Aktviti Membaca!

Isnin, 26 Julai 2010

Untuk Awak Teja Aulia


JUDUL: UNTUK AWAK TEJA AULIA
PENULIS: SYUD
TERBITAN: JEMARI SENI PUBLISHING



~ Rasaku… ~

UATA macam cerita realiti. Memang persahabatan antara lelaki dan perempuan itu sukar benar nak mengelak daripada tergelincir perasaan. Baik di belah lelaki atau perempuan akan ada saatnya hati itu terbuai dengan cinta. Jadi salah siapa?

Teja Aulia [Aulia] mengenali Adil semenjak kecil. Terlalu rapat hinggakan Aulia rasa tak mampu hidup tanpa Adil di sisi. Mereka jarang terpisah. Makanya hubungan persahabatan itu sentiasa mekar melewati waktu. Tetapi bila masing-masing sudah meningkat dewasa hubungan itu renggang dengan sendirinya. Kesibukan menyebabkan mereka jarang berjumpa maka di sinilah segalanya bermula.

Aulia berjumpa dengan Raif. Wajah dan gayanya memang seiras benar dengan Adil. Dan itu menyebabkan Aulia jadi suka. Hubungan mereka berdua semakin rapat dan secara tidak langsung Adil makin menjauh. Dia tahu Aulia sudah ada penggantinya. Aulia sudah bertemu kekasih hati. Adil sebenarnya memendam rasa pada Aulia. Tetapi takut hubungan persahabatan mereka akan terganggu sekiranya dia berterus-terang pada Aulia.

Berlaku perselisihan faham antara Aulia dan Adil. Aulia yang sedikit panas baran itu mengamuk tak tentu pasal padahal kesalahan Adil kecil je. Sikap ego akhirnya memakan diri. Adil bertindak menjauhkan diri daripada Aulia. Tempoh tiga tahun 'peperangan dingin' itu sebenarnya menyeksa kedua-dua sahabat ini. Siapa yang mahu mengaku kalah dulu? Aulia atau Adil?

Suka dengan Syud kerana menjadikan kisah Aulia dan Adil sebuah cerita persahabatan yang manis. Apalagi anda emoticon smiley di penghujung cerita. Suka juga dengan cover novel yang memang menarik hati itu :) Cuma aku sedikit terganggu dengan monolog yang ada kerana ia bukanlah sesuatu yang aku gemari dalam novel. Oh, ada watak Pacai yang memeriahkan suasana. Ala Pacai hero dalam e-novel Baju Melayu Hijau Serindit :)

"aku pelangi yang tak memberi makna dalam hidupmu"

"i wish i could just make you turn around, turn around and see me cry "

Ps: Cerita ni macam ada hubung kait je dengan cerita aku hik3 lalala5 :P

Happy reading (^-<)

2 ulasan:

  1. wuaaa ni menarik ni..
    ada jual online ke wei
    ak ni cukup malas nak p kedai buku.......

    BalasPadam
  2. yakuza merah,
    ada ain, hang pergi klik kat lik Jemari Seni tu
    ada diskaun juga kalau tak silap aku hehe

    BalasPadam

What say you?
Do comment... but please state your name :))