Aktviti Membaca!

Isnin, 15 April 2013

Di Sebalik Janji

Di Sebalik Janji
Nur Ezzah Amirah

ISBN: 019
Penerbit: e-Sentral
Tarikh Terbit: 2013
Halaman: 10 Bab
Harga: -

~ Rasaku… ~

Kisah perhubungan Wan Elyana Edriana [Elyana] dan Syed Amirul Iskandar [Iskandar] yang tergantung sementara kerana Iskandar bakal mengahwini kembarnya; Wan Elyana Natasha [Natasha]. Aduh! Pening aku baca nama panjang sangat ni ngee~

Namun perkahwinan itu menjadi tragedi kerana Natasha terbunuh pada hari pernikahannya. Elyana disalahkan kerana ketika itu dia yang membawa kembarnya menaiki keretanya sendiri. Dan di perkarangan masjid, Natasha ditembak oleh seseorang. Sebelum Natasha meninggal, dia sempat meminta Iskandar mengambil Elyana sebagai galang gantinya.

Seterusnya? Adegan tarik tali antara Elyana dan Iskandar. Disulam dengan iri hati si Julia dan kemudiannya membongkar siapa yang sebenarnya menjadi dalang dalam pembunuhan Natasha. Elemen thriller sudah ada tapi kurang menyengat. Sayangnya!

Aku cuba untuk suka tetapi mungkin aku dah baca banyak kisah sebegini. Jadi aku membayangkan kisah ini seperti gabungan 2-3 novel lain dijadikan satu. Ditambah dengan kesalahan ejaan dan penggunaan perkataan Bahasa Inggeris yang salah hampir di setiap perenggan buat aku rasa lelah. Maaf. Namun jangan putus asa. Teruskan menulis ya!

Dan kamu kamu para pembaca boleh cuba dulu. Mana tahu ada yang tersangkut di hati. Rasa kita kan berbeza *wink*

Happy reading (^-<)

2 ulasan:

  1. harap akak meneruskan review utk ebook yng lain

    BalasPadam
  2. iLa,
    InsyaAllah dik, kalau berkesempatan ya. Tak janji tau tapi akan cuba ;))

    BalasPadam

What say you?
Do comment... but please state your name :))