Aktviti Membaca!

Selasa, 17 Julai 2012

Bittersweet

Bittersweet
angelseptember

ISBN: -
Penerbit: http://secretsoflifetime.wordpress.com
Tarikh Terbit: 2012
Halaman: 9 bab [termasuk ending]
Harga: -

~ Rasaku… ~

Lama kan aku tak review any online stories? Bukan apa, ketiadaan masa dan ruang [eceh, alasan! hee ;P].

Cerita ini aku pilih kerana episodnya yang tak sampai sepuluh pun. Cepat sikit la nak habiskan. Lagipun lagi mudah pilih cerita yang ringkas-ringkas sebab nak duduk depan komputer lama-lama takut mata makin kelabu kih5 :P

Jazlan dan Jasmine, sweet couple even though ada adegan-adegan mesra mereka itu mungkin terlebih. Atau mungkin kerana pengantin baru, makanya ia ditunjukkan sebegitu, supaya nampak lebih real. Mereka berdua kenal di kedai bakery. Alahai! Sweet! Langsung mengingatkan aku pada novel SI, tak sama tetapi pertemuan di bakery itu saja yang lebih kurang serupa.

Jazlan ni sebenarnya frust dengan Fazura, kekasih hati ketika mereka di alam universiti lagi. Tetapi dek kerana Fazura ini gadis yang high class kononnya, maka ditinggalkan si Jazlan yang ketika itu masih bergelar office boy. Lima tahun kemudian, mereka bertemu semula di majlis perkahwinan abang angkat Jazlan, Waleed & Widad. Di saat itu, Fazura mula mengejar Jazlan kerana sekarang Jazlan dah up sikit dari office boy.

Namun Jazlan ni dah serik. Lagipun dia dah terjatuh hati pada Jasmine, gadis yang bekerja di bakery Widad. Kebetulan ketika Fazura merayu-rayu nak kembali pada Jazlan, si Jazlan ni menarik Jasmine dan mengaku yang dia cintakan Jasmine. Jasmine yang terkedu, tak berkata apa-apa sedangkan hatinya mengaku dia pun sudah menyukai Jazlan. And the rest... kena baca sendiri lah! Bukan susah pun, klik saja blog Cik Angelseptember ;)

Aku suka cara penulis yang menceritakan [baca: menulis] kisah ini dengan santai dan laras bahasa yang mudah. Simple. Memikat. Tak terlalu banyak perincian, tak meleret-leret, tetapi cukup seadanya. Memudahkan para pembacanya menikmati kisah ini dengan tenang dan senyuman yang pastinya tak akan hilang walau sudah sampai di penghujungnya. Bittersweet! I like it :D

Mungkin lepas ni aku akan start baca kisah Waleed & Widad pula.... tajuknya catchy!

Happy reading (^-<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

What say you?
Do comment... but please state your name :))