISHING



~ Rasaku… ~

5T5B kalau tak silap adalah karya pertamanya tapi aku lebih tertarik dengan aA+bB hik3 lalala5

Kisah seorang Johanna, menjadi dua karakter Jo atau Ana. Jo lebih kasar, tidak suka cintan-cintun, manakala Ana lebih lembut dan bersifat lebih kepada suri dalam rumah. Ana yang menjadi orang gaji sementara menunggu keputusan panggilan ke luar negara telah mengambil hati seluruh isi keluarga Encik Lutfy. Walau dalam keadaan apa pun Ana tetap Ana, gadis yang cool. Aku suka sangat-sangat dengan adik-beradik Along ni, instead of Along yang memangnya Along Serbia hahaha

Pemergian Ana ke Universiti Aberdeen mengajar mereka erti rindu tetapi perasaan masih terpendam. Along pastinya tercabar dengan kehadiran Jebat dalam hidup Ana. Bagaimana kisah percintaan yang seperti tarik tali antara Along dan Ana, masing-masing dengan prasangka. Dan Jebat nak letak mana? Love? Or just another crush?

Ada resepi Peach Cobbler di akhir muka surat – Bolehlah belajar-belajar buat ya! Ada juga Glossari terhadap beberapa perkataan yang tidak faham termasuklah nota kaki.

Seperti sebelumnya Hlovate tetap unggul dalam kategorinya tersendiri dengan penggunaan bahasa yang sungguh kreatif dan inovatif perumpamaan yang buat otak ni rasa segar. Sebab? Aku memang agak fail dengan bahasa yang berbunga-bunga hik3 lalala5 Lagi? Aku belajar kembali BM yang lama2, Premis 1… Premis 2… hahaha
[I miss all the memories, yes I do.]

Jo: Boys're stupid. Some men too.

Happy reading (^-<)

5 ulasan:

  1. hehehe...da penah bace ini novel...satu-satunye novel yg aku habiskan membacanya dalam idop ;p

    BalasPadam
  2. :D menanti review novel A.Samad Said daripada tuan empunya blog

    BalasPadam
  3. noris
    bagus2 de kemajuan, baca lah lagi!hehehe

    Pei Pan
    erk??? A.Samad Said? 1st yg dibaca Salina, tapi sampai sudah tak buat review hik3 lalala5
    nampaknya kena sahut cabaran ni!

    BalasPadam
  4. best sgt..dgn gaya bahase yg slamber tpi pnuh dgn pngajaran..dan novel mlayu yg i ulang byk kali but it still enjoy for me..thanks hlovate.

    BalasPadam
  5. ADZURIN,
    ya terima kasih pada si tukang tulis cerita :D

    BalasPadam

What say you?
Do comment... but please state your name :))