Aktviti Membaca!

Isnin, 22 Februari 2010

Kau Sayangku


JUDUL: KAU SAYANGKU
PENULIS: BIKASH NUR IDRIS
TERBITAN: ALAF 21 SDN BHD


~ Rasaku… ~

Mula-mula baca novel ni pinjam daripada seorang kawan. Aku terus jatuh suka! Jadi, sudah tiba masanya menjadikannya sebagai koleksi sendiri ;D Kalau tak silap aku beli ini di Book Galore. Thanks ya ;D

Gaya bahasa yang sangat-sangat selamba dan penuh humor memang buat aku tertarik. Tak boleh tidak novel ni dibaca non-stop hik3 lalala5 ;P Cerita cinta komedi dan bergenre remaja ni sesuai juga untuk mereka yang mahukan hiburan yang ringan.

Ia bercerita tentang Arissa yang cuba melarikan diri daripada Eddy Sham yang tergila-gilakannya. Rimas bila dihimpit dengan pelbagai cubaan mengurat oleh Eddy Sham yang memang tak makan saman tu, Arissa mereka cerita yang kononnya dia sudah bertunang. Dengan selamba pula bibirnya menuturkan nama "Akif Zamani" sebagai tunangannya. Idea gila yang memang tak masuk akal! hahaha Tetapi demi mengelak daripada si Eddy Sham dia sanggup.

Namun, siapa tahu ada pula insan yang bernama Akif Zamani muncul di sisinya. Si pria yang bujang itu merupakan bos baru di tempat kerjanya. Ternganga kejap la si Arissa! Bila Akif Zamani dapat tahu hal berkenaan 'pertunangan' tu pula, dia mula naik angin. Dia sengaja mempergunakan hal itu sebagai tempat dia membalas dendam. Tiap-tiap hari ada saja akalnya untuk mengusik dan sekali gus menyakiti hati Arissa.

Kesabaran Arissa melayani setiap karenah Akif Zamani membuatkan hati Akif Zamani mula terpaut. Apatah lagi apabila masanya banyak dihabiskan bersama gadis ini. Dalam diam dia mula menyimpan niat, 'pertunangan' ini seharusnya diteruskan. Malah sepatutnya sudah pun diakhiri ke jinjang pelamin. Apa ya reaksi Arissa? Pastinya kenalah baca karya yang telah juga diterbitkan sebagai drama bersiri di tv2. Ala yang ada Ayu Raudah berlakon tu hik3 lalala5 ;P

Ps: Part sarung cincin tu memang aku suka! Gilalah memang tak pernah dibuat orang hik3 lalala5 ;P

Happy reading (^-<)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

What say you?
Do comment... but please state your name :))