Aktviti Membaca!

Jumaat, 19 September 2014

Benci! Benci! Benci!



Benci! Benci! Benci!
Ayu Emelda

ISBN: 9789831247592
Penerbit: Alaf 21 – Grup Buku Karangkraf
Tarikh Terbit:  Jun 2012
Halaman: 464
Harga: RM18

~ Rasaku… ~

Qisya Ammara [Qisya] memegang janji setia dengan Akim semenjak sekolah. Datanglah lelaki sehebat mana pun, dia tetap setia pada cintanya. Meyakini yang Akim akan mengambilnya sebagai isteri, walau jauh di sudut hati tiada kesungguhan dalam kata-kata Akim.

Dalam pada yang sama Zarif Amri [Zarif] juga sudah lama menyukai Qisya. Sudah berapa kali risikannya dihantar, tapi Qisya makin keras hati menolaknya. Ada sesuatu yang membuatkan Qisya benci benar dengan Zarif. Tapi apa yang Qisya tak tahu, itu semua helah sang Akim dan tempiasnya terkena pada Zarif.

Takdir mengubah segalanya. Dalam benci, ada rasa bersyukur dengan kehadiran Zarif yang selalu ada ketika Qisya memerlukannya. Bantuan yang dihulur Zarif pada keluarganya tak mungkin terbalas. Lantas, tanpa dipaksa hubungan mereka terpateri dengan ijab dan kabul.

Namun, ujian datang menduga. Akim kembali memancing rasa simpati. Zarif sendiri gagal meneka kasih sayang sang isteri. Sudahnya rumah tangga tak pernah tenteram, asyik dilanda badai. Qisya sendiri sudah penat mahu meyakinkan sang suami. Hati makin tercalar bila anak yang dikandungnya gugur akibat kekejaman Zarif. Qisya makin menjauh. Mampukah Zarif menawan kembali cinta Qisya yang makin hilang?

Menyesal pun bagaikan tiada guna. Itulah, kalau dari mula masing-masing berterus-terang kan lebih mudah. Ini masalah makin meruncing, komunikasi makin kurang. Sesuka hati je main teka-teka, syak wasangka dalam hati. Aduhai!

Sukarnya nak habiskan cerita ni. Banyak kali juga kena berhenti dan gali kembali mood yang hilang. Mungkin, ceritanya yang agak sinetron -- penuh liku sampai lelah dibuatnya hahaha.

Happy reading (^-<)

2 ulasan:

What say you?
Do comment... but please state your name :))