Aktviti Membaca!

Khamis, 11 September 2014

Setulus Janji



Setulus Janji
Aina Emir

ISBN: 9789675367946
Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd
Tarikh Terbit: 2012 [versi ebook]
Halaman: 457
Harga: -

~ Rasaku… ~

3.5*

Tak salah rasanya aku letakkan buku ni di barisan buku evergreen yang-payah-nak-letak. Ditulis pula oleh penulis otai, memungkinkan ini antara novel yang senang diambil di rak untuk diulang baca.

Orite. Ini kisah dua beradik yang menyukai gadis yang sama. Antara Ilham dan Aiman, yang mana sebenarnya raja dalam hati Insyirah?

Ilham sudah lama memendam rasa. Perit rupanya jatuh hati pada adik angkat sendiri. Lebih perit bila sang adik pula yang dapat bergandingan dengan si dia pujaan hati. Ilham hanya mampu memandang dari jauh, rasa di hati dicampak jauh-jauh. Juwita diangkat jadi tunangan sendiri.

Tapi takdir menduga. Aiman tersalah langkah. Lantas pertunangan Ilham-Juwita terlerai. Insyirah dalam diam menjeruk rasa. Ilham pantas hadir bagai hero. Baginya, bila pertunangannya terputus, lebih mudah untuknya mendekati Insyirah.

Restu keluarga menjadikan segala-galanya lebih mudah. Siapa tahu Insyirah kini bergelar isteri. Tapi, adat rumah tangga bila badai melanda. Mampukah kedua-duanya bertahan? Sedangkan masing-masing masih menyimpan rasa sangsi pada kenangan silam.

Sedikit menganggu aku bila konfliknya hanya berputar di antara Ilham-Insyirah-Aiman. Agak repetitive, baik Ilham atau pun Insyirah yang tak habis-habis salah faham dan cepat sangat syak wasangka. Tu yang tolak setengah bintang hahaha.

Happy reading (^-<)

2 ulasan:

  1. Buku Aina Emir ni macam pernah baca dolu2. Ala...tak ingat jalan ceritanya sudah

    BalasPadam
  2. Soleh S,
    Sebelum ni di bawah terbitan Alaf 21. Leh reread, ada kat website PNM ni dik :D

    BalasPadam

What say you?
Do comment... but please state your name :))